Oordoppen ja of nee???

Ik heb simpele liggen, maar gebruik ze nauwelijks. Vind het geluid zo mooi om te horen. Maar goed doof worden is ook niet alles.

Klinkt misschien gek maar ik vind mijn motor mooier klinken met oordoppen :?

edit: zie dat ik niet de enige ben met die mening :)

Op maandag 04 maart 2002 23:17 schreef GuZ het volgende:
bijkomend voordeel van doppen, geen gerammel in het vooronder ;) . Earmo's dempen voornamenlijk hoog en laat laag lekker door, je motorgeluid wordt er alleen maar mooier van.


 
Laatst bewerkt:
Ik heb op maat gemaakte doppen en die zijn echt :} . Ik rij dan ook bijna altijd met oordoppen in. Behalve als ik in het dorp boodschappen ga doen, dan niet.
 
Al met al ben ik al overtuigd. Ik ga dus maar op maat gemaakte doppen aanschaffen aangezien ik voor mijn werk alleen al goede oren moet hebben wil ik niet afgekeurd worden.
 
Al met al ben ik al overtuigd. Ik ga dus maar op maat gemaakte doppen aanschaffen aangezien ik voor mijn werk alleen al goede oren moet hebben wil ik niet afgekeurd worden.

Ehm, weer eens vergeten om te kijken of bzn al was uitgelogd. Niet dus. :(
Die post was dus eigenlijk van mij.
 
Ik heb doppen van Earmo besteld op de beurs.
(Wie weet hoe lang levering duurt, ben wel
al mijn aankoop/garantie bewijs kwijt.. :( ).

Maar goed, ik heb die doppen aangeschafd omdat
ik na een stevige snelwegrit meestal 2 dagen
erg beroerd hoorde, moest me goed concentreren
om gesprekken te kunnen volgen als er veel
rumoer omheen was...en ik rij net een maand motor..

Ben ze van plan in te doen als ik veel ga
snelwegrijden, anders niet.
Op een 80km weg ram je wel eens ff lekker door
maar das meestal niet zo lang want Z-limburg
is zo heerlijk bochtig :) :]
 
Ik heb doppen van Earmo besteld op de beurs.
(Wie weet hoe lang levering duurt, ben wel
al mijn aankoop/garantie bewijs kwijt.. :( ).

Levertijd is ongeveer 5 weken is mij verteld op motorbeurs. Dus we moeten nog 4 weken wachten :(

Ben ze van plan in te doen als ik veel ga
snelwegrijden, anders niet.
Op een 80km weg ram je wel eens ff lekker door
maar das meestal niet zo lang want Z-limburg
is zo heerlijk bochtig :) :]


Ik gebruik nu universele doppen die ik ook draag als ik op 80 km wegen rijd. Want ook na uurtje rijden op 80 km wegen heb ik last van mijn oren.

Ik moet toch maar weer eens mijn ouders in Brunssum verblijden met een bezoekje. Effe :] door zuid-limburg :)
 
Ik draag ze bijna nooit, gewoon omdat ik er niet aan denk... |(

Heb oordoppen liggen uit de tijd dat ik veel met bandjes optrad, Heek goed merk (weet ff niet meer welke, huids kleurig dus vallen niet heel erg op)

Je verstaat nog goed wat mensen zeggen
 
Ik wil over 20 jaar ook nog naar Pink Floyd :} kunnen luisteren dus ......

:^ Daarom doppen in, ik heb Earmo's , kosten wat maar dan heb je ook wat :)

HQ1.JPG


Je kon toen ook kleurtjes krijgen, nou zei ik toen, doe mij maar een rooie voor rechts en een blauwe voor links, is wat beter te zien dan die kleine stipjes :)
 
Op maandag 04 maart 2002 23:17 schreef GuZ het volgende:maar jij hebt zeker nooit lang achter elkaar gereden....
Wat is lang? Ruim een uur snelweg ++ ng een uur gewestswegen.. Maja, vind jij niet lang zeker?
 
...omdat
ik na een stevige snelwegrit meestal 2 dagen
erg beroerd hoorde, moest me goed concentreren
om gesprekken te kunnen volgen als er veel
rumoer omheen was...en ik rij net een maand motor..

Dat heb ik na jaren zonder doppen rijden dus nu altijd ;(
 
:^ Daarom doppen in, ik heb Earmo's , kosten wat maar dan heb je ook wat :)

HQ1.JPG


Je kon toen ook kleurtjes krijgen, nou zei ik toen, doe mij maar een rooie voor rechts en een blauwe voor links, is wat beter te zien dan die kleine stipjes :)

Behalve dan voor kleurenblinden ;)
 
Ik heb half januari oordoppen op maat besteld bij RAD. Het duurt wel een hele tijd eer ze klaar zijn (bijna twee maanden geleden ondertussen) en ze zijn wel vrij duur, maar ik hoop dat het de moeite is (dat ik beter kan genieten van het gehuil van m'n Kawa :) )
 
Ik heb een par maanden geleden oordoppen van Comfoor via werk aan laten meten. Rij er nu eigenlijk altijd mee. Ook wel eens met van die paraplutjes gereden maar dan klonk mijn uitlaat erg hol en aangezien mijn BSM toch al aardig wat herrie maakt werd ik daar gek van. Deze op maat gemaakte zijn echt een stuk beter en ik zou niet meer zonder willen.
 
Tja... Oordoppen... De één draagt ze altijd, de ander nooit en een hele grote groep heeft ze af en toe in.
Ik behoor tot de eerste categorie: Heb ze dus iedere keer in.

Ze zijn van het merk Alpine en zijn gemaakt van zacht silicoon. Ik heb ze bijna 4 jaar geleden gekocht op de Utrechtse Motorbeurs en kostten toen zo'n 200 gulden. De prijzen van tegenwoordig zijn nagenoeg gelijk gebleven, tussen de 90 en 100 euro.
Ik had steeds behoorlijk veel last van suizende en doffe oren wanneer ik een tijdje boven de 70 à 80 km/u had gereden, om nog maar te zwijgen na een rit op de snelweg... ;( Ik had gelezen en gehoord dat op maat gemaakte oordoppen de beste keus waren, en aangezien herstel van oren op langere termijn gewoonweg uitgesloten is (kapotte trilhaartjes in het "slakkenhuis" groeien nooit meer aan!! :(

De eerste paar keer dat ik de doppen gebruikte, was het even wennen want je hebt toch iets "vreemds" in je oren. Maar een weekje verder, wilde ik nooit meer zonder. Als je ze in hebt, zitten ze na tien minuten "als gegoten" omdat ze door de warmte in het oor, alle kleine kiertjes (als die er al zijn) perfect dichten. Bovendien, de standaard filters dempen de schadelijke geluiden uitstekend en de herrie van het motorblok (het metaal-op-metaal-geluid) wordt bijna volledig gedempt. :) Door deze filterwerking hoor ik het uitlaatgeluid nu veel beter, wat uiteraard heerlijk is om te horen!! :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] Verkeersgeluiden, tjilpende vogeltjes, stromend water, praten... Alles hoor ik nog prima.
Voor mij nooit meer zonder doppen.

TIP: Als je zit te eten en drinken, wel even uit je oren halen, want het is geen gehoor als je je eigen maalfabriek hoort! LOL
 
Hmmm... ik kan blijkbaar ook beter van die dingen gaan kopen want ik merk ook soms zelfs tijdens het rijden dat mijn oren minder goed beginnen horen tot ik zo een paar keer slik en dan is het beter (alsof je in de bergen een afdaling gedaan hebt).

Misschien best beginnen met standaarddopjes en kijken hoe dat gaat. Dan overstappen op het echte maatwerk lijkt me het beste. Niet ?
 
Ik gebruik altijd van die schuime dingetjes.
Werken heb beste IMHO.

Ik heb op maat gemaakte gehad, maar die dempte mij te weinig.

Ik heb ze altijd in en na verloop van tijd kan je niet meer zonder.
 
Ik heb op maat gemaakte, en heb ze zo'n beetje altijd in. behalve als ik alleen maar in de stad rijd oid.

Mocht ik ze vergeten (een paar keer gebeurd), dan keer ik er voor om.....
 
ik heb ook op maat gemaakte doppen
heerlijk rustig je hoort je motor goed en veel minder(bijna geen) windgeruis
heb ze alleen niet in op hele korte ritjes minder dan 20km
 
Heb eens een poos op een Aprilia Streetfighter gereeden, laat dat nou net klappen zijn die niet alleen ongefilterd doorkomen, maar ook nog eens resoneren.. Met dopppen in wordt het dus alleen maar duidelijker! Nou, dan weet ik het wel
music049.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan