Ootjes spannende dag

Gisteren dus het span opgehaald.
Eerst de heer B. opgehaald om hem op een comfortabel ritje te trakteren op de RT.

full


Wel ff de vering bijstellen. ESA is toch wel handig.
Moest wel ff op zijn strafst. :+
Tante Gerrie gaf 135 km aan, maar opeens werd het ruim 200.
Tussen 10 en 11 zouden we niet redden.
De motor stond bij schoonpapa in zijn schuurtje.
Lekker bakke koffie (beetje slap) en even de volieres bewonderd: soort klein Artis.
Daarna het span naar buiten geduwd.
Starten homaar. Het klom een beetje als Bachus span.
Even de lader erop en ja hoor e.e.a. kwam tot leven. :)

full


Bachus wilde natuurlijk eerst op het span.

full


Daarna naar Albert gereden in Assen. Werk bij een motor zaak.
Hebben ze leuk spul !

full


Ook kwam er iets leuks voorbij.
Goed om te zien hoe iemand die zelf niet kan lopen toch rijles aan zijspanrijders kan geven.

full


Zo nog even gewezen op de automatische laazenvet houder die ook op mijn span zit. :X

full


Laatste plaatje met Albert.

full


Na een tijdje gereden te hebben door het mooie Drente mocht Ootje rijden Ja !
(hier lacht ie nog)

full


Even wat te drinken gehaald want het was toch wel errug warrem.
Een eindje verder reden we op een poder weggetje alwaar ment ons vriendelijk seinend tegemoet kwam rijden. Vriendelijke lui daar in de omgeving van Zwartsluis.
Toch maar even de snelheid terug gebracht naar 60 km/u, de aldaar geldende max snelheid. })
Een eindje verder werden we bespied door een agent achter een lasergun, die zeer chagarijnig keek. Alsof wij motorrijders altijd te hard rijden, doen we nooit. O-)
Een vrolijk zwaaitje werd door een van de andere twee vrolijk beantwoord.

Laatse stukkie ging niet zo hard.
Eerst voor de A6 binnendoor weggetje langs Dronten achter een boer met een lading aardappels.
Later nog op de A1 en A10 in de file.
Leuk spanrijden -O-
Je kan niet ff snel inhalen of tussen de file door rijden.
Ook moesten wel al tanken, maar met 9 liter was ie al weer bijna vol.

full


Thuis aangekomen moesten de kids het span toch even keuren.

full


Mevrouw Ootje wilde gelijk een rondje.
Maar dit mocht niet natuurlijk. *D
 
Laatst bewerkt:
Leuke foto`s en zo bekend :W :W
olijve motoren en lambert in zn span (Motor Mobiliteit voor Gehandicapten http://www.mmvg.nl/ ) les aan het geven :] (zoals ik ook van hem gehad heb)
Veel plezier met je span(nende) brommert vriend :} :Y

Wimpie
 
Laatst bewerkt:
...ha...
...dat Texaco tankstation ken ik...
...en Zwartsluis...
...grappig...
...ik kom daar ook wel eens in die buurten...


...en dan een serieuze vraag ; valt dat nou echt zo tegen (als in vermoeiend), dat zijspanrijden...??
...is dat zwaar werken ?
 
.valt dat nou echt zo tegen (als in vermoeiend), dat zijspanrijden...??
...is dat zwaar werken ?

Er moeten een paar kleine Aanpassingen gedaan worden aan het Span, zoalls dat veel te brede Zijspanwiel eraf trappen.
Iets meer Vlugt instellen en iets meer Toespoor, dan nog dat hogere Stuur erop en het Span stuurt net zo ligt als de mijne :Y

Aan het Begin vraagd het rijden met een Span veel concentratie en dat is natuurlijk ook vermoeiend!!
 
Laatst bewerkt:
RoLoo is benieuwd:


...en dan een serieuze vraag ; valt dat nou echt zo tegen (als in vermoeiend), dat zijspanrijden...??
...is dat zwaar werken ?

:Y

vooral in het begin, elke koersverandering (lees trekken van het span) ben je geneigd om te gaan corrigeren.
Gasgeven geeft een koers verandering, remmen ook.
Maar ook b.v. een vrachtwagen van die van voren komt (je weet wel die "klap")
later beweeg je gewoon mee.

ook het sturen gaat erg zwaar, Bachus zei al: de uitlijning is niet perfect, en volgens mij zit er een te zware stuurdemper op.
het schijnt dat het brede zijspanwiel hier ook niet erg aan mee werkt.

bochten naar rechts zijn een crime: er waren een paar bochten bij waarvan ik verwacht had dat ik die niet zou gaan halen. Bijvoorbeeld een afrit, zoals bij een klaverblad en aan het einde van de A8, scherp naar rechts en dan weer naar links. :$
dan is het echt "fitness steering"

tsja en dan nog de remmen, als je bekrachtigde RT remmen gewend bent........
 
Laatst bewerkt:
...dank U voor de uitleg !...
...dat dat naar rechts sturen niet helemaal eenvoudig zou gaan, daar had ik mij al iets bij voor gesteld...

...en dat remmen ook wel ; dat dat anders is dan op een moderne brommeRT...
...maar dat uitlijning zo veel zou uitmaken ; dat had ik niet gedacht...
 
mooi dat het spul thuis staat *O*
op de eerste foto zie ik al waarom bachus die RT niets vind.
hij heeft in de loop der jaren een goldwingleun/zitzak houding aangemeten.
dan voel je zo'n actieve houding als op de RT niet lekker aan natuurlijk.

over dat zadel:
hier op het forum zit hawkgt, dat is een professionele bekleder uit purmerend die voor verschillende forummers de buddy aangepast en/of opnieuw bekleed heeft.
ik weet in ieder geval dat hij het zadel van de GS van bredebeier onder handen gehad heeft.
als de RT echt zo'n zachte buddy heeft kan hij er zeker wat aan doen.
 
mooi dat het spul thuis staat *O*
op de eerste foto zie ik al waarom bachus die RT niets vind.
hij heeft in de loop der jaren een goldwingleun/zitzak houding aangemeten.
dan voel je zo'n actieve houding als op de RT niet lekker aan natuurlijk.

Niet actiev op een Span, hoe lang rijd jij er eentje :?


als de RT echt zo'n zachte buddy heeft kan hij er zeker wat aan doen.~[/quote]

Zacht :? :? :?
Dat Ding is veel te hard voral achter maar voor is maar een heeeeeel klein beetje beter :Y
 
Niet actiev op een Span, hoe lang rijd jij er eentje :?


als de RT echt zo'n zachte buddy heeft kan hij er zeker wat aan doen.\

Zacht :? :? :?
Dat Ding is veel te hard voral achter maar voor is maar een heeeeeel klein beetje beter :Y[/quote]

normaal gesproken krijg je pijn in je kont van een zachte buddy :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan