oordoppen advies: alpine, earmo, beterhoren, elcea, gabriels

Welk merk oordoppen?

  • Alpine

    Stemmen: 23 46,0%
  • Elcea (Elacin)

    Stemmen: 6 12,0%
  • BeterHoren

    Stemmen: 10 20,0%
  • Gabriels Gehoorbescherming

    Stemmen: 2 4,0%
  • EARmo

    Stemmen: 9 18,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Bramsel

MF'er
1 okt 2002
196
0
Den Haag
ik weet dat hier al heel veel topics over geweest zijn maar ik wordt er niet veel wijzer van. Ik heb hulp nodig met aangemeten oordoppen kiezen, er zijn zoveel plekken waar je ze kan halen, de een maakt ze zelf, de ander bied alleen de service van het aanmeten.

wat ik tot nu toe als opties heb gevonden zijn:
- Alpine 99 euro (terwijl elk verkooppunt dat ik bel 120 euro zegt)
- http://www.elacin.nl/elacin_nl/index.html (Elcea)120 euro + 25 euro verzekering
- http://www.beterhoren.nl/wps/wcm/connect/SiteCompanyNl/du/Hooroplossingen/Overige+producten/Gehoorbescherming/ (Beter Horen) 115 euro + 10 euro 2 jaar garantie
- Gabriels Gehoorbescherming 77 euro of 125 euro (met dubbel filter) ex. btw
- http://www.earmo.com/earfoon.php (EARmo) (prijs onbekend)

dus ik zie allemaal andere prijzen, verzekeringen wel/niet erbij, bedrijven die het zelf maken of niet....wat is nu een goede keuze, gekeken naar prijs, service etc?? misschien aan de hand van en poll even te polsen.
 
Had via werkgever Elacin, met hardste demping (antivliegtuiglawaai).
Onder de meeste helmen zitten de niet-harde doppen lekkerder, worden ook minder snel verschoven in de gehoorgang.

En altijd dragen, vooral dat. 8-)
 
Laatst bewerkt:
heb ze van beter horen gekocht.
had eerst de harde aan laten meten maar deze zaten soms met de helm afzetten te irriteren.
dan deed het echt pijn aan mijn oren omdat de helm de harde oordop in mn oor drukte.
ik had er 2 jaar garantie op, dus ben teruggegaan en heb gezegd dat ik ze ben verloren.
heb nu fijne zachte.
ik weet t, niet zo netjes mss maar voor 115 euro vond ik t wel gerechtvaardigt omdat ze lekker moeten zitten.
ik moet erbij zeggen dat ik ze alleen gebruik als ik de snelweg opga. binnendoor vind ik t overbodig.
maar op de snelweg is t heerlijk en word je niet helemaal gek van de herrie. ook niet als je echt hard rijd.

de harde gebruik ik nu als ik aan t slijpen ben of dergelijke dingen haha
 
Bij Alpine is het goedkoper als je de oordoppen laat aanmeten bij het hoofdkantoor in Soesterberg. Zelf heb ik het daar laten doen (woon in Amersfoort dus dat is lekker dichtbij). Weet niet meer wat ik er voor betaald heb eigenlijk.

Ben er i.i.g. super tevreden mee. 1 oordop zat eerst niet goed maar nadat deze kosteloos is vervangen door een nieuwe heb ik geen problemen meer gehad en ben ik meer dan tevreden over de oordoppen.
 
ik weet dat hier al heel veel topics over geweest zijn maar ik wordt er niet veel wijzer van. Ik heb hulp nodig met aangemeten oordoppen kiezen, er zijn zoveel plekken waar je ze kan halen, de een maakt ze zelf, de ander bied alleen de service van het aanmeten.

wat ik tot nu toe als opties heb gevonden zijn:
- Alpine 99 euro (terwijl elk verkooppunt dat ik bel 120 euro zegt)
- http://www.elacin.nl/elacin_nl/index.html (Elcea)120 euro + 25 euro verzekering
- http://www.beterhoren.nl/wps/wcm/connect/SiteCompanyNl/du/Hooroplossingen/Overige+producten/Gehoorbescherming/ (Beter Horen) 115 euro + 10 euro 2 jaar garantie
- Gabriels Gehoorbescherming 77 euro of 125 euro (met dubbel filter) ex. btw
- http://www.earmo.com/earfoon.php (EARmo) (prijs onbekend)

dus ik zie allemaal andere prijzen, verzekeringen wel/niet erbij, bedrijven die het zelf maken of niet....wat is nu een goede keuze, gekeken naar prijs, service etc?? misschien aan de hand van en poll even te polsen.

Alpine doppen zijn 99e als je ze laat aanmeten in Soesterberg. Als je Alpine doppen laat aanmeten bij de winkels die voor Alpine werken ben je 120e kwijt.

Ik heb sinds deze zomer op maat gemaakte Alpine oordoppen.
Eerste setje dat ik had was ik niet tevreden over. Bij controle (ze kunnen testen in hoeverre de doppen dempen) bleek ook dat ze niet goed afdichten. Bij het maken van de 1e afdrukken waren mijn oren niet goed schoon, waardoor de afdrukken en dus de mallen verkeerd waren.
Onder garantie (pasvorm garantie is 3 maanden) heb ik nu m'n 2e setje. Heb het idee dat 1 dop nu iets te lang is en tegen m'n trommelvlies drukt, die ander is volgens mij wel goed. Misschien dat ik er weer mee terug ga.

Ik hoor heel veel mensen die totaal geen problemen hebben cq hebben gehad met hun Alpine doppen. Ik heb kennelijk gewoon aparte gehoorgang oid :+

Advies voor het beste resultaat: laat je oren uitspuiten bij de huisarts (werkje van niets) anders kan het zijn dat de afdrukken niet goed zijn!

Edit: Alpine zal je zachte doppen aanraden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zachte van Elacin en die beviellen perfect alleen is de pasvorm niet optimaal meer (dat ligt dus niet aan die doppen ;) ) dus daarom gebruik ik nu gewoon van die http://www.euromat.be/Produkten/3M/1813.jpg (oranje proppen) van 3M en die bevallen me uitstekend *D
 
Laatst bewerkt:

Ik hoor heel veel mensen die totaal geen problemen hebben cq hebben gehad met hun Alpine doppen. Ik heb kennelijk gewoon aparte gehoorgang oid :+

Laat ik even wat van me horen. ;)

Ik heb alpine's gehad, zaten opzich goed mits ik niet mijn helm droeg. -O-

Uiteindelijk 3 setjes aanlaten meten met alle 3 het zelfde resultaat, ik heb uiteindelijk mijn geld netjes teruggekregen van Alpine.
Ik woon gelukkig vlakbij soesterberg dus de reiskosten zijn niet al te gek geweest maar balen is het wel dat die op maat doppen er steeds uitvielen.
 
Ik heb zachte van Elacin alleen is de pasvorm niet optimaal meer (dat ligt dus niet aan die doppen ;) ) dus daarom gebruik ik nu gewoon van die http://www.euromat.be/Produkten/3M/1813.jpg (oranje proppen) van 3M en die bevallen me uitstekend *D


idem dito, maar ik ahd eerst op maat gemaakte zachte doppen van alpine, maar die sloten bij mij ook niet goed af, ik heb blijkbaar te smalle gehoorgangen ofzo...maar die 3m oranje doppen werken het beste. gebruik ze in het vliegtuig ook :)

is vaak nog het handigste om ze door midden te knippen, dan heb je niet van die oranje dingen die uit je oren steken en die dan weer achter je helm blijven hangen.
 
Laatst bewerkt:
idem dito, maar ik ahd eerst op maat gemaakte zachte doppen van alpine, maar die sloten bij mij ook niet goed af, ik heb blijkbaar te smalle gehoorgangen ofzo...maar die 3m oranje doppen werken het beste. gebruik ze in het vliegtuig ook :)

is vaak nog het handigste om ze door midden te knippen, dan heb je niet van die oranje dingen die uit je oren steken en die dan weer achter je helm blijven hangen.
Bij mij steekt er bijna niks uit :o ;)
 
ik heb die universelen van alpine voor €25 ofzo.
ik ben er tevreden mee, en heb ze elke dag in en nergens last van.
 
Alpine doppen zijn 99e als je ze laat aanmeten in Soesterberg. Als je Alpine doppen laat aanmeten bij de winkels die voor Alpine werken ben je 120e kwijt.

Ik heb sinds deze zomer op maat gemaakte Alpine oordoppen.
Eerste setje dat ik had was ik niet tevreden over. Bij controle (ze kunnen testen in hoeverre de doppen dempen) bleek ook dat ze niet goed afdichten. Bij het maken van de 1e afdrukken waren mijn oren niet goed schoon, waardoor de afdrukken en dus de mallen verkeerd waren.
Onder garantie (pasvorm garantie is 3 maanden) heb ik nu m'n 2e setje. Heb het idee dat 1 dop nu iets te lang is en tegen m'n trommelvlies drukt, die ander is volgens mij wel goed. Misschien dat ik er weer mee terug ga.

Ik hoor heel veel mensen die totaal geen problemen hebben cq hebben gehad met hun Alpine doppen. Ik heb kennelijk gewoon aparte gehoorgang oid :+

Advies voor het beste resultaat: laat je oren uitspuiten bij de huisarts (werkje van niets) anders kan het zijn dat de afdrukken niet goed zijn!

Edit: Alpine zal je zachte doppen aanraden ;)

Heeft niet alleen met vuile oren te maken, ook de vorm van de gehoorgang speelt mee. Bij mij hebben ze 5 setjes moeten laten maken voordat er een goed afsluitend setje was. Ik ben dus ook blij dat ik gewoon naar een lokale audiciën (Beter Horen) ben gegaan anders had ik dus 5 keer op-en-neer kunnen rijden naar Soesterberg :X
Overigens had ik bij Beter Horen 2 jaar garantie op de pasvorm.
 
Ik heb de zachte oordoppen van Alpine (weet niet eens of ze ook harde hebben, maar ik heb toch liever een harde in m'n broek dan in m'n oor!) en deze bevallen erg goed. Eerste paar keer ff wennen met indoen, maar nu gaat het soepel. Tijdens het rijden nooit last, alleen moeten vrienden waar ik mee rij wat harder tegen me schreeuwen.
Ik heb trouwens de een na sterkste demping en dat is ruim voldoende!!!
Tijdje terug samen met een vriend bezig geweest met een sleuvenfrees om een stuk van een muur weg te halen..... dopjes in en dat apparaat klonk als een stofzuiger. Kortom, werkt perfect. Heb ze nu alleen niet in bij kortere ritjes, omdat ik die herrie van die uitlaat ook wel mooi vind :Y

Tip: wacht ff tot januari. Gewoon ff naar de Beurs in Utrecht en dan kan je ze daar voor een scherpere prijs aan laten meten!
 
Mijn ervaring is dat goede oordoppen stemgeluid fatsoenlijk doorlaten terwijl ze lawaai wegfilteren.
 
Ik heb ze van Earmo. De harde otoplastieken, ze kosten 85 euro. Laten stemgeluid goed door en filteren de windruis.
 
http://www.filterz.net/content/producten.php
levert ook oordoppen met filter speciaal gemaakt voor motorrijders.
Mijn vorige set doppen was van Alpine, gemaakt tegen discotheek geluid, maar die werkten op de motor iets minder effectief.
Overigens schijnt het zo te zijn dat je oren blijven veranderen van vorm, dus dat oordoppen nooit voor de rest van je leven zijn maar voor een aantal jaren.

Succes met de keuze!
 
Ik heb zelf universele doppen van Alpine. Niks te klagen vwb de demping, maar na een uur of 2 beginnen ze te irriteren. Ik was al van plan om otoplastieken bij Alpine in Soesterberg te laten aanmeten, tot ik van de baas te horen kreeg dat ik ze kon laten aanmeten en de rekening door de baas werd betaald. Moest ze dan wel van Elacin nemen dus heb ik een paar dagen geleden bij Schoonenberg de Elacin Biopact FlexComfort laten aanmeten. Als het goed is zijn ze over 1,5 week binnen dus ik ben benieuwd
 
Als ik op de motor zit doe ik gewoon of ik niks hoor O-) scheelt weer 100 eurie's aan oordoppen :+

Ach,over een paar jaar hoef je niet meer te doen alsof. :N :N
Ik draag ze van Alpine en dat bevalt prima.€23,00.Goed onderhouden en elke 2 jaar nieuw setje.

ps.Heb nog een setje 2e hands ter overname. _O- _O-
 
http://www.filterz.net/content/producten.php
levert ook oordoppen met filter speciaal gemaakt voor motorrijders.
Mijn vorige set doppen was van Alpine, gemaakt tegen discotheek geluid, maar die werkten op de motor iets minder effectief.
Overigens schijnt het zo te zijn dat je oren blijven veranderen van vorm, dus dat oordoppen nooit voor de rest van je leven zijn maar voor een aantal jaren.

Succes met de keuze!


idd, filterz zijn zeer bekend uit de partyscene.
schijnen ook perfect te zijn, hoor niks dan goede verhalen.

prijs is rond de 120 euro dacht ik
http://www.filterz.net/content/

wil ze nog wel een keer hebben, gebruik nu van die dingen van 5 euro die je in je oren drukt met rubberen randen
 
als je alpine laat maken in soesterberg, wat is de service dan? kan je dan gewoon naar een alpine dealer in de buurt om daar advies te krijgen of moet je weer terug naar soesterberg?
 
Moet je ze bij Alpine ook in Soesterberg op komen halen/passen als ze klaar zijn of worden ze opgestuurd? Mijn pa is ook op zoek naar nieuwe doppen. Een keer er langs rijden is nog wel een optie, het is toch 20 euro korting, maar als je er 2x voor heen en weer moet rijden heeft het al geen zin meer voor ons, dan kan je het net zo goed ergen hier in de buurt doen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan