Oost Europa/Balkan in April?

Frazer

Happy Misfit
Donateur
4 apr 2007
10.704
17.045
Koog aan de Zaan
Dit jaar kan ik vanwege een belangrijke cursus voor het werk in vanaf begin mei tot eind augustus geen vrij nemen. Daardoor wil ik eigenlijk al vanaf begin april al een aantal weken met de motor op pad. Nu is in de periode in de Alpen zowat alles nog afgesloten, dus had ik het idee opgevat om richting Oost-Europa/Balkan te gaan. Globaal is het idee om via de snelweg te beginnen in Slovenië, dan Kroatië, Bosnië e.d. en een beetje afhankelijk van de tijd door te gaan tot Griekenland. Hoe en wat zie ik tegen die tijd wel, maar de grote vraag is, hoe zijn de weersomstandigheden daar in April? Zijn er mensen al eens rond die periode in die regio geweest? Beetje kou is geen probleem hoor, het hoeft echt geen 25 graden te zijn, maar hebben ze daar ook afsluitingen door sneeuw? Verder dan Slovenië en Kroatië ben ik nog niet geweest, dus het zegt me allemaal weinig daar.
 
wij gaan eind april ook naar de balkan 8-daagse reis door de Balkan - Sads Motor Reizen
hopelijk is het dan wel een beetje redelijk weer.
wij zijn daar ook nog nooit geweest. vorig jaar zijn we ook een week door noord griekenland gereden.ook eind april. toen hadden we goed weer zonder regen , maar er waren wel passen afgesloten door de sneeuw. omrijden dus. omdat het daar zo dun bevolkt is wordt er weinig sneeuw geruimd voor die 2 auto's die er per week voorbij komen.
als jij begin april gaat kun je volgens mij ook de pech hebben dat e.e.a. nog afgesloten is.

gr. BMWerner
 
Af en toe wat afgesloten is niet zo erg, zolang er maar alternatieven zijn. Ik maak vooraf toch nooit routes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan