op de motor naar school

oke dat zijn een aantal relaxte punten, maar hij moet het toch ook op de snelweg doen, raggen daar hoeft niet maar ik wil wel met gemak 130 halen, en dat moet ie ook lang volhouden, is dat het geval?

ik heb ook zitten kijken voor een yamaha XV virago 250.
iemand die daar tips of info over heeft?
op de snelweg is een kuip wel weer lekker hoor. en 140 haalt mijn zzr 250 iig makkelijk. hele stukken 160 gereden in duitsland en op de terugweg vanuit oostenrijk 1200 km op 1 dag met meerendeel 140 ging ook goed ;) en hij stuurt echt super makkelijk en leuk, is erg lichte fiets, 149 kg droog.
ik zou iig zelf niet zonder kuip willen.
nogmaals, mocht je interesse hebben ;) hij mag ev. weg.
 
oke dat zijn een aantal relaxte punten, maar hij moet het toch ook op de snelweg doen, raggen daar hoeft niet maar ik wil wel met gemak 130 halen, en dat moet ie ook lang volhouden, is dat het geval?

ik heb ook zitten kijken voor een yamaha XV virago 250.
iemand die daar tips of info over heeft?

Ik heb iets meer dan een jaar met een XV250 gereden, bj '92. Acceleratievermogen is voldoende, maar de topsnelheid is lager dan bij mij huidige CBR125R. Reden? 't Is een chopper en een echte windvanger, met enorm veel luchtweerstand eenmaal je boven de 70 à 80 km/u komt. Verder is het remvermogen niet bijzonder en ook het bochtengedrag is maar zus en zo. Wel een goedkope fiets qua verbruik (3 à 3,5 liter / 100 km) en ook qua onderhoud : alles zit bloot, dus men kan er gemakkelijk aan, zodat je bespaart op de werkuren. Geluid : dik in orde, klinkt zelfs zwaarder dan een Savage.

Persoonlijk zou ik nooit meer een chopper kopen, nu ik een kleine sportmotor heb. Stuur- en remgedrag is duizend maal beter en aangezien ik dat persoonlijk belangrijk vind, zal ik het waarschijnlijk op sportmotoren houden.
 
ik zou gewoon een cbr kopen en zonder begrenzer want die bullshit wordt toch niet gecontroleerd, wanneer wordt je uberhaubt aangehouden op een motor, en als het al zo is kijken ze echt nie hoe hard die gaat.

en anders koop je een begrensde als het op papier moet staan en dan sloop je die bullshit er snel weer af.
 
ik zou gewoon een cbr kopen en zonder begrenzer want die bullshit wordt toch niet gecontroleerd, wanneer wordt je uberhaubt aangehouden op een motor, en als het al zo is kijken ze echt nie hoe hard die gaat.

en anders koop je een begrensde als het op papier moet staan en dan sloop je die bullshit er snel weer af.

En als je een ongeluk krijgt, sjah dan ben je gewoon zwaar de lul en mag je de rest van je leven gaan af betalen |(
 
ik heb nog een tijd gewoon werk verkeert op een vtr 250, is best te doen hoor.

Maar helaas pindakaas geen 25Kw.
Het zijn wel ideale filebrommers, past overal tussen.
Ik heb er 1 uit 1982:
http://www.motorbikes.be/de/Honda/1982/VT%20250%20F/

Top ligt rond de 160/170 en langdurig 130/140 cruisen is zelfs geen probleem op een hete zomerdag.

Op een potente 250cc 4-takt uit '82 kan je nog steeds meer dan goed op meekomen in het huidige verkeer })

Wel jammer dat het geen '84 er is, nog meer vermogen :Y
 
Met een 250cc V-Twin zit je al gauw op 10.000tpm bij 120km/u. Iets waar ik niet echt van houd, maar jij misschien wel. Bovendien heb je nog eens minder koppel dan een begrenste motor (ook al beschik je met een begrenste motor niet over het volledige koppel).

Vroegah hadden 250cc V-twinnetjes nog echte power, maar tegenwoordig met die 25Kw wetgeving is het allemaal slakkespul.
Ik heb deze:
http://www.motorbikes.be/de/Honda/1982/VT%20250%20F/

10.000 rpm om 120 te rijden, zeker vergeten om door te schakelen :+

Toen ik het brommertje net gekocht had was het inderdaad toeren janken om vooruit te komen. Maar met schone carburateurs, verse bougies en goed afgesteld is het een heerlijk brommertje waar je zowaar rustig mee kan rijden :Y
 
Wat zouden jullie kiezen:

VFR400 leuke stuurfiets (gehoord), alleen is het ding wel officieel 25 kw te krijgen ?

Allen 25 kw...
Qua uiterlijk en motor gaat mijn voorkeur vooral uit naar de VFR, ik heb liefst een toerenmotor (een motor die het leuk vind om toeren te maken) met de nieuwste techniek (16valve DOHC V-4 voor de VFR)... De rest heeft (relatief gezien) meuk techniek...

Minimaal 40Kw....
Ik vrees dat je een brommer van na de invoering van 25Kw wetgeving moet zoeken (1996?).

In Japan waren cc's altijd de beperkende wettelijke factor, dus probeerde men zoveel mogelijk PK's uit zo weinig mogelijk cc's te halen.
 
oke dat zijn een aantal relaxte punten, maar hij moet het toch ook op de snelweg doen, raggen daar hoeft niet maar ik wil wel met gemak 130 halen, en dat moet ie ook lang volhouden, is dat het geval?

Ik ben er twee keer mee op en neer gereden naar Zuid duitsland, 600km enkele reis in zes uur incl. pauzes. Snelweg is dus geen enkel probleem, max ligt ergens rond de 140 op de teller maar erg prettig is dat niet.
Constant 120 is geen enkel probleem.
 
10.000 rpm om 120 te rijden, zeker vergeten om door te schakelen :+

Ging om een ZZR250 van een jaar of 10 ofzo. Ik heb nog diverse malen geprobeerd om door te schakelen maar het lukte niet. Heb de versnellingen niet geteld, maar het klopt wel ong. om dat zo rond de 160-170 te zitten vlak voor het rode gebied (13.500tpm)

Fietsertje, rijd jouw ZZR ook zo'n 10k rpm bij +/- 120km/u ?

Ik vond het in elk geval veelste veel, doe mij maar lage toeren en harde klappen. Maar houd je wel van hoogtoerige motoren, dan vooral een 250 twin kopen...
Met een 500 twin zit je ook al rond de 7000-7500 toeren op de 120km/u, dus 10.000 is niet zo gek voor een 250 met originele vertanding.

Ik weet zeker dat ik tot de laatste versnelling heb doorgetrokken. Of ik moet al 5 jaar niet kunnen schakelen (excl. brommerjaren) _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan