op de motor naar noord Denemarken, de moeite waard?

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
750
7
Overijssel
wij zijn chopperrijders en dus geen Stelvio pas meer, hebben we gedaan maar is niet echt wat bij onze motoren past.
Wij willen in de bouwvak misschien wel eens heel wat anders dan naar het zuiden. Denemarken bijvoorbeeld.
Maar is dat wel leuk of lijkt het toch wel erg op Nederland?
En wat betreft overnachtingen in b.v. een hotel waar je motor veilig staat, wat is het advies?
Voorheen namen we een tent mee, we willen dat eens een keer niet.
We willen een dag of 10 a 14 weg en ca. 350 per dag via de grotere binnenwegen.
Of heeft iemand een heel ander idee wat mooi is?
 
Denemarken is nergens spectaculair maar wel eens wat anders. De mensen zijn wat afstandelijk en laten je met rust. Je gaat er niet snel. 350 per dag is best een paar uurtjes sturen dan.
 
Denemarken is als Groningen om doorheen te rijden: dood en dood saai.
Vlak land, geen papiertje op straat, dat dan weer wel, en voor de rest niets te beleven.
Saai, saaier, Denemarken. De bruggen naar Kopenhagen zijn peper duur.

Maar wat wel leuk is: bij elk tankstation verkopen ze tonnen aan drop. In de losse verkoop.
Dat maakt Denemarken aantrekkelijk.
Je moet er doorheen als je naar Noorwegen wilt, maar hetbrengt mij geen vreugd.
 
Steek bij Wischhavn (Duitsland) de Elbe over met de ferry (kwartiertje varen) en volg dan de waddenkust tot het Noord Denemarken. Rij tot Frederikshavn, steek over naar Goteborg (vier uur varen) en kom via Zweden - Kopenhagen terug. Via de Oostkust tot bv. Kiel (Duitsland) en langs de Elbe weer terug.
Je rijdt door en langs de duinen. Hotelletjes zat onderweg, je motor is, behalve in de steden, eigenlijk overal veilig.
Als je cruisen je ding is en je weinig spannends zoekt, is dat een mooie rit.
 
Heb 1 keer een vakantie op de motor in Denemarken gedaan, zou het niemand aanraden.
Wel tot Frederikshavn doorgereden,en weer terug natuurlijk,het landschap is niet echt spectaculair, de westkust is wel leuk langs het water.

Een ander idee?
Naar het noorden van Tsjechië, en dan via het Reuzengebergte weer terug?
 
Beetje zoals Rotterdam, doooodelijk saai. En bij de benzinepompen verkopen ze alleen maar massa's drop wat niet te vreten is, En net als Rotterdam is alles peeeeeperduur... En de mensen zijn net zulke bekstukken als de mensen uit omgeving Rotterdam. Lijkt veel op Potugaaaal...

Niet heengaan.
 
Vorig jaar naar Denemarken geweest. Zoals de rest al zei, niet bepaald spectaculair. Het leuke aan Denemarken is dat je er zogenaamde Shelters hebt letterlijk overal. Als dat niet je ding of plan is (ikzelf vind het top!), dan is Denemarken behoorlijk saai. De wegen zijn goed, kaarsrecht, lang en vlak. Benzine is duur, boodschappen en bier ook. Veel plezier daar.
 
Ik vind Denemarken best leuk. Leuke plaatsjes langs de kusten. Ik ben er een paar keer geweest, meestal onderweg naar Noorwegen/Zweden maar ik ben ook eens twee weken alleen daar geweest. Eerst een dikke week op de motorcamping van het Roskilde festival en daarna nog een paar dagen her en der geweest. Meestal in de tent maar ook een in een huisje op een camping, een jeugdherberg en een klein hotel in Odense. Dat hotel had ik vooraf even gebeld of we daar de motoren kwijt konden. Ze hadden een afgesloten parkeerplaats, niet overdekt maar ik vond het prima zo

En inderdaad, met de veerpont Wischhafen- Glückstadt heb je een leuke rit over binnendoor wegen en omzeil je de drukte bij Hamburg.
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden in Denemarken geweest.
Voor je motor parkeren, hoef je daar vlgs mij niet heel veel zorgen te hebben.
Althans had ik nergens het gevoel van 'onveiligheid'.

Ook het hierboven genoemde pontje over de Elbe gedaan.
Ik heb de hele westkust, ook met Romö, afgereden tot helemaal bovenin bij Skagen met Kaap Grenen.
Ook hele stukken met duingebied in noord-westen, maar ook bovenin. Geen dames van plezier op het Slettenstrand!

Veel stukken gereden die in NL wel heel fijn zouden zijn. Wat een stilte!
Maar na een week, had ik het daar wel helemaal gezien.

Wat mij wel erg opviel, dat het vaak wel ongelooflijke suf-kutten zijn in dat land.
Zelfs jonge mensen rijden daar vaak nog langzamer dan bij ons je ouwe opoe.
 
Ik zou Denemarken ook niet willen doen. Vaak geweest. Is wel mooi maar niet voor motorrijden. Scandinavië ook veel gezien vanwege werk. Als je niet te ver wil gaan, doe dan Noord Engeland / Schotland. Ferry naar Hull. Zelfde risico qua weer, meer opties, veel goedkoper qua eten/drinken, en je hebt opties om alle kanten op te gaan met slecht weer
 
Ik zou sowieso niets boeken, denemarken is net als NL , sukkelen over de weg, maar belangrijkste is het WEER..
Als je boekt zit je er aan vast, als je niet boekt, en op de bonnefooi gaat, kun je het laatste moment nog beslissen om toch naar het zuiden te rijden als blijkt dat er 14 dagen regen voorspelt wordt..
wat de mensen aan de stelvio vinden is mij een raadsel, 100-500 mtr recht, dan haarspeldbocht enz enz enz...
Ik zou dan toch kiezen voor Frankrijk, en dan niet de alpen of pyreneeen , maar gewoon lekker op het centrale plateau mooie routes nemen..
Zo gauw je zuidelijker zit dan Lyon, heb je daar bijna gegarandeerd lekker weer, en veel meer leuke bestemmingen, qua geschiedenis en ook bezienswaardigheden...grotten , chateaux en kastelen, wijngaarden en proeverijen, ..
Er is een site met allerlei routes in frankrijk, van 50 tot 2000 km op elke omgeving die je wilt
niets kan een leuke geplande reis zo vergallen als regen regen regen
 
Misschien is dit interessant ?


Knipsel.JPG
 
Ik was hier een goed jaar geleden, super naar mijn zin gehad, ondanks dat ik alleen reis. Hele gezellige gastheer en gastvrouw, routes voorhanden en de gastheer gaat ook soms mee op een tochte door Jutland, dat overigens heel erg de moeite waard is. Maarm vergeet slot Eberskov niet, super leuk motormuseum etc. Kamer heel eenvoudig , maar dat wordt goedgemaakt door de rest .
 
Terug
Bovenaan Onderaan