Op 3 cilinders lopen ipv 4

Mossie

Die hard MF'er
1 dec 2005
394
0
Delft
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

eergisteren reed ik (kawa zxr 750 '93) een tijdje 170 ofzo en toen ik het gas losliet begon hij op 3 (of nog minder) cilinders te lopen. Stationair draait hij gewoon goed, ruikt wel enorm naar benzinemengsel, dus loopt erg rijk, wat betekent dat het niet aan de pomp/filter oid ligt.

Ik zat zelf te denken aan een kapotte bougie/kabels of in het ergste geval een kapotte klep. Ik ga morgen iig de boel ff doormeten mbt de bougies.
Heeft een van jullie misschien een andere oorzaak hiervan in gedachten? En wat voor extra symptomen horen daar dan bij?

Bedankt!
 
voel aan de uitlaatbochten of ze allemaal even heet worden (niet te lang met het handje eraan zitten)

Vervolgens van de desbetreffende afwijkende cilinders (waarvan de bochten dus kouder aanvoelen) even de bouiges eruit halen.Het beste is de grote wisseltruc doen, omdat je niet aan alle bougies zomaar kan zien of ze het nog goed doen of niet (tenzij die helemaal beslagen is of een scheurtje)....dus ff met andere goedlopende cilinder bougies ruilen. Verandert er niks aan de eerste slechte cilinder dan kan je het probleem ergens anders zoeken.


Succes
 
Laatst bewerkt:
Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem, als hij optrekt naar +/_ 170 km/h loopt het blok op 3 cilinders... ook als hij dan het gas loslaat blijft de motor op 3 cilinders lopen.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Het gaat hier om een triumph Speed Triple...

Alvast bedankt,

Techsolo
 
Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem, als hij optrekt naar +/_ 170 km/h loopt het blok op 3 cilinders... ook als hij dan het gas loslaat blijft de motor op 3 cilinders lopen.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Het gaat hier om een triumph Speed Triple...

Alvast bedankt,

Techsolo


maar 1 optie...........inruilen, op bv een 1 cylinder, die doet het .......of niet.
 
Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem, als hij optrekt naar +/_ 170 km/h loopt het blok op 3 cilinders... ook als hij dan het gas loslaat blijft de motor op 3 cilinders lopen.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Het gaat hier om een triumph Speed Triple...

Alvast bedankt,

Techsolo

Lolbroek :P

Ik zou idd ook de bougies omwisselen om ze uit te kunnen sluiten als oorzaak.
Heb het bij mijn auto ook gehad, toen waren het niet de bougies maar de kabels ernaartoe.
 
Laatst bewerkt:
Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem, als hij optrekt naar +/_ 170 km/h loopt het blok op 3 cilinders... ook als hij dan het gas loslaat blijft de motor op 3 cilinders lopen.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Het gaat hier om een triumph Speed Triple...

Alvast bedankt,

Techsolo

Het probleem lijkt opgelost: had eerst alle bougie vervangen, die van cilinder 4 deed het niet meer. Daarna liep hij 5 minuutjes goed, daarna niet meer. Bleek dus dat de vlotter va carb. 4 niet meer naar beneden ging dus altijd helemaal vol liep en daardoor de boel verzoop. Vandaar ook die sterke benzine lucht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan