oordoppen

175 piek, 100 euro Non de juu :(
Das veel geld voor een paar van die propies voor in je oren.
Ik schaf ze denk pas aan als het kitje eraf is.
Ik vind me helm tot nu toe goed genoeg :)
 
oordoppen...??? moet er niet aan denken die mooie sound van mijn motor niet te kunnen horen.. :?

Dat is nou het mooie van op maat gemaakte oordoppen. Je hoort je motor nog wel, maar je krijgt geen gehoorbeschadiging van het geruis van de wind langs je helm :)

PS: Ik heb ze van comfoor
gehoorbes.jpg

Er kunnen verschillende filters in, en die staan ook wel op de site. Ze zitten als gegoten :) en ze zijn het geld dubbel en dwars waard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu van die standaard doppen. Die zitten niet echt lekker maar anders heb ik koppijn na een uurtje rijden. Die gele gevallen vind ik echt waardeloos. Ik ga op de beurs ook maar die op maat gemaakte dingen kopen.
 
Dat is nou het mooie van op maat gemaakte oordoppen. Je hoort je motor nog wel, maar je krijgt geen gehoorbeschadiging van het geruis van de wind langs je helm :)

PS: Ik heb ze van comfoor

Ik heb die ook sinds een werk. Via mijn werk laten maken :) . Is inderdaad een hele uitkomst! Met goedkope oordoppen klonk mijn uitlaat zo onwijs hol, werd ik niet echt vrolijk van.
 
Ik denk dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is.
Heb zelf aangemeten doppen gehad bij mijn vorige baas, maar nadat ik er 1 kwijt was, en noodgedwongen weer moest overstappen op gele doppen, heb ik nooit geen aangemeten meer willen hebben.
Gele doppen dempen gewoon veel beter.

Het pluspunt van earmo\'s (of een ander merk) dat ze alleen een bepaald gebied filteren en je dus gewoon kunt praten is leuk voor in een werkplaats, maar als je ze gebruikt puur en alleen voor motorrijden kun je net zo goed met de gele doppen rijden, Je hebt ze toch alleen in als je rijdt (ik tenminste wel)
Daarbij zijn de gele veeeeeeeel goedkoper.
 
Alpine verkoopt standaard rubberen paraplu oordoppen met filter voor ongeveer f 50,-. Onder andere bij Hein Gericke. Ze werken heel goed als je normale, ronde, gehoorgangen hebt. Als je nauwe of vreemd gevormde gangen hebt kan je beter op maat laten maken.

Ik had zachte op maat gemaakte Apline doppen maar die werkten minder goed als bovenstaande paraplu dopjes.

De meest voorkomende blessure bij motorrijders is gehoorbeschadiging, en het geneest nooit meer. Wordt alles een beetje dof van.
 
Ik heb de tussenvorm: standaard maat (S/L/XL) van zachte kunststof. Dempt goed genoeg, comfort is na 2 uur iets minder, kosten toendertijd ongeveer 35 pieken. Heb inderdaad ook zitten denken over het aan laten meten van doppen, maar kans op verilies e.d is toch wel reeel (bij mij). Ik heb ook wel eens zitten denken over een hele dure zonnebril, en als ik er weer eens op ga zitten of het pootje breekt af ben ik toch weer blij dattie maar een geeltje kostte... :P
 
Bijkomend voordeel van Earmo\'s e.d. op maat gemaakte oordoppen is óók nog dat buitenlucht toegang heeft tot je evenwichtsorgaan!
Dit kán ontregeld raken als je oren helemaal dicht zitten!
Niet altijd lekker tijdens het (hard?) rijden! :?
 
Ik heb een jaar gereden met van die Alpine paddo\'s, maar nu toch overgestapt naar schuimpluggen. Op lange ritten met veel wind vind ik dat de Apines te weinig dempen. Vooral het gebonk van de wind hoor je te goed. De gele schuimpluggen laten toch nog voldoende geluid door van het verkeer, maar dempen juist dit windgeruis erg goed en zitten veel fijner. De oranje Gamma pluggen passen iets minder goed in je oren dan de gele (zetten minder uit na vervorming), maar dempen ook wel goed.
 
ehh... Wat??? Ik hoor helemaal niets met mijn oordoppen! :+

Alleen als ik gaap hoor ik mijn klepjes rammelen ( moet je maar eesn proberen) :)
 
oordoppen...??? moet er niet aan denken die mooie sound van mijn motor niet te kunnen horen.. :?
ach je gehoor houdt er vanzelf een keer mee op en dan hoor je NIX meer...

en ja je kan nog wel motor-forummen
 
Laatst bewerkt:
Bijkomend voordeel van Earmo\'s e.d. op maat gemaakte oordoppen is óók nog dat buitenlucht toegang heeft tot je evenwichtsorgaan!
Dit kán ontregeld raken als je oren helemaal dicht zitten!
Niet altijd lekker tijdens het (hard?) rijden! :?
zelfde met alpine
 
Comfoor oordoppen.

Als je lid bent van de KNMV krijg je korting op die dingen.

Filter vervangen kan door de toko waar je de oordoppen besteld hebt (en is in principe gratis). In mijn geval was dit een audiciën.
 
\'k gebruik tot nu toe Alpine, het enige nadeel is dat ik ze soms te ver in m\'n oren prop waardoor ik een collega of m\'n vrouw nodig heb om ze er weer uit te krijgen.
M\'n vrouw klaagt er niet over, maar m\'n collega\'s worden er niet altijd even vrolijk van als ze weer eens in m\'n oren moeten wroeten. ;)

\'k laat op de beurs nieuwe dopjes aanmeten.

Etienne
 
Waar krijg ik zo\'n bon??
Bij aanschaf van paraplu\'tjes voor f50,= incl. doosje, pijpje om ze in je oor te doen en een beetje reinigingsvloeistof. En wat reclamelectuur en dus een bon van f300,= voor f200,=. Ik zal gaan kijken of je ze op de beurs ook kunt laten aanmeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan