Op de motor op vakantie

SlommeR

Rookie
22 nov 2003
14
0
Krommenie
Ben al druk bezig met plannen te maken voor de mei vakantie op de motor weg te gaan naar het buitenland. Eindplaats Barcelona bij de F1 (Kweet het, het zijn geen motoren maar gaat ook hard)

Gedachte gaat nu een beetje over oostenrijk/italie heen.
Komen alleen wat vragen boven die ik hier kwijt wil en wie weet nog andere tips :)
Zijn er sites te vinden met mooie routes ?
Wat voor afstand moet je per dag ongeveer rekenen wat je aflegt ?
Welke gebieden moet je vermijden of juist gezien hebben ?

Kijk er al helemaal naar uit voor het eerst met de motor op vakantie.
En gaan er nog meer MFers naar de F1 daar ?

Heb al gezocht op de zoek knop maar kon er weinig over vinden hoewel me dat vrij sterk lijkt.


Jerry
 
Misschien een leuk idee om door frankrijk te gaan. Snelweg tot aan de Vogezen om daar vandaan naar de Alpen te rijden (oa Route de napoleon), om hierna door te rijden naar Barca.

Ik zou het in 3 dagen rijden. 1e stop in de Vogezen, 2e stop onderkant van de Alpen ofzo.

Edit: Met de zoek functie zal je ook wel het 1 en ander kunnen vinden denk ik.

Zoek maar ff op: motor vakantie --> topic titel.
 
Laatst bewerkt:
dit jaar ook route napoleon gedaan...
was geweldig...

paar honderd kilometer per dag is goed te doen...
denk er wel aan dat je op tijd een camping gaat zoeken, maar dat zal in mei niet zo'n probleem zijn...

laatste dag vanuit st tropez in een keer naar huis... zelfs dat is goed te doen, zou alleen daarna geen zin meer hebben om nog tentje op te zetten, maar dat hoefde dan ook niet meer.

wil je meer info, mail dan maar ff, geen zin om nu heel reisverslag te typen :)

ow ja, en veel plezier !!!
 
Mmmm - met een flink vaartje afdalen van de Trolstigen - daar zag ik van de zomer een auto + caravan vanaf komen. Chauffeur stapte uit op de parkeerplaats onderaan - hij zag lichtelijk groen!!
 
Van wege de kou en de sneeuw kun zo vroeg in het voorjaar beter niet al te hoog door de bergen gaan rijden.
Je kunt in 1 dag een lange (en saaie) snelwegrit maken.
Of veel leuker, in minnimaal twee dagen binnedoor rijden.
 
Ben al druk bezig met plannen te maken voor de mei vakantie op de motor weg te gaan naar het buitenland. Eindplaats Barcelona bij de F1 (Kweet het, het zijn geen motoren maar gaat ook hard)

Gedachte gaat nu een beetje over oostenrijk/italie heen.
Komen alleen wat vragen boven die ik hier kwijt wil en wie weet nog andere tips :)
Zijn er sites te vinden met mooie routes ?
Wat voor afstand moet je per dag ongeveer rekenen wat je aflegt ?
Welke gebieden moet je vermijden of juist gezien hebben ?

Kijk er al helemaal naar uit voor het eerst met de motor op vakantie.
En gaan er nog meer MFers naar de F1 daar ?

Heb al gezocht op de zoek knop maar kon er weinig over vinden hoewel me dat vrij sterk lijkt.


Jerry
Hoelang wil je onderweg zijn ??

Als je er niet in 2dgn moet zijn zou ik vanaf Nancy route National & de west kant van de Alpen nemen door Frankrijk en dan vanaf Grenoble Route Napoleon en dan langs Marseille naar Spanje :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan