op de motor naar noord Denemarken, de moeite waard?

Steek bij Wischhavn (Duitsland) de Elbe over met de ferry (kwartiertje varen) en volg dan de waddenkust tot het Noord Denemarken. Rij tot Frederikshavn, steek over naar Goteborg (vier uur varen) en kom via Zweden - Kopenhagen terug. Via de Oostkust tot bv. Kiel (Duitsland) en langs de Elbe weer terug.
Je rijdt door en langs de duinen. Hotelletjes zat onderweg, je motor is, behalve in de steden, eigenlijk overal veilig.
Als je cruisen je ding is en je weinig spannends zoekt, is dat een mooie rit.
Als je pech hebt sta je in de rij voor de ferry. Als je brutaal bent ga je er langs, er is altijd wel een plekje voor een motor. Persoonlijk vond ik de weg ernaartoe echt superwaardeloos, dat terzijde !
 
Ik heb, jaren geleden, met vrienden een rondje Denemarken gedaan. Eerst door Jutland helemaal naar boven. Daar hadden we op de kaart een plaatsje Slettestrand ontdekt. Bij Aalborg aan het Skagerrak. Wij er heen natuurlijk! Overal goed gekeken daar, maar geen slet gezien… dat was natuurlijk een domper.
Daarna met de pont naar Kalundburg op Seeland. Vandaar via Frederikssund en Hillerød naar Kopenhagen.
Vervolgens naar Roskilde, waar we als lunch een heerlijke vissausje aten midden op het kerkplein.
Daarna over die fantastische brug de andere kant van de Grote Belt bereikt, en vervolgens via Odense afgezakt naar das Deutsche Reich en naor huus.
We hebben veel gebruik gemaakt van de Margrietjes routes. En die voerden ons door een heuvelachtig landschap, waarin de typische witte Deense kerkjes opvielen. De Margrietjes Route hebben we niet strak gevolgd. We weken regelmatig af om iets te bezoeken, bijv. het eiland Sylt waar je via een Dam zo naartoe kunt rijden. Maar die route pik je zo weer op. Overal staan de bordjes met een margrietje erop langs de weg.
Overnachten deden we in de Deense jeugdherbergen. Dat beviel ons prima!
 
bedankt voor jullie meningen, kunnen we wel wat mee.
Al blijft het een lastige keuze, het is dus eigenlijk een land waarbij je zelf er iets van moet maken, het landschap doet dat niet echt voor je.
Slot Eberskov lijkt me wel geweldig om te zien.
We gaan er over nadenken, nog wel ff de tijd
 
Afgelopen jaar ook geweest relaxt rijden alles rijd daar heerlijk rustig geen gestrest volk die 5 seconden eerder op plek moeten zijn of haast hebben zijn wel zeer weinig motorrijders tegen gekomen al was ik met de camper .

Slot Eberskov super leuk motormuseum etc. kan ik zeer zeker aan raden we zijn er een uur of 3 geweest absoluut een aanrader veel zien en veel motoren en auto en weet ik al niet meer gezien leuke kusten en stranden goed vermaakt :t saai zeker niet . kleine kleine impressie ;)
 

Bijlagen

  • IMG_9262.JPG
    IMG_9262.JPG
    249 KB · Weergaven: 18
  • IMG_9286.JPG
    IMG_9286.JPG
    263,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_9291.JPG
    IMG_9291.JPG
    262,2 KB · Weergaven: 19
  • IMG_9292.JPG
    IMG_9292.JPG
    202,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9293.JPG
    IMG_9293.JPG
    265,6 KB · Weergaven: 22
  • IMG_9300.JPG
    IMG_9300.JPG
    281,7 KB · Weergaven: 20
  • IMG_9301.JPG
    IMG_9301.JPG
    208,3 KB · Weergaven: 18
  • IMG_9302.JPG
    IMG_9302.JPG
    287,5 KB · Weergaven: 19
  • _MG_9391.JPG
    _MG_9391.JPG
    201,1 KB · Weergaven: 19
  • _MG_9143.JPG
    _MG_9143.JPG
    207,2 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9259.JPG
    IMG_9259.JPG
    294,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie meningen, kunnen we wel wat mee.
Al blijft het een lastige keuze, het is dus eigenlijk een land waarbij je zelf er iets van moet maken, het landschap doet dat niet echt voor je.
Slot Eberskov lijkt me wel geweldig om te zien.
We gaan er over nadenken, nog wel ff de tijd

Soms wil je wat anders dat begrijp ik

De stelvio is totaal overgewaardeerd en inderdaad niet leuk om te rijden met de chopper al helemaal niet.


Ik denk dat de toscane wellicht beter een gebied is
 
In het reizen verzameltopic staat een verhaal van een MF-er die de TET heeft gereden in Denmark. Dat geeft op zijn minst wat inzicht in de binnenlanden aldaar. In maart ben ik in Arhus met mijn werk: leuke stad volgens de plaatjes! Soort Utrecht lijkt het. Ben überhaupt nog nooit in Scandinavië geweest.
 
Laatst bewerkt:
In het reizen verzameltopic staat een verhaal van een MF-er die de TET heeft gereden in Denmark. Dat geeft op zijn minst wat inzicht in de binnenlanden aldaar. In maart ben ik in Arhus met mijn werk: leuke stad volgens de plaatjes! Soort Utrecht lijkt het. Ben überhaupt nog nooit in Scandinavië geweest.
Arhus is inderdaad wel een leuke plaats. Als je van kunst houd is het Aros museum ook wel de moeite waard.
Ribe is ook een plaatsje die je even moet aandoen met zijn historisch centrum.
 
Arhus is inderdaad wel een leuke plaats. Als je van kunst houd is het Aros museum ook wel de moeite waard.
Ribe is ook een plaatsje die je even moet aandoen met zijn historisch centrum.
In de zomer is er een soort openluchtmuseum net boven Esbjerg, soort van Vikingdorp . We leuk om even rond te lopen, de "bewoners "wonen daar gedurende de zomer en leven zoals vroeger, ze doen alles zelf. Ook wel leerzaam .
 
Ik kom bijna dagelijks in Denemarken, nog geen één keer is het in me opgekomen om er met de motor heen te gaan. Het is iets glooiender dan Nederland, rijstijl van de mensen daar is rustig (het is geen uitzondering dat ik met 40 ton auto's aan het inhalen ben..). 1 voordeel, boetes van flitspalen krijg je niet thuisgestuurd.

Misschien is het wel leuk met een chopper over de boeren weggetjes, geen idee. Het lijkt mij teveel op Nederland om er op vakantie te gaan.
 
Ik kom bijna dagelijks in Denemarken, nog geen één keer is het in me opgekomen om er met de motor heen te gaan. Het is iets glooiender dan Nederland, rijstijl van de mensen daar is rustig (het is geen uitzondering dat ik met 40 ton auto's aan het inhalen ben..). 1 voordeel, boetes van flitspalen krijg je niet thuisgestuurd.

Misschien is het wel leuk met een chopper over de boeren weggetjes, geen idee. Het lijkt mij teveel op Nederland om er op vakantie te gaan.
Smaken verschillen, maar ik vind Denemarken toch wel duidelijk verschillen van Nederland. Ten eerste véél rustiger, op het grootste deel van de stranden kom je niemand tegen. De eilanden aan de oostkant zijn echt wel de moeite waard om te bezoeken vanwege de bezienswaardigheden. Zoals de krijtrotsen op Møn, Kopenhagen, Fyn en in het Noorden van Denemarken Limfjorden. Maar goed ik ben blij dat de meesten van jullie het saai vinden want dan heb ik in ieder geval de ruimte.
 
Vorig jaar naar Denemarken geweest. Zoals de rest al zei, niet bepaald spectaculair. Het leuke aan Denemarken is dat je er zogenaamde Shelters hebt letterlijk overal. Als dat niet je ding of plan is (ikzelf vind het top!), dan is Denemarken behoorlijk saai. De wegen zijn goed, kaarsrecht, lang en vlak. Benzine is duur, boodschappen en bier ook. Veel plezier daar.
Die hebben ze inderdaad genoeg staan.
IMG-20150317-WA0026.jpg
 
Ik heb, jaren geleden, met vrienden een rondje Denemarken gedaan. Eerst door Jutland helemaal naar boven. Daar hadden we op de kaart een plaatsje Slettestrand ontdekt. Bij Aalborg aan het Skagerrak. Wij er heen natuurlijk! Overal goed gekeken daar, maar geen slet gezien… dat was natuurlijk een domper.

Ik heb ze ook niet gevonden!

IMG_0011.JPG
 
Smaken verschillen, maar ik vind Denemarken toch wel duidelijk verschillen van Nederland. Ten eerste véél rustiger, op het grootste deel van de stranden kom je niemand tegen. De eilanden aan de oostkant zijn echt wel de moeite waard om te bezoeken vanwege de bezienswaardigheden. Zoals de krijtrotsen op Møn, Kopenhagen, Fyn en in het Noorden van Denemarken Limfjorden. Maar goed ik ben blij dat de meesten van jullie het saai vinden want dan heb ik in ieder geval de ruimte.
Er wonen veel minder mensen dan in Nederland dus inderdaad rustiger. Maar afgezien van de plekjes bij het water is er niet veel bijzonders. Ik heb niet veel met water of stranden en dan is er niet echt wat te beleven in DK qua omgeving. Maar ieder zo zijn ding :)

Parkeren bij water is trouwens nooit verkeerd
20220922_134508.jpg
 
Ik was eens in een hotel vlakbij Skagen, en verbaasde me erover dat het ondanks het troosteloze weer vol zat met toeristen (ik moest er voor mijn werk zijn).
 
Terug
Bovenaan Onderaan