Op de motor naar het werk?

Ga jij met de motor naar je werk?

  • Nee, nooit.

    Stemmen: 11 5,9%
  • Een paar keer per jaar.

    Stemmen: 45 23,9%
  • In de winter niet maar in de zomer wel

    Stemmen: 27 14,4%
  • Eigenlijk altijd

    Stemmen: 105 55,9%

  • Totaal aantal stemmers
    188

helddi

MF'er
11 nov 2006
61
0
Arnhem
Ik vroeg me af wie die de motor voor woon-werk-verkeer gebruikt

Zelf doe ik dat zelden. Dat kom omdat ik een lease-auto heb. De brandstof van de motor kan ik wel af en toe declareren als ik de motor zakelijk gebruik, maar daar is het volgens mij niet voor bedoeld. Ik pak de motor wel eens met mooi weer en als ik naar bestemmingen ga die met de motor gemakkelijker zijn (parkeer- en fileproblemen omzeil ik zo).

Laat eens weten wat jij doet.
 
Heb 'eigenlijk altijd' gestemd. Ik woon in RDam zuid en werk in Den Haag Centrum. Met de auto is dat een hel (ongeveer een uur reistijd), met het OV is het een hel (idem, plus vieze, irritante, medereizigers, vertragingen e.d.) en met de motor doe ik er iets korter over, maar wel met veel meer plezier! :Y
 
Ik ga ook altijd met de motor, simpelweg omdat ik anders niet op mijn werk kom :P
Ben alleen wel bang dat ik in de toekomst wel de auto moet gaan gebruiken (betekend dus dat ik er één moet kopen B| ), omdat ik veel meer kilometers moet gaan maken. Tsja, en dan is de motor niet meer de voordeligste keuze.
 
Ik woon op 7 minuten fietsen van mijn werk 8-)
Tegen de tijd dat ik mijn motorpak aan heb, de motor van slot en uit de stalling, tas en sloten heb opgeborgen en onderweg ben, zit ik met de fiets als vervoermiddel al achter de koffie :)
En dan is m'n motor ook nog niet warmgereden, dus dat vind ik zonde - zeker met dat duc-blok wat eronder hangt. Ik wil geen mayonaise in m'n olie.

Alleen moet ik nog wel eens (paar keer per jaar) naar onze vestigingen in Deventer of Zutphen en dan pak ik, als 't even kan, de motor. Dat heb ik dus ook gestemd.
 
Slechts een paar keer per jaar... voor de tijd hoef ik het niet te doen, maar de smile als ik op mijn werk ben :). (van huis naar werk en weer terug is grotendeels alleen maar dijk ;) ).
 
ik woon 8 km van mijn werk, en de enigste fiets die ik gebruik is mijn fireblade,
ben liever lui dan moe :9
 
Toen ik alleen een motor in bezit had.... sinds ik er een auto bij heb praktisch niet meer op de motor maar altijd met het blik, bevalt mij prima aangezien ik weinig last heb van file's ed.
 
Ik woon 900 m van mijn werk dus ik fietes of loop. Maar vroeger bij mijn vorige werkplek was dat verdeeld over twee locaties op 9 en 23 km en toen ging ik meestal op de motor. Behalve bij sneeuw enzo toen, maar ja dat speelt nu niet meer. Er is dit jaar maar 1 keer gepekeld hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga quasi altijd met de motor naar het werk. Alleen bij sneeuw/ijzel/storm blijft hij staan. Of als ik eens een dag niet kan / wil.

In België is het heel voordelig om de motor te gebruiken voor woon-werk verkeer. Je kan hier alle kosten mbt de motor aangeven voor het aantal beroepskm (%). Dus kosten (intrest) van de financiering, minderwaarde bij afschrijving, onderhoud, kledij, wegenhulp, benzine, banden,...
Zo kon ik vorig jaar 9000€ beroepsonkosten aangeven. Komt belastingtechnisch stukken beter uit dan in het koekblik te gaan.

Ik ben ook nog eens stuken sneller op m'n werk omdat er altijd wel file staat.
 
ga altijd op de motor naar het werk
zodra ze beginnen met pekel te strooien ga ik met het blik

het voordeel met de motor is dat ik de motor bij het werk kan parkeren wat je met het blik dus niet lukt (binnenstad van groningen is overal betaald parkeren :r )

heb dus daarvoor gestemd
 
Ben verrast door het grote aantal dat eigenlijk altijd met de motor naar het werk gaat. Heb deze poll een tijdje geleden ook op het Goldwingforum (www.goldwingforum.nl) geplaatst. En daar zag de uitslag er zo uit:
Nee, nooit. 25%

Een paar keer per jaar. 40%

In de winter niet maar in de zomer wel 21%

Eigenlijk altijd 12%
 
Ik moet mijn rijbewijs nog halen, maar ik ben wel van plan om meestal met de motor naar het werk te gaan, dan kan mijn vriendin met de kleine in het koekblik. Dus ik heb "eigenlijk altijd" gestemd(ervan uitgaande dat ik de stempel bij mag laten zetten).
 
ga soms alleen op de motor naar het werk als het heel mooi weer is ,rij normaal met een collega mee, en dat is wel voordeliger, ik heb hem voor de hobby en niet voor het werk
 
Altijd dus, behalve als het heeft geijzeld of na hevige sneeuwval.

Komt dus haast nooit voor in Nederland, openbaar vervoer is voor mij geen alternatief ik heb er simpelweg een teringhekel aan _O-

Met koekblik naar Rotterdam vanuit waar ik woon duurt te vaak te lang en parkeren in Rotterdam centrum (Coolsingel) te duur :r
 
In de winter met de Auto(van ouders ;) ), carpoolen met collega of op de 49cc fiets :+ .

Bij redelijk mooi weer lekker op de motor :] :)


RR-Frank.
 
Eigenlijk hetzelfde als TS... Heb ook een blik van de zaak, en met de motor kost me geld. Soms pak ik wel de motor, vooral als ik richting Amsterdam moet. Dat scheelt me gewoon een half uur uitslapen... 8-)
 
Een paar keer per jaar gekozen. In de praktijk 1 of 2 keer per week met de motor (iets minder dan 30 minuten ex. omkleden), andere keren is het met de trein (15 minuten) + 35 minuten lopen en fietsen. Met m'n reiskostenvergoeding is het mogelijk om steeds losse treinkaartjes te kopen ipv. een abonnement, waardoor de keuze tussen motor en trein volkomen los staat van het financiële kostenplaatje.

Het heeft allebei voor en nadelen. 1 excuus dat ik gebruik om met de trein te gaan is dat ik dan nog een beetje lichaamsbeweging heb (bij gebrek aan het beoefenen van een sport). Ook de gratis krant Metro 's ochtends en 's middags doornemen in de trein vind ik een aangenaam ritueel. Ik heb wel het voordeel dat m'n treinen niet overbelast zijn en ik dus altijd kan zitten. Boodschappen en / of avondeten halen komt me ook beter uit als ik op de fiets ben.

De trein rijdt alleen niet altijd. Ik check daarom iedere morgen voordat ik weg ga teletekst of er niet iets aan de hand is op m'n traject en ga als het nodig is met de motor. Als ik me verslapen heb pak ik ook de motor, en ben dan meestal nog eerder op m'n werk dan normaal.

Opzich hoort een stukje rijden met de motor altijd wel leuk te zijn. De grootste voordelen voor mij zijn echter dat ik niet gebonden ben aan de vertrektijden van de trein en de tijdswinst.

M'n ritje op de motor is nl. niet zo leuk. Voor ik de stad uit ben heb ik eerst 2km aan stilstaande auto's ingehaald bij een stuk of 14 stoplichten. Ik probeer altijd goed in te schatten of ik voor aan bij het stoplicht kan komen, en of ik er nog kan komen voordat ie op groen springt maar dat lukt natuurlijk niet altijd, en dat is weer extra risico. M'n stukje snelweg is probleemloos. Maar dan moet ik de stad van m'n werk nog inrijden. En als ik naar huis ga hetzelfde verhaal (maar dan andersom).

Ik snap wel dat het motor verhaal voor de automoblisten onder ons een heel stuk gunstiger is dan die file's waar je anders in staat. Maar de trein vind ik vaak toch het prettigst 8-)
 
Nooit dus. Is ook wat lastig om die PVC-pijpen van 4 mtr op de motor mee te nemen :P

[me="Whimpey"]heeft het één keer gerpobeert.[/me] Pijpjes overdwars op het stuur. Waren fietser niet echt vrolijk over _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan