oordopjes

ik zag laatst iemand op een parkeerplaats dopjes bij iemand eruit halen met een pincet. ze stond me toch te kermen, ik denk dat ze het liefst gegild had. dat klopt toch òòk niet?????

Dat je ze er uit moet halen met een pincet of tang dat kan kloppen met die parapluutjes. Toen ik ze een tijdje had gebeurde het me soms dat als ik ze eruit wilde halen dat ik dan alleen het filter lostrok en de rest bleef zitten. Dan moest ik met mijn Leatherman de rest uit mijn oor trekken. Maar dat het pijn doet, dat kan niet kloppen.
 
waarschijnlijk is dit topic al honderd keer voorbij geweest, maar dat heb ik dan niet meegekregen, vandaar dat ik er toch ff over begin.. :)

Ik heb maar hele kleine oren (bijna niet met het blote oog zichtbaar) ik pas dus
ook niet één dopje. Ook de universele niet.
Die gele dopjes die je in moet knijpen, moet ik voor de helft afknippen omdat ze anders bijna helemaal uit mijn oren steken..

Nu heb ik op de motorbeurs gezien dat je ook dopjes op maat kunt laten maken.
Dat ze van dat spul in je oren spuiten.
Maar ik ben de naam vergeten...

heej

je kunt ook gewoon naar BETER HOREN gaan, deze maken ze ook op maat, ik heb al jaren oordopjes met een filter speciaal voor uitgaan. nou heb ik ze pas laten vervangen, door oordopjes met filter, die motorruis tegengaat, en een filter tegen uitgaansgeluid.
deze koste 107 euro
moest er 2 weken op wachten
mag ze gedurende de eerste 2 jaar aan beide kanten 1 x verliezen worden ze gratis vervangen.
zitten als gegoten (zo zijn ze dan ook op maat gemaakt!!
:+ )
je intercom kan je volgens mij gewoon blijven gebruiken (ik heb er zelf geen ervaring mee) maar (zoals eerder gezegt) worden alleen schadelijke tonen gedempt, dus 'praatgeluid' blijf je gewoon horen! als ik ga stappen kan ik mijn vrienden gewoon in het gezicht aan kijken als ze tegen me praten ipv dat we bij elkaar in de oren aan het toeteren zijn (en dan nog 3x zeggen:sorry ik heb het niet helemaal mee gekregen) |( |(

genoeg info??
 
Laatst bewerkt:
Als het pijn doet, zuigt ie waarschijnlijk vacuum :? slechte zaak dus,
laat er een paar op maat maken, ik heb ze ook laten maken (via Beter Horen).
Zitten perfect en je kunt altijd terug als het niet goed is. In vrijwel elke
stad of dorp zit wel een beter Horen...
 
Voordeel van doppen laten aanmeten bij een audiciën is dat er ook controle is op de pasvorm van de doppen, dit in tegenstelling bij een beursaanbieding waarbij de doppen worden thuisgestuurd. Bij mij zijn uiteindelijk 5 afdrukken gemaakt en 5 x nieuwe doppen voordat ze goed pasten ... en dat was de meerprijs van €20,00 (90 of 110) uiteindelijk ruimschoots waard.
full

Ik moest inderdaad ook nog een keer terugkomen omdat de afdruk niet helemaal goed gegaan was.
 
Vandaag 1 van mijn op maat gemaakte dopjes verloren. FF gebeld met Alpine, daar kosten nieuwe dopjes gewoon 90 euro, zonder bon of wat dan ook en ongeacht het model en soort. Dwz of ze nou hard of zacht zijn, voor de motor of motorkettingzaag maakt allemaal niets uit. Je moet dan wel ff naar Emmen, Soesterberg of Valkenburg in Limburg. Aangezien dit niet echt bij mij in de buurt is kreeg ik van Alpine twee adressen van winkels die hun product verkopen bij mij in de buurt. In dit geval Haarlem. Naar de winkel, winkel maakt afdruk, winkel stuurt afdruk op naar Alpine, Alpine maakt oordopjes volgens kleimodel, Alpine stuurt dit op naar de winkel, winkel belt jou en klaar is klara. Wat kost het op deze manier? Slechts 9 euro meer dus 99 euro. Elke winkel die meer vraagt is je aan het oplichten, omdat Alpine hun verteld dat ze er maar 99 euro voor mogen vragen. Alle van 131 voor 99 aankondigingen zijn dus alleen maar verkooptrucs. (net als die van Alpine zelf van 131 voor 90) Alle door Alpine voorgedragen winkels zijn audience, dwz dat ze verstand hebben van oren en de pasvorm, en dat je dus niet tien keer terug moet. Ik heb bij Alpine gesproken met Menno voor degenen die aan mijn verhaal twijfelen. De levertijd is normaal 5 werkdagen, nu vanwege grote drukte 10. Vriendelijke groet Boy
 
ik zag laatst iemand op een parkeerplaats dopjes bij iemand eruit halen met een pincet. ze stond me toch te kermen, ik denk dat ze het liefst gegild had. dat klopt toch òòk niet?????


Ook al eens gehad dat ze te ver naar binnen gingen: op je wang hard omhoog duwen daar waar je lelletje begint (onder je oor dus) en ze komen zo weer naar buiten *O*
 
Bescheiden schopje en een vraagje over de Alpine oordoppen (de 'standaard' versie dan):

Op de Alpine site staan verschillende versies (sleepsoft, motosafe etc.). Bij de lokale ANWB shop hebben ze alleen de swimsafe en sleepsoft. De sleepsoft heeft een gele filter, net als de 'zware' versie van de motosafe.
Is deze versie puur afhankelijk van de kleur filter of komt er meer bij kijken?
 
Ik heb vanmiddag de 'Sleepwell' oordopjes van Alpine gekocht, dus die met de gele filter.
Ik ben vandaag naar Zandvoort gereden en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Met mijn vizier open is echt een wereld van verschil en aangezien de dopjes goed in mijn oor passen is het voor mij niet nodig 'duurdere aangepaste' te kopen.
Ik was er een tientje voor kwijt bij de Kijkshop dus dat is echt geen geld voor dopjes waar nog 12maanden garantie op zit ook (geen idee alleen wat deze garantie inhoud...).

Ik had ze thuis tijdens het TV kijken even in gedaan om te kijken hoe ze zaten en ik kon nog gewoon goed de TV verstaan, later ook geen problemen met horen wat de tankbediende zei.
Het valt me op dat inderdaad bepaalde toonhoogten meer gedempt worden dan anderen, zoals ze op de website verkondigen.
Een telefoongesprek ging ook zonder problemen met de doppen in dus in verband met een intercom-achtig setje zal dit totaal geen probleem opleveren.

Het materiaal is zachter dan ik verwachtte en dat vond ik ook een pluspunt.
De bovenste lamellen van de dopjes zijn eventueel aan te passen door er simpelweg een strookje vanaf te knippen waardoor ze een kleinere diameter hebben.

Wat hierboven staat heeft veel weg van een verkooppraatje maar ik krijg geen geld om dit te vertellen :9
Ik zou zeggen, leg een tientje op de balie en koop een setje. Pas de grote eventueel aan (lengte van het 'stokje' wat erop zit kan ook nog worden aangepast) en als ze dan nog steeds niet goed passen kan je altijd nog een setje laten aanmeten.
Als ze wel goed zitten bespaar je wel mooi minimaal 80euro, kan je aardig wat benzine van kopen :+
 
Ik heb vanmiddag de 'Sleepwell' oordopjes van Alpine gekocht, dus die met de gele filter.
Ik ben vandaag naar Zandvoort gereden en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Met mijn vizier open is echt een wereld van verschil en aangezien de dopjes goed in mijn oor passen is het voor mij niet nodig 'duurdere aangepaste' te kopen.
Ik was er een tientje voor kwijt bij de Kijkshop dus dat is echt geen geld voor dopjes waar nog 12maanden garantie op zit ook (geen idee alleen wat deze garantie inhoud...).

Ik had ze thuis tijdens het TV kijken even in gedaan om te kijken hoe ze zaten en ik kon nog gewoon goed de TV verstaan, later ook geen problemen met horen wat de tankbediende zei.
Het valt me op dat inderdaad bepaalde toonhoogten meer gedempt worden dan anderen, zoals ze op de website verkondigen.
Een telefoongesprek ging ook zonder problemen met de doppen in dus in verband met een intercom-achtig setje zal dit totaal geen probleem opleveren.

Het materiaal is zachter dan ik verwachtte en dat vond ik ook een pluspunt.
De bovenste lamellen van de dopjes zijn eventueel aan te passen door er simpelweg een strookje vanaf te knippen waardoor ze een kleinere diameter hebben.

Wat hierboven staat heeft veel weg van een verkooppraatje maar ik krijg geen geld om dit te vertellen :9
Ik zou zeggen, leg een tientje op de balie en koop een setje. Pas de grote eventueel aan (lengte van het 'stokje' wat erop zit kan ook nog worden aangepast) en als ze dan nog steeds niet goed passen kan je altijd nog een setje laten aanmeten.
Als ze wel goed zitten bespaar je wel mooi minimaal 80euro, kan je aardig wat benzine van kopen :+
Ja da's waar, maar ik heb al zoveel dopjes geprobeerd....en niet een werkte er voor mij. :N
Niet omdat de geluiddemping niet goed was, maar puur omdat ze niet passen. Vorig jaar ben ik aan een oor geopereerd, omdat ik aan een kant niet goed hoor (Nu al)
en de chirurg moest kinderinstrumenten gebruiken omdat mijn gehoorgang zo nauw is.
Dus elk dopje doet zeer en trekt vacuum.
Vandaar dat ik die dopjes wil die in je oor gespoten worden om het zo maar uit te drukken.

Maar ik geloof dat mijn man deze dopjes van Sleepwell ziet zitten
:Y
 
Ik was in de naam even in de war, ze heten SleepSoft. Het gaat er dus vooral om dat het van dit merk is en de filter geel is. Hier een plaatje van de verpakking:
SleepSoftPack.gif



Zo te horen heb je inderdaad al alles geprobeert op het aanmeten na, ik denk dan ook dat je weinig keus hebt dan een afspraak maken.
Die SleepSoft zijn voor zover ik weet bij de ANWB-shop en de Kijkshop tekoop en kosten rond de 10euro.
 
Ik heb bij Alpine in Soesterberg oordopjes laten maken. Met een kortingsbon van hun website kosten deze 90 euro volgens mij. Ze zitten prima.

Ik meen EUR 85,- te hebben betaald op de Motorbeurs Utrecht dit jaar! Anyway, bij Alpine heb ik hele goede ervaring!! De eerste paar keer (bij een langere rit) even de tandjes op elkaar, maar ze zitten me als gegoten! (of moet ik zeggen; gespoten?) Anyway, kan het iedereen aanraden, ook met kleine oren, juist dan! Dat was ook mijn probleem met de 'standaard gehoorbescherming dingen'.

Ohja, kleine tip: Innemen met een glaasje water! _O-
 
In Hoofddorp is ook een zaak, oordoppies op maat voor 79 euro met filter naar keus. Alleen zijn ze alleen door de week open van half 9 tot half 5, dus vrijwel onmogelijk om een afspraak te zetten als je normaal werkt...
 
Heb ze maandag aan laten meten bij Beter Horen (Comfoor), met de KNMV korting.
Volgende week moet ik ze binnen hebben, ben benieuwd!

Als ze niet goed zitten of als je toch zachte ipv harde wil hebben valt dat onder service en worden gratis nieuwe aangemaakt.
Het kost in eerste instantie even geld, maar zeker met zo'n verzekering ben je zeker 2 jaar van alle gezeur af! :)
 
Nou, ik heb die sleepwell doppies gekocht om het eens uit te proberen. Je kunt inderdaad alles nog goed verstaan. Als me die bevallen zie ik niet echt het nut van die dure dingen. De dokter heeft mij trouwens vandaag verteld dat je pas echt op moet passen als je dagelijks minstens 3 uur op de motor zit.
 
Moet jij weten, het is je eigen gehoor!
Wat hebben je motor, helm en pak eigenlijk gekost? Juist ja, sluitpost van de begroting...

Rare dokter heb jij, ga nog maar eens met een oorarts praten.
Gehoorbeschadigingen hebben weinig te maken met tijdsduur, een te hoog geluidsniveau is binnen een kwartier al behoorlijk schadelijk!

Van die dokter mag je zeker ook wel 2,5 uur vooraan bij een hardrock concert staan als je dan maar snel weg gaat? :z
 
Nou, ik heb die sleepwell doppies gekocht om het eens uit te proberen. Je kunt inderdaad alles nog goed verstaan. Als me die bevallen zie ik niet echt het nut van die dure dingen. De dokter heeft mij trouwens vandaag verteld dat je pas echt op moet passen als je dagelijks minstens 3 uur op de motor zit.

Het zal wellicht ook liggen aan het soort weg en motor wat je rijd. Als je dagelijks snelweg rijd met een naked bike dan is een halfuurtje volgens mij al voldoende om lichte gehoorschade te krijgen. Een goed passende helm is natuurlijk ook een must.

Ik heb ook last van kleine gehoorgangen (ik moest bij rijlessen vaak het oortje aan mijn andere oor hangen tussen door omdat het zo pijnlijk was). Denk dat ik ook maar eens die sleepsoft ga proberen. Die gele schuimpjes van de Hema geven toch te veel druk imho.
 
Moet jij weten, het is je eigen gehoor!
Wat hebben je motor, helm en pak eigenlijk gekost? Juist ja, sluitpost van de begroting...

Rare dokter heb jij, ga nog maar eens met een oorarts praten.
Gehoorbeschadigingen hebben weinig te maken met tijdsduur, een te hoog geluidsniveau is binnen een kwartier al behoorlijk schadelijk!

Van die dokter mag je zeker ook wel 2,5 uur vooraan bij een hardrock concert staan als je dan maar snel weg gaat? :z

het enige verschil tussen sleepwell en die "speciale" motor doppies, is het filter. als de pasvorm goed is, kan ik die altijd nog nemen. En wat een aannamens weer :r . schubert systeemhelm.....zrx F....textiele jas met harde beschermstukken ( weet ff het merk niet) ...sidi broek...difi laarzen..zo tevreden??????
En ik ga er van uit dat een arts het wel beter weet dan veel know-it-all's hier. ( de echte kenners daargelaten)
 
Ik heb maatoordopjes van Audisafe.
Passen prima, dempen het geluid uitstekend.
Soms wel eens wat veel naar mijn zin; je hoort belangrijke omgevingsgeluiden niet of niet goed meer en dat is soms best een gemis.
Ter compensatie extra goed om je heen kijken!
 
bij alpine in soesterberg daar ben ik ok heel tevreden over en je kan je nog verzekeren ook als je ze kwijtraakt.
is mij ook gebeurt en in het ziekenhuis in alkmaar hebben ze nieuwe gemaakt voor niks.
misschien kunnen meer ziekenhuizen deze oordoppen maken zal je misschien een afspaak moeten maken met de KNO afdeling
 
Ik heb sinds een klein jaartje ook aangemeten doppies van comfoor. Dat bevalt echt prima. Eerst een tijdje met die siliconrubber dingen van Alpine gereden. Demping is wel OK, maar na een tijdje kwamen die dopjes bijna naar buiten zweren, bleek een allergische reactie te zijn.... :?

Comfoor doppies zijn van acrylaat, en daar heb ik geen last van..
 
Terug
Bovenaan Onderaan