Oordoppen

Shakey

MF veteraan
13 sep 2002
8.423
27
Middelburg
een vraagje.

Waar kan je je een stel goede oordoppen aan laten meten? Die standaarddingen zitten niet echt ideaal.

Alvast bedankt.

PS.
Het liefst in de omgeving van het prachtige Vlissingen.
 
Welke gebruik je nu?

Volgens mij kan het bij verschillende motorzaken. Je moet wel op een aardig bedrag rekenen, maar dan heb je wel wat! Ben er zelf ook naar op zoek.

Groet,
Vinz
 
Die Comfoor dingen zijn ongeveer 110 €, is niet goedkoop maar op je gehoor moet je niet besparen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
een vraagje.

Waar kan je je een stel goede oordoppen aan laten meten? Die standaarddingen zitten niet echt ideaal.

Alvast bedankt.

PS.
Het liefst in de omgeving van het prachtige Vlissingen.
Gouden gids>>> gehoorapparatenwinkels enzo
 
Wat hebben de MF bezoekers voor gehoorbescherming????
Ik zit zelf nog te pielen met die gele dingen die niet zolang mee gaan en niet echt lekker zitten. Ik wil overstappen op die gegoten doppies.
 
Comfoor, harde uitvoering. Met mijn oude helm helemaal top. Met mijn nieuwe Arai zou ik willen dat ik de de zachte genomen had. Echt geen pretje meer.
 
IK draag otoplastieken van Alpine!!!! Dat is echt superideaal!!
Na het eenmaal gehad te hebben wil je niks anders meer!!!

Ze zitten in Soesterberg en zijn bereikbaar onder nummer:0346333350.

Je moet er heen zodat ze een kopie van je oor kunnen maken.
Dit doen ze door er een soort kit erin te spuiten en deze moet 5 minuten aanstijven. Daarna wordt het eruit gehaald en na een paar weken krijg je ze thuis gestuurd.
Kosten 110,- Euro.
Veel geld maar ze gaan Min. 5 jaar mee. Min. omdat na 5 jaar je oor iets veranderd door de vetten je oot krijgt dus een andere vorm waardoor de oordop niet mee perfect aansluit.

Voor motorrijders doen ze er standaard een groen filter in maar ik heb later om het zwaarste filter gevraagd (witte) omdat ik nog steeds last had van het geluid.
Deze werden kosteloos vervangen.

Ook een voordeel is dat ie alleen de geluiden demt die schadelijk zijn voor het oor je kan ook nog iemand verstaan of een auto horen toeteren.

Ik zou zeggen maak een afsraak
 
op de MOTORBeurs en de MOTORrai is het altijd veeeeeeel goedkoper. Als je je motor ff crashed voor mijn camera heb ik wel een gratis kaartje voor je :+
 
Ik heb die dingen van EARmo (EARfoons dus), goeie dingen, daar niet van ('k heb ze trouwens kosteloos via m'n werkgever :} ), maar ik heb het probleem dat wanneer ik m'n helm opzet ze van plaats verschuiven in m'n oren, en dus niet meer correct afsluiten
cry2.gif
. Met die helm op me kop, kan ik er dan niet meer bij om ze goed te zetten...
donder_frown.gif
Heeft iemand hier ervaringen mee, of een trucje om ze alsnog goed te laten zitten? Ik bedoel dan natuurlijk niet vastlijmen met Locktite of zo... (om de grapjassen onder de medeforummers maar eens een keertje voor te zijn met spitsvondige commentaar }) :j *D )
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 13 september 2002 22:03 schreef aspideauviller het volgende:
Ik heb die dingen van EARmo (EARfoons dus), goeie dingen, daar niet van ('k heb ze trouwens kosteloos via m'n werkgever :} ), maar ik heb het probleem dat wanneer ik m'n helm opzet ze van plaats verschuiven in m'n oren, en dus niet meer correct afsluiten (Afbeelding). Met die helm op me kop, kan ik er dan niet meer bij om ze goed te zetten...(Afbeelding) Heeft iemand hier ervaringen mee, of een trucje om ze alsnog goed te laten zitten? Ik bedoel dan natuurlijk niet vastlijmen met Locktite of zo... (om de grapjassen onder de medeforummers maar eens een keertje voor te zijn met spitsvondige commentaar }) :j *D )
Ik heb dus van die 3M 1100 dingen en heb hetzelfde probleem als jou. Kga toch maar over op die gegoten dingen.
 
Dank zij het Verkeerde advies van Beter Horen, Heb ik dus nu een zeer fikse oorontsteking.


Ik heb al wat jaartjes ervaring met de kno-arts die zei, Fore, neemt den zachten doppen op maat. De dames van BH }) moesten cout que cout de harde doppen leveren. Nu hebben zij de pech dat ze opnieuw doppen mogen maken zonder bijbetaling.

Mijn advies: Neem de zachte. Que demping precies gelijk aan de harde en daarbij veel comfortabeler.
 
Nee hoor :) zo zien ze eruit:
earfoonsten.gif

Precies op maat gegoten van m'n gehoorgang, en ze dempen dus van jewelste (tenminste op het bedrijf waar ik werk toch...) :) terwijl ik toch in al het omgevingslawaai een normale conversatie kan voeren zonder te hoeven schreeuwen...

[offtopic] ben gelijk effe m'n nieuwe helm aan't duurtesten:
full

knelt nog een beetje
hmmz.gif
maar zit al bij al wel lekker zo
tongue.gif
Wel cool gezicht hé? :+ [ontopic]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via beter Horen die doppen van Comfoor aan laten meten. Zitten echt perfect en dempen goed. Bovendien nog drie jaar verzekerd tegen verlies en diefstal voor weinig extra
 
Ik heb idd ook van die ingegoten dingen waren op de beurs "maar" 99 euro.
Ze komen bij Earmo in Kollum weg. Kon kiezen tussen hard en zacht materiaal, heb hard genomen maar moet nu wel zeggen ik zou willen dat ik voor de zachte was gegaan. Ze passen namelijk alleen maar in mn FM helm maar als ik een van mn andere helmen opzet knellen ze als een gek.. Dus ga voor zachte als je ze neemt! :) :]

Groetjessssssss Jenny
 
een vraagje.

Waar kan je je een stel goede oordoppen aan laten meten? Die standaarddingen zitten niet echt ideaal.

Alvast bedankt.

PS.
Het liefst in de omgeving van het prachtige Vlissingen.
kijk een plaatsgenoot :)
Bij beter horen, adres staat er ergens tussen.
Ik heb ze laten aanmeten in Middelburg, straatje tegenover Bar American.....en de baas betaalde ze, makkelijk voor iedereen die met lawaai op het werk zit.
 
Ik heb de earmo's aan laten meten op de motorrai, was iets van 175 gulden toen
zijn perfect, heb zowel gele als witte demping.
doen ze eerst een zootje pur in je oren en na een paar weken komen ze met de post binnen.
Geen las van tijdens het rijden en de speaker in mijn helm kan ik nog horen.
(soms op lange ritten en vakanties sluit ik de 27mc aan)
Alleen als je de hele dag op de snelweg zit met hoge snelheid gaat het wat zeer doen omdat de helm door de wind uren wat naar achter geduwd wordt en daardoor je oren wat platgedrukt worden en de doppen in een net beroerde positie komen.
Maar als je dan een kwartiertje de helm af hebt en de doppen uit is dat over.
Over het nut van gehoorbescherming kunnen ze zelf alles uitleggen, maar ik vind het best belangrijk, je kom ook niet zo suf van je motor af omdat het windgeruis gewoon een stuk minder is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan