Oordopjes dilemma

KawaNinja600

MF veteraan
7 aug 2003
2.388
0
Utrecht
Hoi,

Ik zit dus met een dilemma wat betreft mijn oordopjes. Ik heb ze soms wel eens in (beter voor je gehoor schijnt het) en ze doen niet extreem pijn ofzo. Het is meer dat na een rit mijn oren nogal rottig aanvoelen en als ik 2 of 3 keer ermee gereden heb soms ineens weer een oorontsteking te pakken heb :( . Oorontstekingen ben ik vrij gevoelig voor, aangezien ik deze vroeger ook heel vaak had als kind. Ik heb er nu dus vermoedelijk weer één te pakken na 3 dagen rijden met doppen :(

Het probleem is nu dus: wel of geen oordoppen :? Geld om ze op maat te laten maken heb ik absoluut niet (dit schijnt echt ontzettend duur te zijn) en bovendien weet ik niet of dit het probleem echt oplost (zou wel gaaf zijn). Nu rijd ik meestal maar zonder oordoppen en ik moet zeggen dat het wel bevalt zonder. Enige jammere is dat je er je gehoor mee naar de t*ring helpt schijnt het. Nu is mijn gehoorvermogen al onder de maat wegens chronische oorontstekingen vroeger O-) , maar toch...

Iemand die een oplossing heeft :?

Zonder oordoppen rijden is echt vrij slecht voor je gehoor. Na meer dan 10 minuten op de snelweg rijden kan je gehoor al beschadigd raken. Ik heb zelf geen op maat gemaakte oordoppen maar simpele alpine-oordoppen. Maar ik heb wel gehoord van mensen dat ze op beurzen voor rond de 80 euro op maat gemaakte oordoppen hadden gevonden. Of dat jouw probleem oplost is natuurlijk afwachten, maar het lijkt me dat het voorkomen van een oorontsteking wel een poging waard is.

Na links en rechts wat gelezen te hebben ben ik er aardig van overtuigd geraakt dat oordoppen absoluut noodzakelijk zijn. Ik rijd nu gewoon met praxis-oordoppen van 4 euro voor 2 paar. (herbruikbaar) Dempt 28 db en zitten aardig comfortabel.

Als ik jouw was zou ik maar gaan sparen voor op maat gemaakte. Ondanks je probleem, moet je toch doppen in denk ik..... '(

Zelf zit ik ook aan op maat gemaakte te denken...maar 80 euro? Sjeesuss.... :(

Gewoon wel oordoppen indoen, je kan maar een keer doof worden, wazzzeggu :?

Zelf heb ik aangemeten otoplastieken, maar die kreeg ik omdat ik in lawaaiige omgeving werruk. Xou niet meer :] zonder willen rijden, :] ook al heb ik een zgn. stille helm, een Schubert. (is idd stiller dan mijn vorige Nolans)

Maar zoek voor je eigen bestwil de best dempende, minste overlast veroorzakende oplossing, kejje blijven :] en })

Ik heb ook gevoelige oren, maar kreeg juist last van m'n oren zonder oordopjes.
Misschien dat het materiaal van je huidige dopjes irritatie geeft aan de gehoorgang :?

Ik heb zelf de Alpine MotoSafe dopjes en ben er erg content mee, zitten goed :)

Ik heb Alpine zachte oordoppen (op maat). Ik heb ze zelfs in als ik ga slapen (na mijn nachtdienst). Totaal geen last ervan, ik voel ze niet eens.
Kosten € 85,= en elke eurie waard.

Oordopjes (wegwerp maar ook vaker te gebruiken) van het merk 3M kan ik adviseren.
De vorm is wat beter geschikt voor de oren.
gebruik ze tydens het slapen, werken en motorrijden. ehhh dus eigenlijk altijd wel. En heb nooit last van gevoelige oren dit itt die gele dingen die ik vroeger gebruikte.

Ik heb nooit oordoppen gebruikt maar lees nu dat dat wel slim is...
Is het vooral voor op de snelweg? En is het dan tegen het geluid van de wind of van de motor? Ik rij eigenlijk nooit snelweg en mijn gsje produceert ook niet zo veel herrie, is het dan nodig?

Ik moet ook maar eens een setje halen.... nu ongeveer 20k motor kilometers verder... heb ik steeds vaker een tuit in me oren na het rijden :( ! Dus binnenkort maar eens shoppen.

Mijn vrienden met 20 jaar en meer motorrijervaring zijn beide dovig. Ook met een slecht gehoor moet je je beschermen. Slecht kan altijd slechter worden en wordt dat ook gegarandeerd! Investeren in veiligheid, gezondheid of comfort, altijd doen!

Het is niet het motorgeluid dat je gehoor blijvend beschadigd maar het windgeruis. Het lijkt weinig maar is is door de tijdsduur een 'sluip'moordenaar.

Ben dit jaar 40 geworden, goede raad van een ouwe l*l? Zal wel, feit is dat ik na Scorpion en Leo Vince de demper van mijn huidige Fireblade standaard laat, (komt wel een Power Commander op ;) )

Ga eens langs bij een gehoorwinkel in de buurt (Beter Horen ofzo) en leg je probleem daar voor. Krijg je professioneel advies en doppen op maat zijn niet zo ontzettend duur. Rond de 80 euri kun je al klaar zijn.

Ik heb zelf harde op maat en het bevalt me prima, anderen zweren bij de zachte vorm. Er is dus voor ieder wat wils op de markt.

Succes

:]

Als jij zoveel last van je oren hebt lijkt het mij toch verstandig om die doppen aan te laten meten. Liever een keer €80 uitgeven dan een keer doof worden, toch.

Anders moet je eens op een beurs gaan kijken, hebben ze vaak aanbiedingen en klaar terwijl u wacht.

lijkt mij niet zo'n moeilijk dilemma, De keuze tussen doppen in of doof worden

is bij mij de keuze snel gemaakt.

Terug
Bovenaan Onderaan