Oortjes voor navigatie?

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.898
1.093
Cranendonck
Ik gebruik navigatie alleen als het echt niet anders kan en heb dan ook geen zin om er veel geld tegenaan te gooien. Gisteren een testje gedaan met mijn Samsung A71 met HERe en (gekregen) JBL TUNE 205BT dopjes. Op zich ging navigeren alleen op geluid redelijk, probleem was alleen het omgevingsgeluid. De JBL dopjes zitten vrij los en lekken dus behoorlijk. Thuis nog een poging gedaan met de originele Samsung dopjes. Die sluiten goed af maar steken helaas te ver uit. Telkens als ik mijn helm opzet gaat er wel een uit. Kortom ik zoek in-ear dopjes die goed afsluiten en niet te ver uitsteken. Heb gegoogled maar zie door de bomen het bos niet meer. Tips zijn welkom. BT mag maar hoeft niet. Budget; paar tientjes.
 
Interessant! Dat lijkt een combi van een dopje voor geluidsdemping en een oortje. Ik ga daar eens verder op zoeken. Bedankt, ik heb nu tenminste een aanknopingspunt.
 
Voor een nog geen 2 tientjes (Ali) heb je inbouwspeakertjes met mic en bluetooth om te navigeren vanaf je mobiel (of muziek te luisteren).
Rij er al een jaar of 5 mee tot grote tevredenheid en ook met dopjes in is eea goed hoorbaar.
 
*Goede* gehoorbescherming + speakers in je helm (Cardo of goedkope Chinees oid).
Volgens mij de enige goede oplossing..
 
Dat klopt wel maar dat zoek ik niet voor mijn sporadisch gebruik. Normaal gebruik ik Pluggerz tegen de herrie maar voor die ene keer dat ik echt van A naar B moet zou het fijn om gewone in-ears te gebruiken. De JBL's zouden perfect zijn als ze maar beter afsloten. Een oortje en aan de andere kant een dop zou ook prima zijn. Ik weet dat er otoplastieken bestaan met 'geluid' maar ik zocht de eenvoudige versie.
 
Niet als de telefoon in mijn zak zit :) A71 is niet waterproof. Op geluid alleen gaat in principe goed maar de oortjes zijn het probleem. Zal eens bij de Mediamarkt gaan snuffelen. Ik ben vele jaren geleden wel eens bezig geweest met een goedkoop setje speakers maar dat paste slecht in de helm die ik toen had. De helmen waren er in het verleden ook niet bepaald op voorbereid.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het wel eens geprobeerd met een draadloos setje van Sony, namelijk deze:


Sluiten niet genoeg af, bijkomend nadeel is dat als je muziek aan hebt en de telefoon in je zak zit, je het niet even snel uit kan zetten.
Ik zoek er ook nog steeds een goede oplossing voor, maar denk dat je dan toch uiteindelijk bij een bt-setje op je helm komt.
Nu raak ik gewoon overal de weg kwijt, dan stop ik om op maps te kijken en meestal vind ik de weg wel :P
 
Soms is het handig om een dremel bij de hand te hebben om eea wel passend te krijgen.
Ik merk helemaal niets van de speakers maar hoor ze prima.
 
Dremel heb ik wel, ergens..... :) Ik zal eens kijken wat er te koop is maar via Ali is helaas te laat voor mijn vakantie. Heb nu de route maar uit mijn hoofd geleerd. Eventueel kan ik de telefoon nog in zo'n hardloperstasje om mijn arm doen. Aan de binnenkant van de onderarm, dan kan ik af en toe even spieken. Vermoedelijk is oom agent daar wat minder gelukkig mee alhoewel ik de telefoon niet in mijn hand heb. Noodoplossing tot ik iets beters heb.
 
Nog eens gezocht op Ali. Nog geen set gevonden met alleen speakers. Altijd weer een microfoon erbij. Ik zoek geen intercom (hoef ik mijn vrouw niet de hele tijd te horen) en bellen onderweg doe ik ook niet. Dus mic heb ik niet nodig en is ook bepaald niet handig bij een jethelm. Pas een paar dagen op vakantie geweest en maar gewoon rond gedwaald tot ik zo'n 20km van de B&B was en dan de oortjes ingedaan om de weg weer terug te vinden. Net niet lang genoeg om doof te worden. Het blijft behelpen maar ik was blij dat ik die dingen bij me had. Ik blijf zoeken, vakantie is voorbij dus ik heb geen haast.

Iets als motor-ears lijkt nog de beste optie. Wel een heel stuk duurder dan mijn Pluggerz en een Ali-setje.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag uit noodzaak weer eens gereden met mijn Jabra BT oortjes gekoppeld aan de telefoon (in mijn zak). Gaat prima qua navigeren maar de extra herrie in mijn helm is niet prettig en de Jabra´s zitten niet lekker als de helm ze vast drukt in mijn oren. Jammer maar ik vrees dat ik naar een N-com systeem moet gaan kijken bij gebrek aan goed afsluitende headsetjes.
 
Microfoontje kan je vaak gewoon wegdraaien maar die mic bevat ook de knopjes om de muziek aan te zetten of 1 nr voor of achteruit te kunnen.
Ik bel niet en wordt ook niet gebeld.
Ding kostte destijd 12 euri meen ik en heb het al een jaar of 5 in gebruik zonder problemen.
 
Idem, ik heb ook geen zin om onder het rijden te bellen of gebeld te worden. Het is geen auto! Muziek hoeft ook eigenlijk niet tenzij de ritten straks heel erg saai gaan worden. En als het allemaal te duur gaat worden dan wordt het een Beeline om te navigeren. Voordeel van navigeren op gesproken instructies is dat ik mijn ogen op de weg kan houden. Veel navi's zitten vrij ver naar beneden.
 
Heb nooit met muziek gereden maar paar jaar terug in en door landelijk spanje en portugal; prachtig.
Uiteraard wel eigen opgenomen muziek en geen random of radiogewauwel.
In stadsverkeer nooit.
 
Ik gebruik Waze geïnstalleerd op mijn telefoon. Werkt prima (mobiele controles, rode lichtcamera's en trajectcontroles inclusief)! En oortjes van Grundig uit de accion 10 euro...gaan zeker 6 uur mee. Mijn telefoon zit in een waterproof houder gekocht op AliExpress.....zie afbeelding.
 

Bijlagen

  • IMG_20220305_172630148.jpg
    IMG_20220305_172630148.jpg
    129,5 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20220305_172641586.jpg
    IMG_20220305_172641586.jpg
    174,1 KB · Weergaven: 24
Ik heb een oudere versie van deze: ER20XS | High Fidelity Earplugs - Etymotic
Maar gebruik ik niet meer. Gebruik nu het comm setje van mijn helm.
Zoiets heb ik ook wel eens uitgeprobeerd.. Ik ben geen fan. Dempt toch minder dan degelijke oordopjes.

Er zijn eventueel van dit soort hoesjes:
Dan kun je gewoon je beeldscherm bekijken.
 
Ik heb gisteren deze van de action gehaald in combinatie met waze app op m’n telefoon. Werkt erg prima en heb er geen last van onder m’n helm. Vandaag (net voor de regen) geprobeerd en een uurtje gereden. Ben alleen nog benieuwd hoe lang de accu het volhoud. Luister geen muziek ofzo is enkel voor navi en flitsers.

 
Voor die prijs kun je wel iets wagen! Grootste probleem bij mij is altijd comfort onder de helm. De Jabra's die ik nu heb beginnen na een 1 uur heel vervelend te worden en bovendien sluiten ze niet goed genoeg voor de rijwind. Als deze dat beter doen is het mooi mee genomen.
 
Volledig sluiten voor de zijwind doen ze denk ik bij mij ook niet. Maar dat heeft denk ik ook meer met de helm te maken. Daarnaast heb ik vrijwel nooit mijn vizier helemaal dicht. Tenzij ik een lang stuk op de snelweg rij. Ik merkte net wel dat het geluid minder werd vanaf 120 km/u, maar wat je zegt.. voor dit geld ben ik zeker tevreden.
 
Ik heb de oortjes van de action nu ongeveer 3 weken en zo’n 5/6 uur mee gereden. Vind het in combinatie met de app Waze voor navigatie en flitsers erg fijn. Heb na of tijdens het rijden geen last van de oortjes. Enkel met navi en flitsers aan gaan ze zo’n 2,5u mee. Heb ze nu 2x opgeladen. Voor muziek zijn ze echter niet zo goed (op de bank geprobeerd). Luister met rijden geen muziek, dus dat is geen probleem voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort draadloze bluetooth oordoppen van Rolfstone sport... WTF wat n dik geluid zeg voor muziek. Goede bass en klank!
Ook sluiten ze erg goed af en zitten ze comfortabel.

1 nadeel met draadloos....zorg ervoor dat ze bij je helm afzetten niet vallen in een rooster etcetera.
Dus kies n locatie om je helm af te zetten

€75 maar m'n bedrade oortjes met gewoon goed geluid van €20 , waren al 3 x kapot gegaan (omdat je steeds per ongeluk blijft haken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan