Oordoppen olé

Kep oordoppen overgehouden van m'n vorige hobby(schietsport). Ze zijn van het merk Tympro, doorlaatbaar geluid is variabel instelbaar en..... zeker nie goekoop. Maar zeer zeker wel de moeite waard. Ze worden speciaal op maat gemaakt en zijn goed te onderhouden
___________________________________________________________

Je moet deze hobbies combineren!!!!! Dit gaat aanslaan hoor!

ramgun.jpg



 
... Ook een manier om boetes te voorkomen...
Flitspaal? Werkt vast niet goed meer met wat gaatjes... })

Spiegels van brute automobilisten? niet trappen, schieten! })

Tikkeltje bruut, maar... }) }) }) })
 
Bij die van mij zitten ook een oogje aan waardoor een kunstof koortje loopt zodat ik ze niet zo snel kwijt raak. Ik gebruik ze nu twee maanden en ik moet zeggen dat ik ze na een lange rit (300 km) nog niet moe ben. Het is een grote verbetering.
 
Net op de Alpine site geweest... Verkopen idd leuke universele gehoorbeschermers voor op de motor....

Maar nu: Download voor de gein eens dat bestandje waarom gehoorbescherming zo nuttig is....

Alpine zegt in gedownload bestandje:
Het voorkomen van gehoorbeschadiging door windruis en overige lawaai-overlast is alleen mogelijk door de juiste gehoorbescherming te gebruiken. Dus geen watjes, geen kneedbare proppen en geen rolletjes van schuimplastic, maar een gehoorbeschermer op maat. Met een mooi woord ook wel otoplastiek genoemd. En in ons geval van motorrijders voor motorrijders. Om ze precies op maat te krijgen worden afdrukken van je gehoorgangen gemaakt.

Snap ik het verkeerd, of zeggen de vrienden van Alpine hier dat hun universele dopjes niet werken?
Lijkt me kwalijke zaak, niet?

Al gemaild naar info@alpine.nl maar nog niets gehoord... :)
 
Kweenie, maar ik heb toevallig sinds vrijdagmiddag m\'n otoplastiekjes ook en ze zijn in 1 woord GEWELDIG!! M\'n vorige beschermers filterden alles weg, behalve het windgeruis :?
Maar m\'n nieuwe Alpines werken gelukkig zoals het hoort, een echte aanrader..
 
Ik heb gisteren besloten om sterkere filters erin te laten zetten.

Ik had de comfoor en dan de lichtste filters maar dan krijg je bij snelwegsnelheden toch nog flink wat gebulder te verwerken.
 
Ik heb nu alpine doppies van 40,- en die bevallen prima. Alleen mijn linker gehoorgang is wat kleiner blijkt dus dat ding flikkert er nogal eens uit..

Denk dat ik volgend jaar maar op maat gemaakte koop.
 
Ik heb gisteren besloten om sterkere filters erin te laten zetten.

Ik had de comfoor en dan de lichtste filters maar dan krijg je bij snelwegsnelheden toch nog flink wat gebulder te verwerken.

Ik heb van Earmo het rode filter (tsja, wat zegt zo\'n kleur nou inderdaad ;) ), dit houdt in de zwaarste filters, maar als ik een beetje in de buurt rondrijd vinnik het maar niks,je hoort betrekkelijk weinig moet ik zeggen, ben er nog niet de snelweg mee opgeweest , dus daar kan ik niks over zeggen.
 
Ik ben al jaren in het gelukkige bezit van oordoppen (Elacin) en ben daar erg tevreden over (nu bezig aan tweede paar).

Belangrijk aspect van gehoorbescherming is, naast het feit dat je oren niet kapot gaan, dat het rijden een stuk minder vermoeiend is, en concentratieproblemen dus minder snel opkomen. Vooral als je intensief en langdurig rijdt scheelt dit heel veel. Dus het is in principe ok nog veiliger.
 
Ik had in eerste instantie de standaard Alpine oordoppen van rond de f 50,- gekocht. Had daar toch behoorlijk last van :( : vervelend met het op- en afzetten van m\'n helm en vooral geirriteerde oren als je ze een aantal keer achter elkaar in- en uit doet. Ik heb daarna oordoppen op maat laten maken (Elacin-groeneveld) en ben daar heel erg tevreden over :} . Het zijn elastische oordoppen met een speciaal motorfilter, kosten ongeveer f230,- en ze gaan een jaar of 5 mee. Ik heb ze bijna een jaar en nog geen moment spijt van de uitgave, ze zijn ieder cent waard!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan