oordoppen

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Gisteren lekker rondgeknald :]

Maar alleen suizen mijn oren nu nog na... :( :(

Normaal gebruik ik van die gele proppen, maar ik
was door mijn voorraadje heen en aangezien de motorbeurs
eind deze week begint wilde ik toch eens wat beters
aanschaffen..

Nu heb ik de onderwerpen hierover in het forum al
doorgespit, maar ik heb nog een vraag.

Zijn de dure op maat gemaakte doppen (veel) beter
dan de goedkopere \'paraplu\' vormige doppen?
Of is het overbodig daar zo veel extra geld aan
uit te geven omdat er toch geen verschil is, hooguit
in pasvorm?

bvd.
 
Er is zeker wel verschil tussen. Die gele dempen gewoon alles. Op maat gemaakte dempen een bepaald gebied. Je kunt dus nog wel iemand horen praten, maar het windgeruis valt weg. Ik heb ze voor m\'n werk laten maken (in de machinekamer), die dempen dus het windgeruis minder dan zou kunnen, maar nog beter dan die gele.
 
Op maat genmaakte oordoppen filteren voornamelijk de windruis en standaard oordoppen filteren vaak alles (iets minder veilig). Persoonlijk vind ik het comfort oordoppen ontzettend belangrijk. Op maat gemaakte oordoppen zitten gewoon perfect en je krijgt er geen pijn van in je oren. Ik heb ze begin vorig jaar op maat laten maken en geen moment spijt gehad van de uitgave.
Dus voor mij is op maat gemaakt = :}
 
Nee schijnt verschil in te zitten maar welke :?
ff vragen bij je plaatselijke motorzaakje is mijn advies. Zit ook een verschil in in die parapluutjes btw.
 
Heb ook van die dure op maat gemaakte dingen gehad. Raakte ze alleen tot 3x toe kwijt. Kwam blijkbaar door de vorm van m\'n oorschelp (oortjes van walkman blijven ook niet fatsoenlijk zitten). Bij afzetten van m\'n helm vielen die dingen af en toe uit.
Heb nu van die goedkope dingen van Booster en die werken goed genoeg. Na een dag rijden suizen m\'n oren in ieder geval niet.

BTW veel van die paraplu doppen hebben wel filters.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook van die dure op maat gemaakte dingen gehad. Raakte ze alleen tot 3x toe kwijt. Kwam blijkbaar door de vorm van m\'n oorschelp (oortjes van walkman blijven ook niet fatsoenlijk zitten). Bij afzetten van m\'n helm vielen die dingen af en toe uit.
Heb nu van die goedkope dingen van Booster en die werken goed genoeg. Na een dag rijden suizen m\'n oren in ieder geval niet.
Ik heb ze aan een touwtje zitten. Heb ik geen last van onder m\'n helm.
 
Heb ook van die dure op maat gemaakte dingen gehad. Raakte ze alleen tot 3x toe kwijt. Kwam blijkbaar door de vorm van m\'n oorschelp (oortjes van walkman blijven ook niet fatsoenlijk zitten). Bij afzetten van m\'n helm vielen die dingen af en toe uit.
Heb nu van die goedkope dingen van Booster en die werken goed genoeg. Na een dag rijden suizen m\'n oren in ieder geval niet.

Scarface heeft mij eens verteld dat je je verzekeren kunt tegen verlies. Krijg je gratis weer nieuwe!

Overigens is het ook mogelijk om het geluidsfilter te wisselen wanneer bijv. het motorgeluid teveel gedempt wordt.
(Ik zou alleen niet weten hoe je die moet wisselen).
 
Scarface heeft mij eens verteld dat je je verzekeren kunt tegen verlies. Krijg je gratis weer nieuwe!

Overigens is het ook mogelijk om het geluidsfilter te wisselen wanneer bijv. het motorgeluid teveel gedempt wordt.
(Ik zou alleen niet weten hoe je die moet wisselen).

Ja, klopt, net gelezen op de earmo homepage.
Ze hadden ook een type waarbij je filters kon
wisselen.
Oordop bestaat uit twee delen, een deel dat
aangepast is aan de vorm van je oor en daar wordt
dan een een filter (2e deel) in geplaatst.
 
Scarface heeft mij eens verteld dat je je verzekeren kunt tegen verlies. Krijg je gratis weer nieuwe!

Overigens is het ook mogelijk om het geluidsfilter te wisselen wanneer bijv. het motorgeluid teveel gedempt wordt.
(Ik zou alleen niet weten hoe je die moet wisselen).

Had ze ook verzekerd. Na het verlies van de derde dop heb ik maar geen nieuwe meer gevraagd en ben ik die andere maar weer gaan gebruiken.
 
heb een setje van alpine

zachte ottoplastiken echt perfect...

en idd je hebt verschillende soorten filters die kun je laten wisselen...

die van mij zouden wel eentje zwaarder kunnen je hebt geloof ik iets van 5 of 6 gradaties
 
ik hoor het al.. (welk eener woordschpeeling)

Dat wordt dus diep in de buidel tasten voor
zachte op maat gemaakte doppen met flinke demping..
 
Ik heb Earmo\'s. Zijn op maat gemaakt en je kan zelf bepalen welke filter je er in wilt hebben.
Ze staan denk ik weer op de Motorbeurs.
Ik heb ze op de beurs laten aanmeten (tig jaar geleden) en ze zitten nog steeds perfect. Ik kreeg toen als aanbieding korting bij aanschaf en een jaar lang garantie op verlies en diefstal).
Ik ben er zeer tevereden over. :}
 
Korting, dat klinkt als muziek in mijn oren
(ik ben op dreef vandaag ;) )


Waar moet ik op rekenen 150 euro ongeveer??
 
Ik heb ze voor 175 Hfl vorig jaar gekocht op de motorbeurs.... (exclusief verzendkosten); van de firma EARMO

Ze zitten perfect, geen gedoe met die schuimpjes, had ze gewoon veel eerder moeten kopen...
 
Heb net een setje van die Alpine dingen aan laten rukken. Heb ze ff geprobeerd en hoorde gelijk het verschil. Nu alleen nog eens indoen met rijden voor de ultieme test. Ach, wat is nu 50 piek
 
Ik had standaard Alpine en die waren zwaar waardeloos, ga denk ik op beurs ook maar op maat gemaakte laten maken.

Welk merk raden jullie aan?
 
Had aanvankelijk van de paraplu plugjes van 50 gulden ofzo..maar die deden ontzettend veel pijn. Of het stokje stak tegen mijn gehoorgang aan of na lang duwen laat ie toch wat geluid door. Nu maar even op gewone gele pluggen ben wel van plan om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan