oordopjes

Vandaag een fijne ervaring met Alpine gehad. Ik had op de motorbeurs zachte oordoppen gekocht. Rechts zit perfect maar links bleef zeer doen. Na het maken van een afspraak vandaag een mooie tocht naar Soesterberg gepland (mooie omgeving en leuk rijden)

Er wordt gekeken en er werd meteen gezegd dat ze een nieuwe maken, bonnetje is niet eens naar gevraagd. Ik vroeg hoe lang het gaat duren en dit bleek vier weken te zijn omdat ze twee weken dicht gaan vanwege de vakantie. Ik kreeg meteen een paar standaard-doppen gratis mee. De rechterdop is nog nagemeten om te kijken of deze niet lek was en als je het geluidsniveau toch nog te hoog vind (bij mij komt dat waarschijnlijk doordat de linkerdop niet goed afsluit) dan kan er een ander filter in.

Wat een fijne zaak en een goede service! en ik heb niet eens aandelen.

*O* *O* *O*
 
het enige verschil tussen sleepwell en die "speciale" motor doppies, is het filter.

Op de site van Alpine had ik van tevoren even rondgekeken. De kleur filter is kenmerkend voor hoeveel de filter dempt. De 'zwaarste' filter die bij de speciale Motosafe set zat was... GEEL!
Dit is dus gewoon dezelfde als de Sleepsoft. Het prijsverschil is dus te vinden in de 2e set (lichtere) filters en het hoesje.

Nog een voordeel van de oordoppen is dat ik nu een aantal rare koekblikkervragen waardige opmerkingen heb gehad erover :+
 
Ik wil er nog even bijzeggen dat ik vandaag mijn linkerdop niet ver genoeg in mijn oor had geduwd waardoor het filter amper effect had. Het ritje erna gewoon goed erin geduwd en weer heerlijk rustig naar huis ge :]
 
Je bedoelt waarschijnlijk Otoplastieken..

Deze zijn speciaal voor motorrijders.. :] en dragen comfortabel onder een helm..

Kijk op onze website: :Y

www.blijvenhoren.nl ;)

Daar vind je alle informatie!! en kan je ook bekijken hoe ze eruit zien..

Succes!! :)
 
Heb vanavond een afspraak bij de plaatselijke audicien, en ik laat ze daar aanmeten. Volgens mij maakt het niet uit of ik ze door Alpine laat aanmeten of door een ander. Qua prijs maakt het ook geen verschil (is 100 euro) En dit is in ieder geval lekker in de buurt.
Hopelijk gaan deze passen!!

wordt vervolgd..
 
Heb afgelopen week dopjes laten aanmeten bij Beter Horen (comfoor).
was het wind geruis zat, en door mijn nauwe gehoorgang passen de standaard dopjes niet lekker.
Is bij mij dichtbij en heb daar wel vertrouwen in, worden bij ophalen ook op druk getest zodat ze niet lekken rond je oren,
had ik nog niet eerder van gehoord (Waarschijnlijk omdat ze veelal worden opgestuurd)
en als ze niet lekker passen maken ze een nieuwe afdruk.
 
Hooi,

Lees hier de topic over oordopjes. Nou ben ik pas begonne met lessen en kwam de informatie over oordopjes ook al tegen in me thoerie boek, maar mijn vraag is het echt nodig? :? Zit namelijk ook welis achterop zonder oordopjes of iets dergelijk.Tja had er namelijk nog nooit van gehoord. Maar hoe doe je dat dan met de intercom waar je instructie s van krijg.
Alvast bedankt voor de info!
 
Dag fazerrijdster,

Mijn oordopjes heb ik via een Hans Anders - opticien laten aanmeten. Ze worden op maat gemaakt op basis van een wasafdruk van je binnenoor. Ze zijn beslist niet duur en erg goed. Verder kun je er voor een paar centen extra een verzekering tegen verlies en diefstal bij kopen. Omdat ik mijn oordopjes al een jaar of vier heb durf ik niet met zekerheid te zeggen of je ze nog wel kunt krijgen. Nog even een tip tegen de zere kont die je (niet alleen) op een fazer kunt krijgen: bij de Profil-fietswinkels verkopen ze fietsonderbroeken die voorzien zijn van een dikke,absorberende voering die er voor zorgt dat je urenlang door kunt rijden zonder pijnlijke billen.
Veel plezier op je fazer.
Henk (FZS600) 8-)
 
Ik heb ze dus bij Dimedico, in Hellevoetsluis. Heb ze nu 1,5 jaar en één gaat er scheuren. Vanmiddag gebeld. Kan ze zo opsturen en ik krijg zo nieuwe. Toch netjes na 1,5 jaar.
 
Pfff....
Ik ben afgelopen week naar de audicien gegaan om een setje otoplatieken te laten aanmeten, in een oor zat al een watje (wat overigens best zeer deed) blijk ik in mijn andere oor een megaprop van het een en ander te hebben zitten..... B| bleehhh De man was verbaasd dat ik nog normaal kon horen.... WAT???
Kan ik eerst weer naar de dokter om ze te laten uitspuiten... het zit niet mee.. :N
 
Ik heb optoplastiken van Alpine met zware filter (rood), rij dagelijks woon-werk. Bevallen erg goed, kost een paar centen maar dan heb je ook wat (dacht 80 euri vaak korting op beurzen of via KNMV of Ducati Club Nederland :} ) . Werkt ook goed met communicatie set (eigen ervaring) omdat de filter alleen de schadelijke freq. filtert. Je hoort dus alles iets gedempt wel zo veilig.
 
Ik was in de naam even in de war, ze heten SleepSoft. Het gaat er dus vooral om dat het van dit merk is en de filter geel is. Hier een plaatje van de verpakking:
(Afbeelding)


Zo te horen heb je inderdaad al alles geprobeert op het aanmeten na, ik denk dan ook dat je weinig keus hebt dan een afspraak maken.
Die SleepSoft zijn voor zover ik weet bij de ANWB-shop en de Kijkshop tekoop en kosten rond de 10euro.
Ik heb ze ook gekocht bij de anwb maar dan met rode filtertjes,wat is het verschil tussen geel en rood ,behalve de kleur , _O- ,
daa-grtn 8-)
 
Ik heb ze dus bij Dimedico, in Hellevoetsluis. Heb ze nu 1,5 jaar en één gaat er scheuren. Vanmiddag gebeld. Kan ze zo opsturen en ik krijg zo nieuwe. Toch netjes na 1,5 jaar.


ik heb ze ook van dimedico, zijn prima dingen en kostten mij vorig jaar maar 75 euro
 
Ik heb ze ook gekocht bij de anwb maar dan met rode filtertjes,wat is het verschil tussen geel en rood ,behalve de kleur , _O- ,
daa-grtn 8-)
De mate van demping.
Check www.alpine.nl/p-%20universeel.htm voor tabellen.
Hmmz de rode staat niet in de tabel '( wel op de foto.

Hooi,

Lees hier de topic over oordopjes. Nou ben ik pas begonne (...), maar mijn vraag is het echt nodig? :?

Hmmz, ik merk het verschil wel na een ritje zonder en een ritje mét dopjes in (de alpine). Scheelt een hoop oorsuizingen en dus later denk ik wel gehoorverlies...

 
Hooi,

Lees hier de topic over oordopjes. Nou ben ik pas begonne met lessen en kwam de informatie over oordopjes ook al tegen in me thoerie boek, maar mijn vraag is het echt nodig? :? Zit namelijk ook welis achterop zonder oordopjes of iets dergelijk.Tja had er namelijk nog nooit van gehoord. Maar hoe doe je dat dan met de intercom waar je instructie s van krijg.
Alvast bedankt voor de info!

Voor ff naar de supermarkt had ik me oor dopies nooit in. Maar als ik de snelweg op moest en dat was nog wel vaak elke dag naar me werk was toch algauw 30km snelweg. Dan is het zonder dopjes erg irritant. Als ik dwe dopies is vergat door alle ochtens stress. Dan had ik gelijk de eerste paar uur een kloten gevoel in me oor. Net alsof je heel de nacht in de bar naast de speaker heb gezeten oid.

Dan kwam het nog nie eens door het brute geweld dat via me open dempers uit me v-twin blok werd geperst }) :9~ :Y maar enkelt en alleen door het gezuis van de rij wind. Dan heb ik echt niet zo'n goedkoop helmpje ofzo.
Als je eenmaal je rijbewijs heb en je gaat wat meer rijden dan die 2 uur les per week. Kom je er vanzelf wel achter wat en hoe,. No worries
 
Voordat ik mijn Alpine oordopjes had laten aanmeten gebruikte ik de techniek van het zgn. 'klaren', wat duikers ook doen als de waterdruk toeneemt of afneemt. Je zet dan via de buis van Eustachius een bovendruk of onderdruk achter je trommelvlies. Daardoor kan dit minder heftig heen en weer bewegen en wordt het geluid gedempt. De trilhaartjes in je binnenoor krijgen het dan minder voor hun kiezen. Nadeel is dat meteen alle geluid gedempt wordt, dus ook de intercom.
Tegenwoordig gebruik mijn Alpines met groen filter en hoef ik dit kunstje niet meer te doen. Doe ik dat dan toch dan heerst er echt bijna doodse stilte in mijn helm. En dat bij 140km/u.
 
|( Wat is nu het verschil tussen rode en gele fiters :?
daa-grtn, :( :(
Vooruit dan maar:

www.alpine.nl/p-otoplastiek.htm

Rood dempt meer dan geel.
Groen wordt aanbevolen voor op de motor, dempt de windruis. Rood dempt misschien teveel (sirenes etc) en wordt aanbevolen voor zware industrie. Geel dempt te weinig en wordt aanbevolen voor een grasmaaier. Misschien dus wat voor op brommer-forum.nl.
Groen lijkt me het beste, blauw kan ook. Check tabel.

Nou goed? O-)
 
Vooruit dan maar:

www.alpine.nl/p-otoplastiek.htm

Rood dempt meer dan geel.
Groen wordt aanbevolen voor op de motor, dempt de windruis. Rood dempt misschien teveel (sirenes etc) en wordt aanbevolen voor zware industrie. Geel dempt te weinig en wordt aanbevolen voor een grasmaaier. Misschien dus wat voor op brommer-forum.nl.
Groen lijkt me het beste, blauw kan ook. Check tabel.

Nou goed? O-)


:} :} ,danke wel,ik heb rode :P ,vandaar dat ik iets minder hoor.
Zal eens achter de groene aan gaan :] ,
bedankt en daa-grtn, 8-)
 
:} :} ,danke wel,ik heb rode :P ,vandaar dat ik iets minder hoor.
Zal eens achter de groene aan gaan :] ,
bedankt en daa-grtn, 8-)

Nee nee nee nee ... de kleuren van de otoplastieken en de parapluutjes komen niet overeen!

Alpine zal wel gek zijn om de specs van de rode paraplu-dopjes op hun site te zetten ... dan koopt iedereen die in plaats van de duurdere Motosafe dopjes.

Volgens mij zijn die rode dopjes best goed hoor, hoewel ik standaard met de groene rij (heb de ANWB dopjes gebruikt als vervanging voor dee parapluutjes zelf).
 
Terug
Bovenaan Onderaan