Oorzaak slippende koppeling?!

hotmusic

MF'er
28 jun 2013
35
0
Eindhoven
Na wat onderzoek op het forum krijg ik mijn probleem niet opgelost.

Ik heb onlangs een Honda CB750 f2 (1992) gekocht. Als ik vol gas geef en boven de 4-5000 rpm kom slipt de koppeling door. Omdat ik niet weet van de vorige eigenaar hoe oud de koppelingsplaten zijn en ook niet weet wat voor olie er gebruikt is kan ik niet goed achterhalen waar het probleem door ontstaat. Hebben jullie tips hoe ik een goede diagnose kan doen?

Ik heb er nu de koppelingsplaten eruit gehaald en nieuwe gekocht. Als ik ze met een (digitale) schuifmaat opmeet lijken ze niet dunner dan de nieuwe. Moeten deze dan überhaupt wel vervangen worden? Of hoe kan ik weten of de koppelingsplaten versleten zijn?

Bedankt voor jullie hulp,

Gr Rick
 
full

van een Duits forum, in een U-vorm gebogen spijker schijnt ook goed te werken.
Maar welke monteur heeft spijkers ? :+
 
Laatst bewerkt:
En dat zet mij wel aan het denken betreffende de smeerkwaliteiten van deze olie :X

Ohhjee gevaarlijke opmerking voor de Action olie aanbidders.


Kan idd verkeerde olie zijn. Heb het zelf met een motor en een brommer gehad na verversen met normale auto olie. Sinds dien netjes motorfietsolie en nergens last van:)
 
Ik kreeg van Henk Roukama (japparts.nl) de tip half synthetische olie te gebruiken, 10w40 (jaso ma) dus die heb ik gekocht.

Ik heb mogelijk de oplossing op het probleem gevonden. Henk adviseerde me bij de EBC platen de EBC CSK006 koppelingsveren aan te schaffen. de veren die uit de motor komen waren 39MM en deze die ik vandaag binnen heb gekregen zijn 32mm.

Ik ben nog niet in gelegenheid het te testen maar ik zal mijn bevindingen asap posten.

Thanks voor het mee denken allen!!

Gr,

Rick
 
Terug
Bovenaan Onderaan