Oordopjes!

Bibi'tje

Rookie
1 aug 2004
14
0
Roosendaal
Hoi!

Kan iemand mij adviseren over goede oordopjes? Tot nu toe gebruikte ik
nog van die standaard dopjes, maar die zijn niet echt super.
Ik wil ook een mogelijkheid voor muziek, maar ik weet niet of dat ook kan....
 
Thnx! Weet je ook of er echt muziek"apparatuur" is voor op de motor?
Want nu heb ik nog wel een mn mp3-speler in mijn tanktas verstopt, maar dat is zo lastig met het snoer. In mijn jas gaat niet, want als de wind erop staat, gaat dat ding automatisch uit :?
 
full
 
http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=oordopjes&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (Oordopjes)

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=muziek+motor&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (Muziem motor)
 
Dat heeft er zoveel mee te maken, dat sommigen onder ons muziek
luisteren gevaarlijk vinden en dan zelf met 200 over de weg knallen.
Ik vind muziek luisteren ontspannend en ik kan me hier net zo goed bij
concentreren op de weg.
 
Tja, dan is mijn advies .... zodra je je rijbewijs hebt, eerst ervaring opdoen voordat je de muziek er ev, bijneemt.
Want als je je rijbewijs net hebt, heb je meestal nog even net iets meer concentratie nodig als iemand die al langer ervaring heeft. Vooral als je net je
eigen motor hebt, die je eerst moet leren kennen.
 
Tja, dan is mijn advies .... zodra je je rijbewijs hebt, eerst ervaring opdoen voordat je de muziek er ev, bijneemt.
Want als je je rijbewijs net hebt, heb je meestal nog even net iets meer concentratie nodig als iemand die al langer ervaring heeft. Vooral als je net je
eigen motor hebt, die je eerst moet leren kennen.
Bij mij is 't net andersom :+
 
Let ook op het filter dat er bij zit. Ik heb zelf op dit moment standaardfilters, maar vind de demping ervan te weining bij 80+. Zal dus komende week es kijken of er zwaardere bij kunnen.

Heb ze bij Comfoor vandaan, die zitten bij mij in de buurt.
 
Op maat gemaakte oordopjes zijn echt wel aan te raden. Aangezien je gehoor alleen maar achteruit kan gaan, dwz. zichzelf niet hersteld van schade, is bescherming van je gehoor toch echt wel belangrijk. Mijn dopjes zijn gemaakt door Earmo, en die bevallen uitstekend! Ik kan ze echt de hele dag in hebben zonder ze te voelen. En eerlijk gezegd zou ik niet graag meer zonder rijden.
Mijn muziek heb ik aangesloten op de intercom (Baehr), dus dat is wel handig alhoewel je dan nog steeds zit met je draad van de intercom....
 
niet zo hard, 130 max denk ik zo.

wat heeft dat ermee te maken dat je het overige verkeer niet kunt horen?

Euh, als ik op de snelweg rijd en langzamer dan hoor ik ook niets? Is het geen windgeruis dan wel motorgeluid of oordoppen(tegen ruis)
 
onveilig?? als je je radio in je oto aanhebt hoor je toch ook weinig omgeving meer??!!

vrienden van mij gebruiken koss muziekdopjes icm de alpine standaard dopjes, die koss dopjes hebben namelijk een uitsteekseltje waar de muziek door komt, die precies dezelfde diameter heeft als de filtertjes van de alpine dopjes, dus ipv
de filtertjes de koss dopjes, als je een foto'tje wil kan dat

ikzelf gebruik deze combinatie niet omdat mijn motor nogal geluid voortbrengt, en de alpine dopjes opzich al niet genoeg dempen.
 
Laatst bewerkt:
Thnx! Weet je ook of er echt muziek"apparatuur" is voor op de motor?
Want nu heb ik nog wel een mn mp3-speler in mijn tanktas verstopt, maar dat is zo lastig met het snoer. In mijn jas gaat niet, want als de wind erop staat, gaat dat ding automatisch uit :?

zit er geen hold knopje op de speler dan??
 
Terug
Bovenaan Onderaan