oordopjes.....

Hoi iedereen,

Ik wou graag wat meer weten over oordopjes...

Er is me verteld dat vanaf bepaalde snelheden op de motor 8-)
er schade aan de oren optreed. :]

Er bestaan oordopjes voor welke moet ik nemen?
en is dit quatch of niet?

Thanks
:}
 
voor een motor met veel motor geluid gewoon hearos, bestellen bij motozoom voor 8 euro, gaan een jaar mee, dit snel genoeg :9
 
Hearos ja.. :S krijg er na 'n kwartier hevige pijn van in m'n rechter oor. Komt ineens op, moet dan snel langs de weg stoppen... niet prettig...

* Nexus z'n Alpine maatdoppen zullen binnen nu en 'n week arriveren :]
 
ik heb hard plastic oordoppen van comfoor

deze geluidsstilte is mede mogelijk gemaakt door het TT circuit *D
 
Ik neem gewoon iedere dag van die gele kneedbare dingen zijn voor 1 malig gebruik maar gaan met gemak 3 weken mee. Ik vind ze in ieder geval lekker zitten en ze dempen goed.
 
Gebruik ze nooit (degene die achter me rijden wel :? ) kreeg wel met een arbokeuring te horen dat ik dat beter wel kon doen,en in machines niet met de deur open draaien maarja.
 
heb ze van alpine.zijn op maat gemaakt en zitten goed.ik geloof dat er vanaf 80km per uur al gehoor beschadiging optreed als je dat gedurende een tijdje rijd.als je eenmaal gewend bent aan die dingen wil je niet meer zonder
 
Ik draag ze alleen op de langere stukken, als ik verwacht wat harder te rijden. In het dagelijkse woon-werk, 40 km file, zijn ze niet echt nodig en draag ik ze dus ook niet.

Maar op de langere stukken wil ik niet meer zonder. Niet zozeer vanwege de schade aan je gehoor, al merk je het wel hoor als je zeg 10 uur gereden hebt dat je oren nog een dag na-suizen, maar vanwege de rust op de motor. Je word een stuk minder snel moe.

MAzzel,

Roland
 
heb ze van alpine.zijn op maat gemaakt en zitten goed.ik geloof dat er vanaf 80km per uur al gehoor beschadiging optreed als je dat gedurende een tijdje rijd.als je eenmaal gewend bent aan die dingen wil je niet meer zonder
Ik durf die dure niet te kopen, veel te bang da'k ze verlies :-). Had eerst die standaard dingen van Alpine, maar ik vind ze niet fijn. Heb in de States nu een proefsetje besteld bij The Earplug Store, krijg je een hele lading verschillende dopjes om te testen, ik vind die van Howard Leight errug fijn en die kosten zo'n 20 dollar per 200 (tweehonderd, ja) paar. Kan je nog eens wat kwijtraken...
 
Ik heb zachte ALPINES, Heerlijk ik rij niet meer zonder. en als ik veel herrie moet maken (d.j. of bandje) zijn ze ook handig

:} doppen rules

Die doppen van mij zitten echt vast soort vacuum, niet te snel in doen!!!!!!!
 
heb gisteren ook de goeie gekocht, alpines, echt helemaal te gek, beter dan die schuimrubber shit waar ik sinds mijn vorige topic over oordoppen mee heb gereden.
 
Ik durf die dure niet te kopen, veel te bang da'k ze verlies :-).
Je kunt ze bij Alpine (en mogelijk ook bij de concurrenten) verzekeren! Bij verlies of diefstal krijg je nieuwe. Exacte voorwaarden ken ik niet, moet je even opzoeken of bellen :) .
 
Hearos ja.. :S krijg er na 'n kwartier hevige pijn van in m'n rechter oor. Komt ineens op, moet dan snel langs de weg stoppen... niet prettig...

* Nexus z'n Alpine maatdoppen zullen binnen nu en 'n week arriveren :]


alleen je rechter oor, zijn ze toch 50% goed :9
ik heb er totaal geen last van, al draag ik ze het grootste gedeelte van de dag, dit jaar naar noorwegen geweest op heenweg 6 tot 7 uur(totaal, kom niet zo ver met 16 liter) op de motor, en nog geen last dus ik zou zeggen de moeite van het proberen waard, voor maar 8 euro en echte rust
en mijn nieuwe vinding i.c.m. koss muziek dopjes ook nog muziek op een byzonder laag geluids niveau :} :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan