Op de koffie, dus even voorstellen..

Kwakboy

MF veteraan
7 jun 2006
1.812
0
Even voorstellen?
De laatste tijd ben ik zo snel voorbij dat het van een alleen "hallo" zeggen al niet meer komt... ik kan haast niet meer stoppen met rijden op mijn nieuwe aanwinst, een Kawasaki ZRX1100! Geloof me, dat ding is "fun"...
Maar ik stop hier dan toch maar even voor een bakkie pleur, ben netjes opgevoed tenslotte.

Mijn naam is Frank, 45 jaar jong, getrouwd, twee kinderen (2 jongens, 6 en 8 jaar) en ik woon in Den Haag.
Na een "long lasting love affair" van 16 jaar met mijn '85 gele Kawa GPZ900R, heb ik twee jaar lang zonder motor gezeten.
Telkens weer was het een kwelling als ik weer eens langs haar liep, bijna 2 jaar heeft ze meestal alleen stilgestaan en was aan een grondige restauratie toe.
Bijna 90.000 km op de teller, lekke uitlaat, versleten banden, remschijven en erger, toe aan een cylinder en koprevisie.
Het waren fijne jaren samen, maar het werk, gebrek aan tijd en de hoge kosten van een restauratie deden mij besluiten haar met pijn in het hart weg te doen.
Maar dan wel aan een liefhebber die mij nu al tijden aan het hoofd zeurde of ik die machine wilde verkopen. Toch zonde om zo'n machine niet te berijden en te laten wegroesten? Voor een kratje bier is ze in zijn handen overgegaan, hij blij en ik een zorg minder. (voor een dronken avondje that is...)

Het vervoer voor het gezin is al enige tijd de auto. Welliswaar een Alfa Romeo, maar het kan niet echt bekoren, het gevoel van vrijheid ontbreekt en de raampjes open geeft alleen maar tocht en verkouden kinderen op de achterbank.
Tja veel andere keuzes zijn er niet als je op stap wil/moet met twee jonge koters, het blik is voor nu toch even een noodzakelijk kwaad.

Nu heb ik het geluk een vrouw getrouwd te die mijn passie deelt van het motorrijden, die de hartewens zelf het A-rijbewijs te halen heeft laten varen voor het gezinsleven. Achterop de motorfiets ziet ze niet meer zitten, ze zou toch liever zelf rijden... Duh...
Nu de kinderen al wat ouder en zelfstandiger zijn kunnen we ons af en toe veroorloven de kinders uit logeren te laten bij opa's en oma's.
Kunnen wij weer eens samen lekker naar Scheveningen uit eten ofzo.
En dan gaat het bij het aanschouwen van die mooie motoren aan de boulevard toch weer kriebelen, zal ik, mag ik weer een brommert? Het mocht! :)
Maar desondanks mijn aanstekelijk enthousiasme, m'n motormaatje gaat niet achterop... :(

Het ontbrak haar de motivatie alsnog het A-rijbewijs te halen, de kinderen en duizend andere excuses, zucht... vrouwen!
Een list... hoe anders haar te motiveren dan door maar gewoon een motor voor haar voor de deur te zetten?
"Zo kijk eens Lief, daar staat JOUW motor en nu (als de donder) je A nog even halen!" :)
Zo komt van het een, het ander. Zij wil niet meer achterop, maar ik zit liever ook niet achterop. Zelfs niet bij mijn eigen vrouw, ik heb ook gevoel, ze lachen me straks nog vierkant uit!
Dus jij een fiets, dan nu ik ook nog een fiets! Wel zo eerlijk, toch?
Zo een smeulend vuurtje weer aangewakkerd, dus allebei een complete nieuwe outfit aangeschaft... en inmiddels heeft ze er al weer 10 uur motorrijles opzitten!

So that's the story of my bikers-live, de koffie is koud geworden...
Men zegt altijd dat je knap wordt van koude koffie, kan op mijn leeftijd geen kwaad...


Groetsels en veel motorplezier gewenst,


Frank


P.S.
De MF-stikker zit nu twee weken op m'n fiets en ik ben al eenmaal gespot, in de garage op het werk notabene!
 
Hoi Frank, mooi verhaal! *D

1482.gif
 
Ha,

Die Frank welkom!


Humor je verhaal.


Kom eens naar Scheveningen bij MrCandy (motorparkeerplaats)

:} :}
 
Dank aan allen voor jullie welkom!
Valt me op dat de dames ruim vertegenwoordig zijn op het forum...
Ik voel me als ouwe bok weer erg gevleid als het uitgerekend de dames zijn die mijn proza als vermakelijk en mooi omschrijven.
Ik ben vast en zeker mijn roeping als schrijver misgelopen, LOL.
Maar het is waar, ik mag graag voor de lol een stukje schrijven.

@MrHawkeye:
MrCandy? Yep, mij bekend en de afgelopen weken op mijn zomeravondritjes meermaals al posend langsgereden. 8-)
Genietend van de zon, zee, wind, op de boulevard flanerende publiek en natuurlijk de motoren.
Maar ze willen mij ondanks mijn MF-stickers niet zien... ;(
Tja wat wil ik ook, ben geen twintig meer en rij niet op een supersport...
Duh, Naked Rulez voor deze ouwe man! 8-)
Dus maak me blij als ik langsrijd en roep dan "GESPOT!" dan maak je grote kans dat ik even stop om kennis te maken. :)


Groetsels en veel motorplezier,

Frank
:]
 
Dank aan allen voor jullie welkom!
Valt me op dat de dames ruim vertegenwoordig zijn op het forum...
Ik voel me als ouwe bok weer erg gevleid als het uitgerekend de dames zijn die mijn proza als vermakelijk en mooi omschrijven.
Ik ben vast en zeker mijn roeping als schrijver misgelopen, LOL.
Maar het is waar, ik mag graag voor de lol een stukje schrijven.
Ouwe bok?
Waar heb je het over, je bent nog niet eens op de helft. ;) O-)

Wat je proza betreft, blijf lekker voor de lol stukjes schrijven, ik zal het graag lezen.

*D
 
hee welkom hier !!!

we moeten snel weer eens een bakkie komen drinken,. wil jullie machienjtes wel es in het eggie zien !! :W

Grz
Marcel & Mariska
 
hee welkom hier !!!

we moeten snel weer eens een bakkie komen drinken,. wil jullie machienjtes wel es in het eggie zien !! :W

Grz
Marcel & Mariska

He Marcel & Mariska!

Duh, als ik dan thuis ben en niet aan het scheuren op mun brommert... :) :]
Ik pleeg namelijk 's-avonds als de kids op bed liggen nog wel eens de aandrang niet te kunnen weerstaan ff een "rondje" te doen.
Cynthia vind het normaal gesproken wel best als ik ff de hort op ga, ze begrijpt het maar al te goed hoe fijn het is eventjes te ontspannen op de fiets.
Straks als ze zelf haar A-rijbewijs heeft krijgt ze ook die gelegenheid en dan mag ik oppas spelen...
Ze heeft iedere zaterdag al hele verhalen als ze van het lessen terugkomt, LOL :)
Dus bij een volgende rit kom ik wel die kant uit als het gelegen komt, om de fiets te showen.

Motorgroetsels,

Frank
:]
 
He Marcel & Mariska!

Duh, als ik dan thuis ben en niet aan het scheuren op mun brommert... :) :]
Ik pleeg namelijk 's-avonds als de kids op bed liggen nog wel eens de aandrang niet te kunnen weerstaan ff een "rondje" te doen.
Cynthia vind het normaal gesproken wel best als ik ff de hort op ga, ze begrijpt het maar al te goed hoe fijn het is eventjes te ontspannen op de fiets.
Straks als ze zelf haar A-rijbewijs heeft krijgt ze ook die gelegenheid en dan mag ik oppas spelen...
Ze heeft iedere zaterdag al hele verhalen als ze van het lessen terugkomt, LOL :)
Dus bij een volgende rit kom ik wel die kant uit als het gelegen komt, om de fiets te showen.

Motorgroetsels,

Frank
:]

hee hallo ! reed je toevallig vanaaf langs ? mag je best ff aan bellen hoor ;) is het huis direct naast de garage,.efin,. we zien je of jullie wel eens langs schreuren !!
 
hee hallo ! reed je toevallig vanaaf langs ? mag je best ff aan bellen hoor ;) is het huis direct naast de garage,.efin,. we zien je of jullie wel eens langs schreuren !!

LOL,

Klopt ik wist het huisnummer niet meer... ;(
Wist ook niet van te voren dat ik langs zou gaan maar zat enigzins in de buurt, ff tanken en shag halen, vandaar.
Kon door de vitrage zo snel niet zien of er iemand thuis was, maar begrijp dat ik wel "GESPOT" ben? Joepie dat is de tweede keer dan al!
Had gedacht dat als je me wel zou horen en me vanzelf wel zou wegjagen 8-) anders de buren wel als ik langer zou rondhangen... :)
Maar niet getreurd ik bel nog en zoek het huisnummer eerst wel ff op.

Motorgroetsels,

Frank
 
Ok ok ik moest en zou je hele vehaal ff lezen bij deze *D
Door jou he ja jou begin ik volgende week aan m'n 4e fiets in 3/4 jaar.
Je hebt me wederom na de periode in onze jeugd aangestoken bedankt nog.
Als ik er ben mag je me best weer eens ophalen voor een "avond"ritjuhh hoor.
gr Lammie o ja volgende week ga ik een GPz 500s sturen.
 
Ok ok ik moest en zou je hele vehaal ff lezen bij deze *D
Door jou he ja jou begin ik volgende week aan m'n 4e fiets in 3/4 jaar.
Je hebt me wederom na de periode in onze jeugd aangestoken bedankt nog.
Als ik er ben mag je me best weer eens ophalen voor een "avond"ritjuhh hoor.
gr Lammie o ja volgende week ga ik een GPz 500s sturen.

Ha die Willem,

Tja, dat mijn enthousiasme aanstekelijk gewerkt heeft weet ik, maar om me maar te beschuldigen dat je daardoor vier fietsen in zoveel maanden hebt gekocht... :)
Maar we rijden/beesten zeker nog wel eens vaker samen!
Eergisteravond zelfs al een "standje" gekregen van een "stille" in een donkerblauwe Opel Astra...
Begreep het allemaal wel, maar mocht toch liever ff wat dimmen met dat gas en wenste me verder een prettige avond... LOL.
Hij reed er zelfs voor door het rood om me dat te wensen, sportief toch he?
Heb hem bedankt uiteraard en ook een fijne avond gewenst. ;)
Ach ja, zo zie je maar, ze zijn toch ook wel eens vriendelijk.


Motorgroetsels,

Frank
:]
 
LOL,

Klopt ik wist het huisnummer niet meer... ;(
Wist ook niet van te voren dat ik langs zou gaan maar zat enigzins in de buurt, ff tanken en shag halen, vandaar.
Kon door de vitrage zo snel niet zien of er iemand thuis was, maar begrijp dat ik wel "GESPOT" ben? Joepie dat is de tweede keer dan al!
Had gedacht dat als je me wel zou horen en me vanzelf wel zou wegjagen 8-) anders de buren wel als ik langer zou rondhangen... :)
Maar niet getreurd ik bel nog en zoek het huisnummer eerst wel ff op.

Motorgroetsels,

Frank

Mogguh !

Lag voor dood op de bank,. en gelukkig worden bij ons in de straat motorrijders verwelkomt ipv weg gejaagt,. was alleen te lanngzaam om bij de deur te komen. het is nummer 47,.. zal binnen kort de bordjes weer es erug hangen,. na een gevel renovatie begin dit jaar moeten ze eigenlijk weer op het plekkie terug komnen,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan