Oordoppen olé

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Van het weekend voor het eerst met mijn nieuwe oordoppen gereden en dat is me zeer goed bevallen. Geen windgebulder meer om mijn kop (= geen hoofdpijn meer als ik een dag gereden heb, bleek er nogal gevoelig voor te zijn :) ), beter aandacht voor het verkeer, gewoon algeheel relaxter op de motor gezeten.

Ik heb van die Comfoor apparaten met geluidsfilter. Het kost wat, maar na één ritje wist ik al dat ze het waard zijn.

Kon trouwens meteen platter door de bocht, maar of dat iets met die doppen te maken heeft ? :P
 

Ik heb doppen van Earmo, super goed. Ook deze zijn niet gratis maar 100% hun geld waard. Je komt beter van de motor af als de persoon die ze niet heeft gebruikt. :)
 
Heb je gewone of van die speciaal op maat gemaakte?

Op maat gemaakte. De zaak waar ik ze gekocht heb doet ook motoragenten dus dat was makkelijk met het uitzoeken van het filter.

Eerst had ik nog een beetje vrees dat ik de motor niet meer zou horen maar dat valt me ook alles mee.
 

Klopt! Je fiets hoor je nog brullen maar de wind wordt gigantisch gereduceerd en daar gaat het om.
 
Eerder reed ik altijd zonder doppen.

Maar mijn omgeving ging zich afvragen of ik niet eens naar de oorarts moest. ging namelijk steed slechter horen.

nu heb ik doppen van 50 tientje en die werken voor mij perfect.
Heb ze zelf op maat gemaakt.
 
Zou ik ook een keertje MOETEN overwegen om oordoppen aan te schaffen. Beter voorkomen dat genezen...denk ik maar zo.
ik ben altijd tevreden geweest met Earmo TODAT ik strakkere integraals ging dragen... man-o-man, wat kunnen ze dan pijn doen...

leuk dat passen met die paarse pasta, maar als je een strakke helm op hebt lopen je gehoorgangen/oorschelpen toch effies anders. Ze zijn bij Earmo erg behulpzaam om de boel bij te slijpen, maar het mag niet baten...

Volgende op-maat-doppen worden van die felxibele, totdan maar die gele herrie-stoppers... werken ook wel ok.
 
Dat was ik idd nog vergeten te melden: het zijn flexibele doppen.
Mijn zwager had er al ervaring mee vanuit de piloten business en die zei al meteen "neem zachte". Zogezegd, zogedaan. Toen ik die harde zag bij de audiciën wist ik genoeg.
 
Ik ben toevallig afgelopen weekeinde in Soesterberg geweest (tegenover TNO) bij een vertegenwoordiger van Earmo.

Ik heb me daar de harde versie aan laten meten en hoop die met 4 weken binnen te hebben.

Ik heb ook de zachte versie in mijn handen gehad en zag daaraan al wat scheurtjes zitten en heb daarom besloten de harde versie te nemen.

Welke kleur filter hebben jullie erin zitten?
 
Ik heb bij Groeneveld in Eindhoven van die zachte oorbeschermers laten aanmeten en ik moet zeggen dat ze erg goed bevallen. Ik heb er een zg grijs filter in laten aanbrengen. Dit wil zeggen dat over de octaafbanden van 125 tot 8000 Hz een geluidreductie plaatsvind van gemiddeld 27 Db.
Je kunt er zelfs mee slapen...heb ik in Assen gemerkt..!! })
 

Ik heb ook de harde, met de intergraal voel ik ze wel maar dat is op geen enkel moment hinderdlijk. Bij de ene zullen zijn oren wel meer vervormen als bij de ander ;)
 
Ik heb ook de harde, met de intergraal voel ik ze wel maar dat is op geen enkel moment hinderdlijk. Bij de ene zullen zijn oren wel meer vervormen als bij de ander ;)
en hoe lang rij je er dan mee?
ik heb er met korte ritjes ook geen last van, maar bij langere toerritten waarbij je de hele dag in het zadel zit, dan heb ik het na 1 dag volledig gehad... ik wissel ze dan hooguit es af met de gele herriestoppers...

en ik ken meerdere earmo gebruikers die hierover klagen....

gaat voor de zachte!
 
Ik ben toevallig afgelopen weekeinde in Soesterberg geweest (tegenover TNO) bij een vertegenwoordiger van Earmo.

Ik heb me daar de harde versie aan laten meten en hoop die met 4 weken binnen te hebben.

Ik heb ook de zachte versie in mijn handen gehad en zag daaraan al wat scheurtjes zitten en heb daarom besloten de harde versie te nemen.

Welke kleur filter hebben jullie erin zitten?
Dit is dus geen Earmo kleur maar toch: groen
 
even twee vraagjes tussendoor. Zijn die earmo doppen gewoon bij iedere "audiciën" te krijgen of zijn er speciale earmo-zaken? En iedereen zegt dus dat ze best wel prijzig zijn , waar moet ik dan aan denken , ongeveer 100,- gulden ofzow?
 
ik heb zelf comfoor oordoppen inclus een verzekering en reinigings setje dat komt op 266 pieken aleen de doppen kosten 245 dacht ik
 
Ik gebruik die Earmo dopjes al ruim een jaar, en ze bevallen me uitstekend. Hoewel ik uiteraard wel voel dat ik ze inheb, zijn ze voor mij op geen moment hinderlijk, ook niet na 10 uur rijden.

Bij mij zitten er witte filters in.


 
Ik heb ze van EARfoon, koste me 3 jaar geleden 220 gulden plus 2 jaar verzekering tegen verlies. Het was het geld absoluut waard. Ik vergeet ze wel eens in te doen, maar na 100 meter stop ik dan direct om ze in te doen. Het rijdt veel relaxter, en ze doen geen pijn. En je kunt dan zelfs slapen als de buren met een boormachine bezig zijn. O ja ik heb harde dopjes.

_________________
Auke's page voor ach tja, muziek, cdcovers, motoren enzo.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-07-23 19:59 ]
 
Ik rijd al weer een paar jaar met dopjes van Alpine (www.alpine.nl).
Gewoon universeel, vijftig piek, en het werkt helemaal te gek. Ik hoor alles, behalve de wind.
Ik draag ze altijd als ik buiten de bebouwde kom kom.

Tom
 
Ik rijd al weer een paar jaar met dopjes van Alpine (www.alpine.nl).
Gewoon universeel, vijftig piek, en het werkt helemaal te gek. Ik hoor alles, behalve de wind.
Ik draag ze altijd als ik buiten de bebouwde kom kom.

Tom

Yep, k'heb ook Alpine's. Voldoen uitstekend. Een paar jaar geleden speciaal aangemeten -harde- Tympro's gehad. Die deden niet alleen pijn, maar wilden nog wel eens uit mijn oor vallen door het bewegen van de helm in de wind.

Jeroen
 
De doppen die ik gekocht heb heten Elacin Individueel Aangepaste Gehoorbeschermers. Je kunt ze in verschillende kleuren en met verschillende ingebouwde filters krijgen. Voor mijn werk was het wenselijk dat alle octaafbanden evenveel gedempt werden, daarom het zg grijsfilter. En natuurlijk gebruik ik ze ook als ik op de motor zit.
Alles bij elkaar was ik zo'n 300 piek kwijt.
 
Heb eigenlijk nog nooit op maat gemaakte oordoppen gehad. Vond het altijd zonde van mijn geld, verlies ze toch......

Heb altijd van die gele doppen bij me. En als ik ze eens vergeet doe ik een prop wc papier in me oren :) werkt ook.

 
en hoe lang rij je er dan mee?
ik heb er met korte ritjes ook geen last van, maar bij langere toerritten waarbij je de hele dag in het zadel zit, dan heb ik het na 1 dag volledig gehad... ik wissel ze dan hooguit es af met de gele herriestoppers...

en ik ken meerdere earmo gebruikers die hierover klagen....

gaat voor de zachte!
-------------------------------------------------------------------------------------

Nee, ik rij ook lange ritten van een paar honder km. per dag. Misschien zijn mijn oren gewoon wat mee gaander *D
 
Ik heb een jaar geleden een verhoogde motorrijvaardiheidstraining gedaan en daar wisten de instructeurs (twee motoraganten) te vertellen dat je na 30 min bij 80 km/uur of 15 min bij 120 km/uur (met een gewone inetgraal helm) al onherstelbare gehoorbeschadiging hebt. Uiteraard wel een klein beetje maar al die kleine beetjes zorgen er uiteindelijk voor dat je gehoor echt slecht wordt.

Daarna heb ik maar goede (op maat gemaakte) oordoppen aangeschaft. Ik merk duidelijk het verschil na een lange rit. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan