oortjes voor helm of telefoon houder voor clipons

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Ik wil graag Flitsmeister horen óf zien op de motor. Liefst met een telefoonhouder op mn clipons maar heb al gegoogled en kan niks vinden voor clipons alleen voor gewone sturen.
Een oorje in mn helm is ook een optie.
Wat hebben jullie?/raden jullie aan kwa telefoonhouder of oortjes?
Verder dan voor Flitsmeister (hooguit navigatie op de foon) ga ik het niet gebruiken.
 
Ik wil graag Flitsmeister horen óf zien op de motor. Liefst met een telefoonhouder op mn clipons maar heb al gegoogled en kan niks vinden voor clipons alleen voor gewone sturen.
Een oorje in mn helm is ook een optie.
Wat hebben jullie?/raden jullie aan kwa telefoonhouder of oortjes?
Verder dan voor Flitsmeister (hooguit navigatie op de foon) ga ik het niet gebruiken.
Ik gebruik het niet maar moest ik kiezen dan deed ik het via een in ear speakersetje in de helm. Kun je ook muziekje erbij doen en je hoeft niet je ogen van de weg te halen.
 
Communicatiesetje in helm zou ik adviseren.

Flitsmeister, spotify, telefoneren, communiceren met andere rijders.

Mocht je dit in de toekomst willen, dat kan allemaal.

Jaren zonder gereden, sinds ik samen met een maat een duo setje heb gekocht zou ik niet anders meer willen.
 
Ik gebruik het niet maar moest ik kiezen dan deed ik het via een in ear speakersetje in de helm. Kun je ook muziekje erbij doen en je hoeft niet je ogen van de weg te halen.
:^

Speakersetje in helm is heerlijk.

Maar ik heb het gewoon allebei. Setje in oor en telefoon op het stuur. (Hoewel ik dat alleen doe als ik ver moet; meestal zit 'ie gewoon in mijn zak.) Stuurmontage van telefoonhouder is niet bij ieder stuur even handig, maar ik heb een Ram Mounts kopelingsreservoir-deksel-montage-dingetje (artikelcode RAM-B-345) en dat werkt fantastisch. Daarop heb ik dan een kort klem-armpje (RAP-B-201U-A) en daarop dan weer de Ram X-grip. Zit als een huis.
 
:^

Speakersetje in helm is heerlijk.

Maar ik heb het gewoon allebei. Setje in oor en telefoon op het stuur. (Hoewel ik dat alleen doe als ik ver moet; meestal zit 'ie gewoon in mijn zak.) Stuurmontage van telefoonhouder is niet bij ieder stuur even handig, maar ik heb een Ram Mounts kopelingsreservoir-deksel-montage-dingetje (artikelcode RAM-B-345) en dat werkt fantastisch. Daarop heb ik dan een kort klem-armpje (RAP-B-201U-A) en daarop dan weer de Ram X-grip. Zit als een huis.
Naar verluid is het niet aan te raden om een Android toestel op het stuur te knopen ivm trillingen, een appel is beterder geschikt. Dat Android verhaal kan ik niet onderschrijven maar m’n appel heeft duizenden kilometers op m’n stuur gezeten en m’n dochter heeft hem nu in gebruik. Misschien onzin maar als niet dan het noemen waard.
 
Ik draag al tien jaar mijn telefoons zeer regelmatig op het stuur. Ooit begonnen met een iPhone 3gs, daarna een HTC One, en sindsdien Samsung android telefoons. Wel de flagships, misschien dat dat uitmaakt, maar ik heb in ieder geval nog nooit een centje pijn gehad van trillingen. Ook niet van regen trouwens. Maar goed, caveat emptor natuurlijk :Y
 
Ik rij altijd alleen dus communicatie is niet nodig. Bellen doe ik niet onderweg, eender auto of motor.
Beter niet te hard rijden, serieus joh?? Overal dan maar 60 blijven pruttelen dan? _O- not gonna happen. Ik heb een apple dus zou moeten kunnen op het stuur dan.
Koppelingsreservoir heb ik niet. Is kabel systeem. Op remreservoir zou wel kunnen. Zit dat niet in de weg van het ruitje? RAM Fork stem mount lijkt me wel wat. Vraag me wel af of dat niet in de weg zit van de toerenteller?
Tank mount zou ook kunnen al weet ik niet of een telefoon benzinedampen zo waardeert
 
Ik dacht dat juist de nieuwe iphone cameras nogal gevoelig waren voor de trillingen... De beeldstabilisatie gaat stuk. En ik zou even bladeren in alle accesoires van RAM mount. Die hebben zoveel slimme oplossingen om op je stuur, balhoofd, clipons, remreservoir, etc te monteren, moet altijd iets bij zitten. En dan een X-grip voor je telefoon. Werkt bij mij ook prima. En mijn android doet het nog steeds 8-)
 
Remreservoir kan natuurlijk ook, precies hetzelfde. Ik heb het bij al mijn motoren gedaan en het heeft nog nooit in de weg gezeten. Ik heb het gebruikt op een Yamaha FJR1300, Honda's NTV650, CBR1000F en CBR600F, en een Suzuki GSX750F. Merk ook op dat je met zo'n klem-armpje natuurlijk alle kanten op kunt, dus je kunt eigenlijk elke hoek monteren die je maar wilt.

Balhoofd doen inderdaad ook veel mensen. Prima optie als het werkt voor je, maar bij mij zou dat inderdaad in de weg zitten, niet alleen van het dashboard maar ook als ik een tanktas wil gebruiken. Bovendien zou ik dan helemaal naar beneden moeten kijken bij bijv. flitsmeister of navi; ik kijk liever gewoon een klein beetje naar linksonder/rechtsonder.
 
Al mijn smartphones vanaf de iPhone 3GS (en dat zijn er zes geweest) hebben door weer en wind op mijn stuur gezeten. Sommige hebben zelfs een valpartij meegemaakt. Allemaal hebben ze na het eerste jaar in mijn dienst nog jarenlang perfect gepresteerd als tweedehands toestellen voor mijn vrienden/familie. Dus ook op dat front heb ik nooit ook maar iets negatiefs meegemaakt. Nou is het zoals ik al zei wel zo dat ik altijd flagships gebruik, dus geen budget-versies of budget-merken, dat kan uitmaken.

Nou kan het natuurlijk zijn dat ik een enorme mazzelpik ben, maar vanuit mijn eigen ervaring zou ik zeggen gewoon lekker doen.
 
Naar verluid is het niet aan te raden om een Android toestel op het stuur te knopen ivm trillingen, een appel is beterder geschikt. Dat Android verhaal kan ik niet onderschrijven maar m’n appel heeft duizenden kilometers op m’n stuur gezeten en m’n dochter heeft hem nu in gebruik. Misschien onzin maar als niet dan het noemen waard.
Ook appels gaan daarvan kapot. Het gaat om de trillingen, waar de optische stabilisatie (OIS) van je camera niet tegen kan. Die rammelt letterlijk kapot... de rest kan er gewoon tegen. Na hoeveel tijd of bij hoeveel trillingen ze kapot gaan weet ik niet, maar mij lijkt dat een twin wat meer schade aanricht dat een 4-in-lijntje. Daarnaast zullen sommige OIS systemen wat robuuster zijn dan anderen. Ook is OIS natuurlijk juist bedacht om trillingen op te vangen, maar binnen bepaalde grenzen. Hoe dan ook gaat het niet gegarandeerd kapot, maar het kan wel.

Bij mij was het een iphone 6 plus waarvan de camera na een tijdje een vrij nutteloze pukkel werd :)
 
Ook appels gaan daarvan kapot. Het gaat om de trillingen, waar de optische stabilisatie (OIS) van je camera niet tegen kan. Die rammelt letterlijk kapot... de rest kan er gewoon tegen. Na hoeveel tijd of bij hoeveel trillingen ze kapot gaan weet ik niet, maar mij lijkt dat een twin wat meer schade aanricht dat een 4-in-lijntje. Daarnaast zullen sommige OIS systemen wat robuuster zijn dan anderen. Ook is OIS natuurlijk juist bedacht om trillingen op te vangen, maar binnen bepaalde grenzen. Hoe dan ook gaat het niet gegarandeerd kapot, maar het kan wel.

Bij mij was het een iphone 6 plus waarvan de camera na een tijdje een vrij nutteloze pukkel werd :)
Hahaha eenzelfde zes plus heeft na een paar jaar trouwe dienst op m’n stuur een nieuwe batterij gekregen en is nu de telefoon van m’n dochter. Die heeft m nu al een half jaar ofzo
 
Ik heb een Cardo packtalk geinstalleerd, naast dat ik dit samen met vrienden draag om samen te rijden. Vind ik het ook heerlijk om aan te zetten als ik alleen rij.

Navigatie/Flitsmeister/spotify in de oren en heerlijk een paar uur touren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan