Oordoppen MET muziek?!

Goedemiddâââg,

Ik lees op dit forum veel over muziek (Sena's) en nóg meer over oordoppen.

Nu is mijn vraag, zijn er ook motorrijders die de combinatie dragen? Ofwel, oordoppen aangesloten op de telefoon waardoor ze radio/muziek luisteren?

Ik heb zelf van die standaard iPhone-kreng-oortjes maar die dempen het wind geluid precies helemaal niet.

Kortom, zijn er ervaringsdeskundigen? Bestaan deze dingen überhaupt? En dan ben ik ook wel benieuwd naar de prijs en hoeveel je er op über houpdt.

Oordoppen met een helm en met muziek ? Is dat het zelfde als ook die kwetsbare fietsers met muziek die niets meer horen en verongelukken.
 
Oordoppen met een helm en met muziek ? Is dat het zelfde als ook die kwetsbare fietsers met muziek die niets meer horen en verongelukken.
Een auto vol (geluids)isolatie en muziek aan is geen probleem?
Je hebt nog altijd een paar ogen om het verkeer om je heen in de gaten te houden. Lijkt me zelfs verstandig wanneer je zonder muziek of oordoppen rijdt ;)
 
Oordoppen met een helm en met muziek ? Is dat het zelfde als ook die kwetsbare fietsers met muziek die niets meer horen en verongelukken.
Of het is niks horen door de wind of door de muziek O-)

Heb hem zo staan dat nog wel een claxon kan horen.
 
Rijd al jaren met de Sony (muziek)oordopjes die ik kreeg bij mijn Sony Z2. na 2 jaar ermee motor rijden gingen ze kapot en heb ik ze los opgezocht.
 
Rijd al jaren met de Sony (muziek)oordopjes die ik kreeg bij mijn Sony Z2. na 2 jaar ermee motor rijden gingen ze kapot en heb ik ze los opgezocht.


En hoe is de winddemping? Want ik ben toch erg zuinig op mijn oren, de standaard Apple-oortjes laten bijna alle wind gewoon door...
 
jep doe dat ook altijd, en vind het ideaal voor die lange saaie snelweg stukken.
Gewoon muziekje op tegen de verveling. En ja, natuurlijk kan je ook helemaal binnendoor naar je vakantie adres...

ik heb die Sennheizer CX300-II, prima geluid en dempen net zo goed als die normale alpine doppen.
 
Ik heb deze:
Pluggerz-Raod-Oordopjes-Motor-Motorijden-Gehoorbescherming-Windruis-Motorsport-Motorcross-Cabrio-Beste-Oordoppen-Universele-Comfortabel-Kruidvat-Wegwerp-Earplugs-500x500.jpg

En gebruik het rubbere gedeelte op mn in ear dopjes, prima geluid en prima demping voor weinig
 
Ik heb van alles geprobeerd, beste is op maat gemaakte doppen met 'vlak-filter' (tonen blijven hetzelfde, wordt ook gebruikt voor festivals) icm goede kwaliteit speakers ingebouwd in je helm.
 
Ik rijd al een jaartje of 5 met Koss In Ear the Plug.
Voor minder dan 2 tientjes te vinden.
Wordt geleverd met 2 maten op basis van schuimpjes.
Is in de jethelm met een naked bike op normaal volume tot zeker 160 prima te doen.
Ik rijd met 1 oor muziek.
Voor mij niks anders meer.
 
Laatst bewerkt:
Als je nou nog een jaartje of 5 zo door rijdt heb je een gehoorbeschadiging, net als ik
 
Laatst bewerkt:
Als je nou nog een jaartje of 5 zo door rijdt heb je een gehoorbeschadiging, net als ik

Ik rijd nu gewoon met oordoppen in (Alpine's zonder muziek). Ik heb twee keer vanaf de trein met oortjes in naar huis gereden, maar werd horendol van de wind. Ik heb deze vraag gesteld om die gehoorbeschadiging te voorkomen!

Vandaar mijn vereiste dat de oortjes ook moeten dempen!
 
Ik heb deze:
[afbeelding]
En gebruik het rubbere gedeelte op mn in ear dopjes, prima geluid en prima demping voor weinig


Gaat dit niet los zitten of probleem met te lange oortjes tegen de helm aan?? Ik heb de vraag ook aan een niet nader koele blauwe site gesteld.
 
Ik heb deze:
[afbeelding]
En gebruik het rubbere gedeelte op mn in ear dopjes, prima geluid en prima demping voor weinig

Hi NSMeijer, is dit gewoon een kwestie van de dopjes van je oortjes afhalen en daarin doen? is de bevestiging hetzelfde als de 'normale' doppen?

Heb je misschien een foto? Oorsmeer is extra pluspunten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan