Oorzaak verlies topsnelheid R6

Rori

MF veteraan
9 mrt 2005
2.113
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Hey,

m'n R6 loopt nu nog moeizaam 246 of zo op top, terwijl ie eerst rond de 265 liep.

En nee, ik heb dit niet 1 keer gemerkt met wind tegen bijvoorbeeld ;)

Kan dit het gevolg zijn van kleppenspeling of zou het een andere oorzaak hebben?
 
Hey,

m'n R6 loopt nu nog moeizaam 246 of zo op top, terwijl ie eerst rond de 265 liep.

En nee, ik heb dit niet 1 keer gemerkt met wind tegen bijvoorbeeld ;)

Kan dit het gevolg zijn van kleppenspeling of zou het een andere oorzaak hebben?

Inspecteer eens je bougie's en/of je kabels,waarschijnlijk ligt het probleem daar ergens.
Of heb je misschien een andere demper eronder laten zetten?
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Zit je nu lekker in een winterkloffie op je motor? Stroomlijn....

Of een poosje rustig aan gedaan, de boel lekker dichtgekoold van binnen. Paar keer lekker schoonmaken door reiniger door de tank te gooien of een paar flinke snelwegritten te maken, eventueel een paar keer flink doortrekken tijdens accelereren.

Kilootjes aangekomen zijn niet van toepassing, dan duurt het hooguit een paar tellen langer voor ie z'n snelheid bereikt. Of je moet zoveel aangekomen zijn dat je aan alle kanten uitpuilt... dan geldt de bovenste regel weer.
 
Laatst bewerkt:
haha, nee, kilootjes aangekomen zal het probleem niet zijn :)

Uitlaat was hetzelfde, dus dat is het ook niet, miss de tandwielen of zo ja, heb er nu een nieuwe set opzitten, is testen binnenkort of dat verschil maakt.

Hij heeft wel een tijdje stilgestaan ja, wie weet.
Binnenkort maar is een grote beurt, is ie aan toe, dan weet ik al meer waarschijnlijk
 
Alleen een ander jack of broek kan al meer uitmaken dan het genoemde verschil.
Verder natuurlijk klepspeling, sychroon staan van gaskleppen, bougies en luchtfilter.
Die hoge top haalt hij alleen met genoemde onderdelen in nieuwstaat.
Ik vraag me wel af waar je zo hard rijdt. :?
 
Ja, ik denk dat als ie een grote beurt heeft gehad het [probleem wel voor een groot stuk opgelost zal zijn.

Zo'n lang stuk lege snelweg heb je niet nodig om richting top te komen hoor, ik blijf ook niet zo hard rijden natuurlijk, gewoon af en toe kijken hoe ie presteert ;)

Ik rij met deze snelheden ook niet langs auto's
Ben ik mezelf toch even aan het verantwoorden hier :W
 
Laatst bewerkt:
haha, nee, kilootjes aangekomen zal het probleem niet zijn :)

Uitlaat was hetzelfde, dus dat is het ook niet, miss de tandwielen of zo ja, heb er nu een nieuwe set opzitten, is testen binnenkort of dat verschil maakt.

Hij heeft wel een tijdje stilgestaan ja, wie weet.
Binnenkort maar is een grote beurt, is ie aan toe, dan weet ik al meer waarschijnlijk

Meestal bij een goede beurt knappen ze wel van op denk maar aan een vrouw haha denk zal zelf wel reageren :P ,nieuwe bougies,luchtfilter en benzine filter ook niet vergeten,hoop dat het dan weer oké is.

Succes :W
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft wel een tijdje stilgestaan ja, wie weet.
Binnenkort maar is een grote beurt, is ie aan toe, dan weet ik al meer waarschijnlijk
Was een keer bij Tovami in Goes, hadden ze een luchtfilter staan van iemand wiens motor ook een poos stil had gestaan, en sindsdien voor geen meter meer liep.... bleek een compleet muizennest in z'n luchtfilter te zitten. Ding zat nagenoeg vol met gras, stro, grind, haren en keutels....
 
Ze vervangen het luchtfilter toch bij een kleine beurt he, die heb ik een 4000 km geleden laten uitvoeren

Hangt van de aard van de beurt af, maar meestal vervangen ze het filter juist pas bij een grote beurt of een bepaalde km stand, dus het hoeft beslitst niet vervangen te zijn
 
Alleen een ander jack of broek kan al meer uitmaken dan het genoemde verschil.
Verder natuurlijk klepspeling, sychroon staan van gaskleppen, bougies en luchtfilter.
Die hoge top haalt hij alleen met genoemde onderdelen in nieuwstaat.
Ik vraag me wel af waar je zo hard rijdt. :?


Daarvoor ga ik altijd even bij de oosterburen op bezoek, er loopt zo'n testbaan, de 31 genaamd, vanaf Emden helemaal naar Oberhausen. Daar rij ik mijn motor in de begrenzer *O* *O*
 
Daarvoor ga ik altijd even bij de oosterburen op bezoek, er loopt zo'n testbaan, de 31 genaamd, vanaf Emden helemaal naar Oberhausen. Daar rij ik mijn motor in de begrenzer *O* *O*

Heb je wel benzinepompen langs de A31 dan ?

Vanaf Gronau naar het zuiden tot Bottrop aan weerskanten geen benzinepomp hoor. Als je daar gaat blazen dan gaat het wel heel erg hard met je benzine, hou daar rekening mee.....

@TS. Een grote beurt inclusief kleppenstellen doet wonderen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan