Op de Brommert naar het zuiden.

bigbleubird

MF'er
9 mrt 2009
63
29
Assen
Dag 1 zaterdag 7 mei

Wat hoor ik toch, ach, het is de wekker die ik op 05.00 uur had gezet. Vandaag begint het avontuur naar het zuiden naar de Algarve Portugal.
Broodje en een bak koffie wegslobberen en gaan met die banaan, op weg naar Eindhoven alwaar mijn reisgenoot voor de komende dagen woont.
Aangekomen in Eindhoven zie ik een motor buiten staan met iets meer lucht boven in de band dan onderin, das geen goed teken zeg maar.
Al met al met een vertraging van ruim 2 uur begon het avontuur, 2 Goldwings met aanhangertje op naar de eerste stop Tours. Die reis ging voorspoedig en rond een uur of 8 reden we camping vallei de Loire op. snel de tentjes opzetten en nog even de kermis op die aan de overkant van het water was. Rond half 1 de tent opgezocht en lekker geslapen. Om 06.00 uur werd ik wakker met een rare smaak in m'n mond en keek de tent rond en al snel zag ik het daglicht door een scheur de tent in schijnen. Nou, die tent is ook aan vervanging toe dacht ik en keek nog eens rond en zag nog een scheur. Vreemd. Ik hoorde mijn reisgenoot rondlopen en begroete hem. Hedde gij uwe portemonnee nog, ik greep naast me en voelde mijn portemonnee nog, de mijne is weg en onze kleren liggen buiten de tent. Snel sprintte ik de tent uit om mijn broek te controleren waar mijn sleutels waren, die zaten er nog in. Beide tenten waren opengesneden en kleding was er uit gehaald, opzoek naar geld. M'n maat was alles kwijt, bankpas, visa en rijbewijs en paspoort. Na controle bij andere tentjes en campers bleken er 3 tenten te zijn berooft. Een van de camperaars heeft de politie gebeld en daarna ging het balletje rollen. PV werd opgemaakt en daarna konden we ons melden bij de Gendarmerie. Na ruim 4 uur op de Gendarmerie kon de reis worden voorgezet.

Foto volgt. Zit nu in Lloret de Mar Spanje en rij morgen weer richting huis
 
Zoals belooft een paar sfeerbeelden van plaats delict.
20220508_065408.jpg
20220508_065408.jpg20220508_065415.jpg20220508_065408.jpg
20220508_065415.jpg
 
Wow 😮
Dat is vervelend!
Heeft de locatie een bepaalde naam, of is dit gewoon pech?

Voortaan maar alles van waarde mee de slaapzak in.

Trouwens, kraakt jouw grondzeil niet, ik hoor altijd de ratten rondjes rennen rond de binnentent.
 
Dag 2 Zondag 8 mei

Wat een morgen was dat, met ruim 4 uur vertraging reden we weg uit Tours. Heul snel naar Spanje dan maar. Door de stress heulemaal vergeten om ook maar iets van die dag op papier te zetten, buiten de foto's die ik had genomen. Dankzij de tolbatch gingen we zonder veel moeite door de poortjes en over de A10 richting Bordeaux en op naar de Spaanse grens. Hoe dichter we bij Spanje reden hoe meer de zon in je bakkes scheen, ik zag op een gegeven ogenblik geen hand voor m'n ogen de zon stond bijna gelijk met de tegenliggers op de andere rijbaan.
Na San Sebastian opzoek naar een camping en die vonden we. El camping del flysch in Itxaspe, vraag me het niet uit te spreken want zelf bij het schrijven gaat het verkeerd.
Alle stress viel gelijk van me af bij het zien van een adembenemende zonsondergang.
Na een heerlijke maaltijd met veel carne en een goed glas bier de trekkershut in gedoken voor een goede nachtrust.
20220509_070920.jpg
20220509_070920.jpg
20220509_070900.jpg
20220509_070900.jpg
 
Dag 3 Maandag 9 mei

Na een lekkere douche en een kop koffie met een donut nog even genieten van het uitzicht vanaf het terras van de camping.
20220509_071201.jpg
20220509_071201.jpg
20220509_080608.jpg
20220509_080608.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan