oordopjes

gixxergall5246

Die hard MF'er
27 jun 2006
630
0
HvH
waarschijnlijk is dit topic al honderd keer voorbij geweest, maar dat heb ik dan niet meegekregen, vandaar dat ik er toch ff over begin.. :)

Ik heb maar hele kleine oren (bijna niet met het blote oog zichtbaar) ik pas dus
ook niet één dopje. Ook de universele niet.
Die gele dopjes die je in moet knijpen, moet ik voor de helft afknippen omdat ze anders bijna helemaal uit mijn oren steken..

Nu heb ik op de motorbeurs gezien dat je ook dopjes op maat kunt laten maken.
Dat ze van dat spul in je oren spuiten.
Maar ik ben de naam vergeten...
 
'k heb ze van Comfoor ....WAT????!!! van COMFOOOOOOOOOOOOOOR
:+

Gr,

Techsolo
 
Even zoeken en je vindt!

Ook kinderen hebben wel maatgemaakte oordoppen nodig voor bij zwemles, dus zo bijzonder is het niet. Gewoon ff googelen.
 
En bij Comfoor krijg je korting met een KNMV lidmaatschap... ;)

[me]Asteroid9 moet deze week ze eindelijk eens aan laten meten! :X [/me]
 
dan heb ik gelijk een vraagje erbij...

ik heb een intercom, hebben oordopjes dan wel zin? ik wil nog wel kunnen kletsen onderweg.
 
dan heb ik gelijk een vraagje erbij...

ik heb een intercom, hebben oordopjes dan wel zin? ik wil nog wel kunnen kletsen onderweg.

Oordopjes met een filter erin wel. Die dempen alleen de hoge (schadelijke tonen) de lagere tonen veel minder. Je krijgt dan het effect dat je normaal stemgeluid (redelijk lage tonen) veel duidelijker kunt horen omdat de herrie eromheen wordt weggefilterd.

Hoewel ik zelf geen intercom heb, vermoed ik dat je de intercom juist beter verstaat omdat de windruis wordt weggefilterd.
 
dan heb ik gelijk een vraagje erbij...

ik heb een intercom, hebben oordopjes dan wel zin? ik wil nog wel kunnen kletsen onderweg.

Daar zijn oplossingen voor, dan vervang je het oortje van je intercom met een otoplastiek, maar of dat comfortabel onder een helm zit vraag ik me af.
 
Ik heb bij Alpine in Soesterberg oordopjes laten maken. Met een kortingsbon van hun website kosten deze 90 euro volgens mij. Ze zitten prima.
 
Ik heb bij Alpine in Soesterberg oordopjes laten maken. Met een kortingsbon van hun website kosten deze 90 euro volgens mij. Ze zitten prima.




:^

Zitten perfect.. Ook handig als je tijdens een weekendje Ardennnen met je pa die nogal snurkt in een hotelkamer opgescheept zit. Gewoon 's nachts ingedaan en als een blok geslapen *O*
 
:^

Zitten perfect.. Ook handig als je tijdens een weekendje Ardennnen met je pa die nogal snurkt in een hotelkamer opgescheept zit. Gewoon 's nachts ingedaan en als een blok geslapen *O*

Ik rijd al jaren met die oordoppen van Alpine. Met rode filter voor de hogere snelheden :P Je moet je wel concentreren als iemand iets zegt, maar de wind wordt prima weggefilterd en je bent niet moe na een langere snelwegrit, want het geluid sloopt je echt !

Ik ben benieuwd of je er last van krijgt als je ze echt heel erg lang in hebt als je bijv. gaat maffen met die dingen. Heb namelijk ook nog schuimpies die ik meestal in doe als ik op vakantie ga en er jongeren 's nachts terug komen in het hotel en er nog even een gangbangfeest tegen aan gooien.

Of zoals op Mallorca 2 jaar terug, laatste nacht, vliegtuig zou om 7u vertrekken, we zouden om 5.30u worden opgehaald door een bus... prima, 'vroeg' er in om 0.30u ofzo, beginnen daar stratenmakers op het weggetje naast het hotel om 1u even lekker met een drilboor de straat open te breken !!!! Blij dat ik die doppen had ! :Y Kon alleen nog niet slapen omdat ik er met mn kop niet bij kon wat voor debielen er om 1u 's nachts een drilboor gebruiken , maargoed ;) Het scheelde een bak herrie !



Dus topicstartster ; Laat ze aanmeten, past perfect, gaat jaren mee en absoluut geen zonde van het geld, zie het als een investering in een goed gehoor over een aantal jaren :P
 
bij "beter horen" kan je ook op maat gemaakte oordopjes laten maken.
ze zitten op een hoop plaatsen ff googlen en je ziet of er 1 in de buurt zit
 
Ik heb bij Alpine in Soesterberg oordopjes laten maken. Met een kortingsbon van hun website kosten deze 90 euro volgens mij. Ze zitten prima.
:^

ik heb ook bij een hoorwinkel gekeken zoals hierboven... alleen werd ik geholpen door een of ander oud fossiel die me echt wat aan te kijken... motorrijden... gevaarlijk :N

de hoorwinkels zijn meestal voor hoorapparaatjes (die wil je juist voorkomen ;) ) of doppen voor bouwvakkers enzo.

Alpine werd ik goed geholpen door iemand die echt wist van windruis enzo.
 
Alpine werd ik goed geholpen door iemand die echt wist van windruis enzo.

:^

De 'actie' bon even uitprinten en je betaald 90 euro ipv 131 en niet vergeten om het flesjes schoonmaakspul mee te nemen. Je bent dus 100 euro in totaal kwijt.

Ik rijd nu vanaf mei dit jaar met die doppen rond en moest eerst wel wennen. Met de MegaMeeting heb ik ze de hele dag ingehad en dat deed op het laatst behoorlijk pijn in mijn oren. Maar gewoon stug door blijven gebruiken en het wordt (snel) steeds beter. Nu vergeet ik wel eens dat ik ze in heb :)

Vorige week moest ik mijn motor wegbrengen voor een nieuw bandje. Is een ritje van 10 a 15 kilometer over binnen en B wegen, ik dacht dat doe ik wel even snel zonder doppen. Nooit weer dus, man ik dacht dat ik gek werd van die wind!
 
en die alpine's dan die je gewoon zo ken kopen voor 24euro's geloof ik..
zijn die weer niet goed? of passen die gewoon niet bij jullie?

[me]maus zat ook te denken om ze maar snel te halen[/me]
 
Was laatst bij een ANWB shop (oud VVV kantoren) en daar kan je die Alpine doppies kopen voor 11 euro in plaats van de 24 euro die Alpine vraagt, krijg je alleen het rode hoesje niet bij
 
en die alpine's dan die je gewoon zo ken kopen voor 24euro's geloof ik..
zijn die weer niet goed? of passen die gewoon niet bij jullie?

[me]maus zat ook te denken om ze maar snel te halen[/me]


Heb net als de TS nogal rare gehoorgangen, dus die standaard doppen passen mij nooit. Maar op maat gemaakten lijken mij hoe dan ook beter, een standaard dop is toch altijd een compromis met pasvorm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan