Op avontuur in Ierland

Ah zonet een paar van de reisverslagen gelezen, erg tof! :D

Hostels, B&B's of campings zijn wat mij betreft allemaal mogelijk. Ik denk dat de laatste sterk gaat afhangen van het weer.
 
Bedankt voor deze bijdrage Kees.

Deze route optie spreekt mij ook wel aan, ben nl. nog nooit in Lake district geweest (wel paar keer Wales), maar buiten Wicklow, is m.n. het (zuid)Westen en noorden van Ierland het 'meest' interessant, zonder overigens de rest van het mooie land te kort te willen doen overigens (voordat ik allerlei verongelijkte reacties krijg ;) ).

Ook je bijdrage m.b.t. Hostels is interessant. Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt.
Ik zou solo gaan, dus kan een hostel op zich gezelliger zijn dan (in april) in je uppie in een tent :). De kosten zijn ook nog eens niet te gek.

Weet je nog de adresssen cq namen van de respectievelijke hostels? Of zit er in sommige plaatsen maar 1?

Ik ga in ieder geval er mee aan de slag, kan ik wellicht toch nog een maat mee lokken, die nl. niet meer van plan was nog te gaan kamperen!

Grtz,

Rob

De meeste hostels zijn aangesloten bij een koepelorganisatie. Bijvoorbeeld www.Hostelworld.com of www.independenthostelsireland.com. Via deze websites kan je zoeken naar hostels.

Dit zijn de hostels die wij hebben gebruikt:
  • YHA Hawes
  • Totters Hostel
  • Sugan Hostel
  • Snoozles Hostel Galway
  • Harbour House
  • Rick's Causeway Coastal Hostel
  • Arnies Backpackers
 
Bedankt Kees, heb er zelfs al 1 geboekt (niet van jouw lijstje overigens) in Buttermere voor 13 euries (tot 2 dgn vooraf te annuleren).

Heb adv jouw route ook een dergelijke gemaakt als mogelijke optie. Ik kan altijd in laatste wk nog wijzigen. Terug door noord UK (ipv Cherbourg) via Galloway Forest, Lake District (Honister Pass en Hardknott pass), Yorkshiredales.
 
Bedankt Kees, heb er zelfs al 1 geboekt (niet van jouw lijstje overigens) in Buttermere voor 13 euries (tot 2 dgn vooraf te annuleren).

Heb adv jouw route ook een dergelijke gemaakt als mogelijke optie. Ik kan altijd in laatste wk nog wijzigen. Terug door noord UK (ipv Cherbourg) via Galloway Forest, Lake District (Honister Pass en Hardknott pass), Yorkshiredales.

Mooi!Veel plezier en hopen dat het weer mee zit!
 
Route cq Ferries naar Ierland is nog een aardig gepuzzel!
A.d.v. de hier gemelde trippies en andere gevonden heb ik mijn route aangepast.
  • Heen via Roscoff (F) > Cork (IRL)
  • Terug via Larne en Newcastle

Waarom Roscoff, dat is een t. eind weg! Van mij uit nl. 1041km .....
Voordeel; 20:30 op de boot 09:00 er af, dan heb je nog hele dag om te toeren.
April overigens alleen op vrijdag! Echter vrijdag thuis vertrek en op zaterdag morgen sta je in Ierland!
Met zogenaamde landbridge, ben je in feite 2 dagen kwijt en is nog duurder ook, want je zit met minimaal 1 extra overnachting!

In route heb ik nu diverse Hostels ingevoerd!
NB: sommige routedelen lopen in elkaar over.
4 delen Ierland kan ook in meer dan 4 dagen!

Hier is alvast globaal de route
Link naar G maps

En hier routedelen (Ierland en UK) voor TomTom en GPX, met diverse waypoints.
Link naar GDrive met routedelen

Doe er eventueel je voordeel mee :)
 
Laatst bewerkt:
Het is even geleden maar heb zeker niet stil gezeten,

De motor is elektrisch nu klaar voor vertrek, verwarmde handvaten, opladers en een klokje zijn geinstalleerd. Deze schakelen op een extra relais onder het zadel, mocht mijn gebrekkig bedrading problemen veroorzaken kan ik hiermee het gehele systeem uitschakelen. Komend weekend de laatste werkzaamheden aan het bagagerek en dan de week erop vertrekken.

Ook heb ik de route gewijzigd op jullie tips, deze link zou de laatste versie moeten tonen.

Kijk er erg naar uit!

Op de foto's de huidige staat.
Het grote PVC werk worden m'n "tassen" voor alles dat echt droog moet blijven.
Het kleine PVC werk is het pas-model voor het frame waar verderop een CAD tekening van staat, en welk dus komend weekend afgelast en gespoten wordt.
De accu op de tank hoort bij de drone die meegaat voor hopelijk wat mooie beelden onderweg.




 
Laatst bewerkt:
Ben maandag na een frisse reis naar Cherbourg in Rosslare op pad gegaan. Overnacht alleenstaand op Hideway camping in Skibbereen. Dag2 beland op Doonbeg strand camping. Totaal in Ierland nu 790 km afgelegd, een allroad motor is bijna een must als je hier echt binnendoor wil. Hier hebben ze het geld niet in wegenonderhoud gestoken 😊 Verslag doe ik wel in andere draadje, niet te doen met alleen mobieltje.
 
Ben maandag na een frisse reis naar Cherbourg in Rosslare op pad gegaan. Overnacht alleenstaand op Hideway camping in Skibbereen. Dag2 beland op Doonbeg strand camping. Totaal in Ierland nu 790 km afgelegd, een allroad motor is bijna een must als je hier echt binnendoor wil. Hier hebben ze het geld niet in wegenonderhoud gestoken 😊 Verslag doe ik wel in andere draadje, niet te doen met alleen mobieltje.

Gaaf!
 
Ben maandag na een frisse reis naar Cherbourg in Rosslare op pad gegaan. Overnacht alleenstaand op Hideway camping in Skibbereen. Dag2 beland op Doonbeg strand camping. Totaal in Ierland nu 790 km afgelegd, een allroad motor is bijna een must als je hier echt binnendoor wil. Hier hebben ze het geld niet in wegenonderhoud gestoken 😊 Verslag doe ik wel in andere draadje, niet te doen met alleen mobieltje.

Ah klinkt goed! :D
Zal de campings noteren
 
Frame is afgelopen weekend gelast! Foto's volgen later.

Wel even een vraagje aan de ervaren reizers hier, het staat naar regen.
Natuurlijk hoort het bij Ierland maar 1-2 dagen geen regen zou wel fijn zijn.

Ik heb een Plan B (Link) achter de hand, richting Gibraltar en over Italie door de alpen naar huis maar het liefst zou ik toch naar het ruige Ierland gaan.

Is meerdere dagen reizen door de regen aan te raden? Of zal ik voor Plan B gaan?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Regen rijden kan zeker.
In Ierland regelmatig in de ochtend regen. In de middag zon.
En neem een goed regenpak mee. Dan valt het allemaal goed mee.
 
Dan wordt het Ierland!
Zet de koffie even neer, voor u de foto's bekijkt.




Het is behoorlijk belachelijk, maar ook waterdicht en waarschijnlijk niet te slopen.
Morgen het motorische deel nog even bekijken, olietje hier vloeistofje daar. :D

De route is aangepast, voorgaande link zal nog werken maar ook ik zal over Cork gaan, wel ben ik iets meer vakantieganger dan motorrijder dus heb ik de route naar Roscoff in tweeen gedeeld.
 
Laatst bewerkt:
Ha Kees, uiteindelijk zag de bepakking er iets anders (en veel beter) uit.


Helaas is alles niet helemaal volgens plan gegaan.
De eerste dag ging alles goed en heb ik lekker een avondje door Rouen (of Rouaan) gedarteld.
Op de tweede dag zette ik koers naar Roscoff.

M'n originele plan was om vrijdag 29 April de boot naar Cork hiervandaan te nemen. Nu bleek dat bij het verzetten van de datum naar 1 mei ook de vertrekhaven was veranderd.

Hierdoor stond ik dus een uur voor vertrek op de verkeerde plek en had ik Cherbourgh moeten hebben. Het alternatief was wachten tot 4 mei wanneer de volgende boot naar Ierland ging. Omdat ik hoe dan ook een stuk terug moest rijden ben ik naar Avranches gereden om daar in een F1 hotel te overnachten en na te denken over m'n volgende stap.

In Ierland wil ik niet gaan haasten en m'n cardan maakt een schrapend geluid wanneer hij koud is hierom besloten naar huis te keren :( De 3de dag na 880 km thuis gekomen. Helaas is het nu door een stomme fout niet gelukt, in juni ga ik een tweede poging wagen maar dit keer heen en terug vanaf IJmuiden.

Overigens wel er achter gekomen waarom er zo'n grote markt is voor alternatieve VX800 zadels. Volgens mij heb ik een ander loopje aan de tocht over gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Het is even geleden maar de trip is uiteindelijk, drie weken later, alsnog gelukt.
Hoewel de reisverslagen te lezen zijn op de door mij eerder genoemde blog (www.paulverdwaald.wordpress.com) wilde ik ook onderstaande video met jullie delen:

 
Laatst bewerkt:
Ha Kees, uiteindelijk zag de bepakking er iets anders (en veel beter) uit.
[~[url="http://s32.postimg.org/u7vlz2zhd/WP_20160429_14_26_00_Pro_4.jpg"]afbeelding~][/url]

Helaas is alles niet helemaal volgens plan gegaan.
De eerste dag ging alles goed en heb ik lekker een avondje door Rouen (of Rouaan) gedarteld.
Op de tweede dag zette ik koers naar Roscoff.

M'n originele plan was om vrijdag 29 April de boot naar Cork hiervandaan te nemen. Nu bleek dat bij het verzetten van de datum naar 1 mei ook de vertrekhaven was veranderd.

Hierdoor stond ik dus een uur voor vertrek op de verkeerde plek en had ik Cherbourgh moeten hebben. Het alternatief was wachten tot 4 mei wanneer de volgende boot naar Ierland ging. Omdat ik hoe dan ook een stuk terug moest rijden ben ik naar Avranches gereden om daar in een F1 hotel te overnachten en na te denken over m'n volgende stap.

In Ierland wil ik niet gaan haasten en m'n cardan maakt een schrapend geluid wanneer hij koud is hierom besloten naar huis te keren :( De 3de dag na 880 km thuis gekomen. Helaas is het nu door een stomme fout niet gelukt, in juni ga ik een tweede poging wagen maar dit keer heen en terug vanaf IJmuiden.

Overigens wel er achter gekomen waarom er zo'n grote markt is voor alternatieve VX800 zadels. Volgens mij heb ik een ander loopje aan de tocht over gehouden.


Dan heb je nog nooit op een Kawa Z750 zadel gezeten? Weet zeker dat je daarna anders praat :')
 
Netjes veel herkenbare plekken. Heb deze zomer ook samen met mijn vriendin heel Ierland rond gereden met de motor. Begonnen in Rosslare, daarna omhoog naar Dublin, Belfast, een halve week in Noord Ierland geweest om daar alles te zien. Vervolgens via de WAW naar beneden, een paar dagen in Galway (mooiste/gezelligste stad van Ierland) en Cork bezocht. Voor de rest alle bezienswaardigheden en natuurschoon natuurlijk bewonderd. Het mooiste van wij down patricks head, want toen stormde het behoorlijk, echt een mooi gezicht. En slieve league vonden wij erg mooi, stuk minder toeristisch als the cliffs of moher.
Hoe heb jij het gedaan met het overnachten?
Wij hebben alles met AirBNB gedaan, echt een aanrader, je leert hierdoor de lokale bevolking wat kennen en je krijgt altijd leuke tips. Overigens is de prijs ook erg gunstig. Wij waren met zijn tweeën voor twee en halve week 648 euro kwijt en er zat toen ook altijd ontbijt bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan