Oordoppen ja of nee???

Moosman

Die hard MF'er
1 feb 2002
838
0
Winterswijk
Ik rij nu al een tijdje rond op de motor en merk dat mijn oren toch wel last krijgen van het lawaai van de wind als ik veel boven de 100 km/h kom. Ik denk er dan ook hard over na om een stel oordoppen aan te schaffen. Ik ben nu eigenlijk benieuwd wie van jullie ook met oordoppen rijd en met wat voor oordoppen.

Dus ff een polletje er tegen aan.
 
Voor snelwegritten wordt het van alle kanten aanbevolen want je wordt harstikke doof ...

Maar ik heb er dus geen :P
 
Af en toe. Goeie oordoppen filteren alleen de windruis, zodat je nog genoeg van je motor kunt horen.
Is trouwens al eens eerder besproken op dit forum, ik weet alleen niet meer waar.
 
Af en toe; vooral bij ritten langer dan een kilometer of 150. Ik gebruik van die parapluutjes van Alpine.Ze werken niet voor iedereen, maar voor mij wel :)
 
Ik dus wel, gebruikte van die standaarddingen die ze ook in fabrieken enzo hebben en op de beurs een paar laten aanmeten.

Ik had er dus wel wat last van, een suizend gevoel in m'n oren na een stuk rijden. Bovendien hoor ik overal dat het gehoorbeschadiging veroorzaakt dus voor die 85 euro wil ik niet jarenlang met een piep in de oren rondlopen.
 
ik heb ze wel , vergeet ze alleen steeds in te doen |( .Had gister nog een rit van maar 60 km , met 120km/h + en dan voel je je oren toch wel.Maar zoals ik zei , ik was ze vergeten , want je hoort gesprekken gewoon wel goed , maar het windgeruis een stuk minder.En helaas ook het geluid van je motor dus minder '( .Maar dat vind ik niet interessant op de snelweg bij nagenoeg constante snelheid, wel in de korte stukjes rijden *D :]
 
Af en toe. Goeie oordoppen filteren alleen de windruis, zodat je nog genoeg van je motor kunt horen.
Is trouwens al eens eerder besproken op dit forum, ik weet alleen niet meer waar.

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=3526 (Topic Oordoppen)
 
Als ik weer actief motorrijder wordt ga ik ze zeker kopen, een kennis van me die al meer dan twintig jaar motor rijdt heeft ze nooit gehad en die heeft dus een ernstige gehoorbeschadiging opgelopen.
Hij hoord aan één kant alsof hij onder water zit, en aan de andere kant moet hij net geen gehoorapparaat '(

Als je veel en erg hard rijdt kun je eigenlijk niet zonder!
 
Als ik er aan denk doe ik ze wel in met ritten langer dan 10/15 minuten, hoewel dit eigenlijk naar altijd moet veranderen. Heb een keer een redelijk lange snelweg rit gemaakt maar toen ik er af kwam hoorde ik mijn motor onder de 5000 toeren niet echt meer, heb daarna dus van die standaard alpine dingen gekocht.
 
Ik heb simpele liggen, maar gebruik ze nauwelijks. Vind het geluid zo mooi om te horen. Maar goed doof worden is ook niet alles.
 
Ja, altijd. Heb van die op maat gemaakte dingen, zitten perfect en kan er nog een normaal gesprek mee voeren. Heb twee maanden zonder gehoorbescherming gereden, en toen was wel duidelijk dat ik dat niet lang wilde doen.

Kan het dus alleen maar aanraden. Ik ken ook mensen die goede ervaringen hebben met die gele dingen van een gulden ofzo...
 
na een paar jaar zonder gereden te hebben vindt ik het wel lekker rustig met oordoppen. ik gebruik van die oranje (lijkt wel latex) doppen die kun je wassen en ze geven mee als je de helm opzet
 
Nooit, 'k ben waarschijnlijk al slechthorende maar ùet m'n shoei helm op en 250km/uur heb ik nog steeds geen last van lawaai
 
Altijd, geen zin om doof te worden. Zelfs met de meest stille helm is het verstandig om oordoppen te dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan