Oordoppen MET muziek?!

DeadlyRon

BMW F800ST
22 dec 2016
171
26
Goedemiddâââg,

Ik lees op dit forum veel over muziek (Sena's) en nóg meer over oordoppen.

Nu is mijn vraag, zijn er ook motorrijders die de combinatie dragen? Ofwel, oordoppen aangesloten op de telefoon waardoor ze radio/muziek luisteren?

Ik heb zelf van die standaard iPhone-kreng-oortjes maar die dempen het wind geluid precies helemaal niet.

Kortom, zijn er ervaringsdeskundigen? Bestaan deze dingen überhaupt? En dan ben ik ook wel benieuwd naar de prijs en hoeveel je er op über houpdt.
 
Ik heb een tijdje geleden een setje gekocht van oordoppen die waren gemaakt om te dempen, maar ook muziek af te kunnen spelen. Deze combinatie werkte echter totaal niet, want de kwaliteit was om te huilen. Dus ik rijd alsnog maar gewoon met normale doppen.
 
Hoe heette die krengen? Dan ga ik eens wat research doen, misschien een goed vertrekpunt voor mij!
 
Ik heb universele oordoppen waar je van die in-ear dopjes in kan doen.

Blijft dat er te veel herrie is en het fijner rijden is met gewone oordoppen.
 
Hier ook rijdend met normale in-ear oordoppen van samsung. windruis is er altijd helaas, maar ben de moeilijkste niet gewoon vol volume en doorgassen.
 
Ik heb regelmatig van die schuimen dingen in die je eerst plat moet rollen, icm mijn Sena 10R. Die dopjes die je gewoon bij de bouwmarkt koopt zeg maar. Werkt prima. Hoor de muziek dan ook gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een jaar geleden lang gezocht naar deze oplossing en kwam niet verder dan een bekabelde versie.
 
Alpine maakt otoplastieken waar je in-ears in kunnen. Mijn vrouw heeft ze een tijdje naar tevredenheid gebruikt. Tegenwoordig hebben we een cardo set in onze helmen i.c.m. de normale otoplastieken.
 
Ik heb op het werk otoplastieken gehad waar ipv een filter een speakertje inzat. Werkte best goed, alleen niet op de motor getest. Nadeel idd met een kabeltje, maar voor 1 oor geluid en zonder speakertje geen demping van buitengebied dus bij gebruik altijd het kabeltje eraan hangen.

Waren trouwens van een audicien ik dacht van beter horen.
 
Hier ook gewoon otoplastieken met een BT-headset. Tot 120 km/u gaat dat nog, daarboven is het echt niet meer te doen. Bellen gaat tot +/- 80km/u. Maar heb Alpine's met rode filters, dus wellicht gaat dat met lichtere filters beter.
 
Ik gebruik meestal gewone in ear speakertjes en voor mij dempen ze het geluid van buiten zo goed dat ik mn cardo op 1/3 van het volume heb staan. Muziek hoeft ook niet zo hard te staan. Icm met m'n iPhone staat de iPhone op ongeveer 50/60% en dat is luid genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf op maat gemaakte otoplastieken ism. Shuberth SRC. kost een godsvermogen, maar werkt prima.

Hiervoor had ik een HJC helm met otoplastieken een China Bluetooth setje, die was net iets te zacht, maar kon door het softwarematig opvoeren van de telefoon prima horen. Helaas kon dit op een gegeven moment niet meer na een Android update.

ps. Voor de ultieme audiobeleving hoef je het niet te doen
 
Hier ook rijdend met normale in-ear oordoppen van samsung. windruis is er altijd helaas, maar ben de moeilijkste niet gewoon vol volume en doorgassen.

De in-ear oordoppen die ik heb zijn wel gemaakt als gehoorbescherming. Maar gewone oordoppen met filter zijn fijner.
 
Hoi een tijdje geleden de shure 535 limited edition gekocht, echt top doppen kosten ook behoorlijk wat, maar dan heb je ook echt goed geluid, zitten dopjes bij die 37bd dempen

Heel tevreden over

Er zijn ook goedkopere uitvoeringen van shure

Gr
 
Laatst bewerkt:
Hoi een tijdje geleden de shure 535 limited edition gekocht, echt top doppen kosten ook behoorlijk wat, maar dan heb je ook echt goed geluid, zitten dopjes bij die 37bd dempen

Heel tevreden over

Er zijn ook goedkopere uitvoeringen van shure

Gr

Klopt inderdaad, de versie die ik postte boven je bericht zijn "maar" 109 Euro of zo... (type SE215. Nog genoeg geld, maar heb er een hoop plezier van... :-)
 
Alle j3zus... Wat een geld.

Heb je aan de ene kant wel een punt... Maar als je doppen aangaat laten meten kosten die ook niet heel weinig... De Shure's die ik gebruik hebben in mijn geval een dubbel doel... Ik gebruikte ze in eerste instantie tijdens het drummen.... en daarna bij het motorrijden... Enne, je hebt maar een paar oren... en die zijn je best wat waard denk ik zo... ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds een paar maanden een beatsX dat is een Bluetooth gevalletje
Werkt geweldig in combinatie met een iPhone ook op de motor
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat
 
De shure's zijn hun geld zeker waard! Goede kwaliteit audio-output, goede demping van het omgevingsgeluid, en de kabels en doppen zijn los te koppelen en te bestellen dus als er iets kapot gaat hoef je niet alles nieuw te kopen.
Ik gebruik ze al 2,5 jaar zonder enige problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan