Oordoppen

Nee hoor, alleen als ik alleen thuis ben *D LOL
Nee serieus, 'k had hem echt nog niet langer dan 10 minuten op m'n kanis staan gehad (in de pispottenwinkel) en ik wou nu wel echt eens weten hoe ie na een uurtje zat...
Alleen gaat 't nog steeds nie met die oorbeschermers, 'k krijg ze niet goed onder m'n helmpie ;(
 
Nee hoor, alleen als ik alleen thuis ben *D LOL
Nee serieus, 'k had hem echt nog niet langer dan 10 minuten op m'n kanis staan gehad (in de pispottenwinkel) en ik wou nu wel echt eens weten hoe ie na een uurtje zat...
Alleen gaat 't nog steeds nie met die oorbeschermers, 'k krijg ze niet goed onder m'n helmpie ;(
Tja dan zit er nix anders op dan hem ook vannacht nog even op te houden
 
Ik heb idd ook van die ingegoten dingen waren op de beurs "maar" 99 euro.
Ze komen bij Earmo in Kollum weg. Kon kiezen tussen hard en zacht materiaal, heb hard genomen maar moet nu wel zeggen ik zou willen dat ik voor de zachte was gegaan. Ze passen namelijk alleen maar in mn FM helm maar als ik een van mn andere helmen opzet knellen ze als een gek.. Dus ga voor zachte als je ze neemt! :) :]

Groetjessssssss Jenny

Inderdaad ga voor zachte die zijn lekker flexibel
 
:) Ik ben al jaren in het bezit van EARfoons van EARmo (vanaf 1997). Voor onder de helm moet je ze zonder aanpak nemen dan passen ze perfect onder de helm. Ik ben een keer een filterje verloren, maar kreeg kosteloos een nieuwe, goede service dus!!! :] mvg.
 
Ik had toen ik net begon met motorrijden de standaard Alpine oordoppen van rond de f 50,- gekocht. Had daar toch behoorlijk last van :( Vervelend met het op- en afzetten van m'n helm en vooral geirriteerde oren als je ze een aantal keer achter elkaar in- en uit doet.
Daarna heb ik oordoppen van Elacin-groeneveld op maat laten maken en ben daar heel erg tevreden over :) . Het zijn elastische oordoppen met een speciaal motorfilter en zijn iets van 100 euro.
 
doe alleen oordoppen in als ik veel snelweg ga rijden :]
en dat zijn dan gele plugjes van de KLM ;)

op andere wegen vind ik het geluid van mijn motor veel te lekker om doppen in te hebben... :9
 
Heb harde oordoppen van audisafe. Dempen perfect en zitten prima. Kosten? Ik geloof iets van 65,00 euro. Je kunt op de website van audisafe kijken voor verkoopadressen.
 
Ik heb AudiSafe dopjes aan laten meten. Zitten perfect en houden erg veel windgeruis tegen. Ook geen last van uit m'n oren vallen. Ik heb ze in Utrecht op de motorbeurs aan laten meten, maar ze staan ook op de MotoRAI.

Site is www.dimedico.nl, maar die doet het niet....
 
maar ik heb het probleem dat wanneer ik m'n helm opzet ze van plaats verschuiven in m'n oren, en dus niet meer correct afsluiten (Afbeelding). Met die helm op me kop, kan ik er dan niet meer bij om ze goed te zetten...(Afbeelding) Heeft iemand hier ervaringen mee, of een trucje om ze alsnog goed te laten zitten? Ik bedoel dan natuurlijk niet vastlijmen met Locktite of zo... (om de grapjassen onder de medeforummers maar eens een keertje voor te zijn met spitsvondige commentaar }) :j *D )

Dat ze verschuiven komt meestal omdat ze nog te ver uit je oor steken. Die van mij sluiten alleen mijn gehoorgang af en steken voor de rest niet uit. Uitgezonderd van een dun draadje waarmee je ze uit je oor kan trekken.

Ik weet alleen niet zeker waar ze vandaan komen. Voor een jaartje terug kwam er een kerel langs bij de schietvereniging waar ik lid van ben en die kon ze toen wat goedkoper maken. Ongeveer 140 gulden.

Je kan denk ik, bij Beter Horen ook vragen of ze de dopjes niet te ver uit willen laten steken.

Mzzzzzzzzl, :]
 
doe alleen oordoppen in als ik veel snelweg ga rijden :]
en dat zijn dan gele plugjes van de KLM ;)

op andere wegen vind ik het geluid van mijn motor veel te lekker om doppen in te hebben... :9

Gele dopjes sluiten al het geluid af, die gegoten dopjes hebben een filter dat er voor zorgt dat je bepaalde geluiden nog wel hoort. Zoals piepende banden, sirenes en toeters, wel zo veilig.
 
Ik heb een set van Earlab uit Doorn. Erg goed en de filters zijn naar wens. Ook als je een keer zwaardere er in wilt hebben. Ze worden kosteloos vervangen. Heb ze nu ruim 2 jaar en had er voor 20 piek ook een verzekering bij genomen. Na 2 jaar 1 verloren en gebeld. Deden niet moeilijk en moest maar ff langs komen om nieuwe mallen van de oren te laten maken want in 2 jaar kan je oor anders gegroeid zijn (niet grappig bedoeld!!! :+ ). Nieuwe mallen en kosteloos nieuwe doppen, ook weer een nieuw schoonmaaksetje en etuitje. Aanrader dus!!! :}
 
Het klopt als je die dingen van EARmo hebt van je werkgever dat ze niet fijn onder de helm zitten. Ik heb zelf deze ervaring, MAAR ik ben erachter gekomen dat je bij EARmo de aanpakjes gratis :} kan laten weghalen, dit speciaal voor de motorrijder. Want ga je rijden met die van EARmo met zo'n ring erop (aanpak)dan kunnen ze gaan verschuiven. Toen ik de aanpakjes heb laten verwijderen zaten ze perfect. en ze zitten nog steeds perfect. :]
 
Op dit gebied ben ik dus een echte n00b, en moet ik nog een hoap leren.
Tis logisch datje die oordoppen gebruikt om je gehoor te beschermen, die staat dus (langdurig) bloot aan veel herrie...
1 MAar is dat nou de herrie van je Blerpijp of gewoon van al het windgeruis om je helm heen??? Ik heb namelijk de std uitlaat op mn zzr2.5, en die maakt geen herrie.

2 En als je doppen neemt, welke standaarddoppen zijn dan "redelijk goed"??
3 En kan je je medepassagier nog een beetje horen met die doppen in, ik heb namelijk zo'n communicatie setje gekocht, zijn daar nog speciale oplossingen voor??

T zijn een hoap vragen, maar eh, alvast bedankt voor t beantwoorden
 
Op dit gebied ben ik dus een echte n00b, en moet ik nog een hoap leren.
Tis logisch datje die oordoppen gebruikt om je gehoor te beschermen, die staat dus (langdurig) bloot aan veel herrie...
1 MAar is dat nou de herrie van je Blerpijp of gewoon van al het windgeruis om je helm heen??? Ik heb namelijk de std uitlaat op mn zzr2.5, en die maakt geen herrie.

2 En als je doppen neemt, welke standaarddoppen zijn dan "redelijk goed"??
3 En kan je je medepassagier nog een beetje horen met die doppen in, ik heb namelijk zo'n communicatie setje gekocht, zijn daar nog speciale oplossingen voor??

T zijn een hoap vragen, maar eh, alvast bedankt voor t beantwoorden

1. windgeruis
2. alpine
3. kweenie
 
... sinds mijn diensttijd voor het eerst gebruikt; oorbeschermers... Onzin. Ze blijven maar naar binnen vallen. Na dertig jaar gehoor-onbeschermd rondrijden met potjes, jethelmen en integraaldozen op de bol zijn er wat problemen met geroezemoes in ruimtes. Maar als je dan gewoon naar de lippen van de spreker kijkt, dan gaat alles best. Wat zeg je???
 
Op vrijdag 13 september 2002 22:03 schreef Deauvinic het volgende:
Ik heb die dingen van EARmo (EARfoons dus), goeie dingen, daar niet van ('k heb ze trouwens kosteloos via m'n werkgever :} ), maar ik heb het probleem dat wanneer ik m'n helm opzet ze van plaats verschuiven in m'n oren, en dus niet meer correct afsluiten (Afbeelding). Met die helm op me kop, kan ik er dan niet meer bij om ze goed te zetten...(Afbeelding) Heeft iemand hier ervaringen mee, of een trucje om ze alsnog goed te laten zitten? Ik bedoel dan natuurlijk niet vastlijmen met Locktite of zo... (om de grapjassen onder de medeforummers maar eens een keertje voor te zijn met spitsvondige commentaar }) (Afbeelding) *D )

kan het zijn dat er oogjes aan je doppen zitten voor een koortje om ze aan je nek te hangen dat doen ze namelijk meestal als ze op een bedrijf worden aangemeten
als jij ze speciaal voor op de motor besteld zitten die oogjes er niet aan en zullen ze ook niet onder je helm verschuiven
mvg 1500volcano
 
1 MAar is dat nou de herrie van je Blerpijp of gewoon van al het windgeruis om je helm heen??? Ik heb namelijk de std uitlaat op mn zzr2.5, en die maakt geen herrie.
2 En als je doppen neemt, welke standaarddoppen zijn dan "redelijk goed"??
3 En kan je je medepassagier nog een beetje horen met die doppen in, ik heb namelijk zo'n communicatie setje gekocht, zijn daar nog speciale oplossingen voor??

1 Inderdaad windgeruis
2 Die champion achtige van Alpine (MotoSafe), in rood hoesje, met 2 verschillende setjes filters
3 Mijn communicatie setje hoefd met deze combi nog lang niet op 10 om bruikbaar te zijn, juist omdat de filters zodanig zijn dat ze spraak wel doorlaten. (alhoewel mijn vriendin achterop met van die goedkope schuimdingen in, er ook geen problemen mee had)
 
1 & 2 zijn al beantwoord
3- Bij de formule1 aan de nurburgring m'n doppen meegenomen en ingedaan, De herrie van de f1-wagens werd gefilterd en je kon op normale manier met de mensen om je heen praten.
 
Dan gaan we binnenkort es kijken op de RAI voor Alphine, in rood hoesje met 2 verschillende filters ;) , wat koste die dingen zo ongeveer??
 
Dan gaan we binnenkort es kijken op de RAI voor Alphine, in rood hoesje met 2 verschillende filters ;) , wat koste die dingen zo ongeveer??
Op de site van moto73 kun je ze bestellen voor 23,50 (abonnees 19,75) dus met dat in je achterhoofd op de beurs rondlopen :)
 
ah, ok dan bedankt he. Dat moet wel gaan lukken denk ik. Ik ga er zaterdag (zo vroeg mogelijk) heen, neem mn pa ook mee en probeer em al lange tijd enthousiast te maken om te gaan motorrijden.
[me]smitjr gaat nu maar eens een paar topics lezen over de motor rai[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan