Op de scooter naar de Salon in Parijs (weekend 19 september)

Gekopwielen

MF'er
9 nov 2008
249
0
Rotterdam
full


Gewoon omdat het kan :].

Plan: vrijdagmiddag 18 september 13:00 vertrekken vanuit Hazeldonk en met een rustig gangetje afzakken naar het zuiden. Met de nodige tussenstops in +/- 6 uur?

Op zaterdag naar de salon om de nieuwe modellen te bewonderen. En natuurlijk met de scooter rondje Périphérique en dan naar de Champs-Élysées om een kopje koffie te scoren. Op zondag als het weer het toelaat nog even chillen in een mooi park, en dan op het gemak weer terug naar huis?

Overnachting bijvoorbeeld in een hostel. Dit is niet al te duur, zodat annuleren bij slecht weer niet al te veel geld hoeft te kosten. Het lijkt me dan handig om uiterlijk op zondag 23 augustus de overnachtingslocatie bepaald te hebben.
 
Hoeveel is de entre en zullen alle kosten zijn?
klinkt op zich interessant!

Hé Sjoerdel,
Als je op de kosten kijkt zal het tegenvallen denk ik.Alleen al een "normale" koffie drinken op een terras in Parijs (Champs-Elysees) en een toiletbezoek kunnen reeds een uurloon kosten..... :}
Greets Ruuuuudy. ;)
 
Kinderen zijn gratis

DATES

18, 19 et 20 septembre - PARC FLORAL de PARIS

TARIFS

Adultes : 5 euros (à partir de 13 ans)
Enfants : gratuit pour les moins de 12 ans

HORAIRES

Vendredi 18 Septembre : 18h – 22h
Samedi 19 Septembre : 10h – 19h
Dimanche 20 Septembre : 10h – 19h


ACCES AU PARC FLORAL DE PARIS

A moto / En voiture
Depuis le périphérique, sortir Porte de Vincennes, Porte Dorée ou Porte de Charenton et suivre la direction "Château de Vincennes", puis "Parc Floral".
Entrée pieton "route de la pyramide", accès au Parc Floral.
Un parking visiteur gratuit et public est situé en face de l'entrée.
 
Hazeldonk en met een rustig gangetje afzakken naar het zuiden. Met de nodige tussenstops in +/- 6 uur?

In 6 uur: dus geen toeristische route maar via de snelwegen?
Dan geen rustig gangetje [alhoewel 130km/u op een BM ook een rustig gangetje is...]
 
Ik ben in principe ook geïnteresseerd en volg dit forum-onderdeel met belangstelling. Of ik ook meega moet ik nog even bekijken. Maar... heel erg leuk initiatief!
Groetjes.
 
Als jullie willen de kosten drukken , kijken naar formule 1 hotels , goedkoop en rond 30 € met ontbijten.

2 j geleden naar avignon gezakt en prima (hotels zijn afgesloten ) dus prima voor de moto's.

le sage
 
Als jullie willen de kosten drukken , kijken naar formule 1 hotels , goedkoop en rond 30 € met ontbijten.

2 j geleden naar avignon gezakt en prima (hotels zijn afgesloten ) dus prima voor de moto's.

le sage

Beter en ook goedkoop zijn de Etap,NR.One,Premierre Classe,B&B hotels.De formule 1 zijn wel de goedkoopste maar geen eigen toilet,geen airco,geen eigen douche,primitief ontbijt.Voor een paar Euro meer heb je dat bij de anderen wel.
Deze hotels vindt je in de industrie/Winkelketens parken rond de grote steden.
Greets Ruuuuudy.
 
Sorry maar wij hebben een paar jaar geleden een Formule 1 hotel gehad nabij Parijs MET eigen wc en MET eigen douche :)
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar wij hebben een paar jaat geleden een Formule 1 hotel gehad nabij Parijs MET eigen wc en MET eigen douche :)

Hé ..hé,
Schijnbaar passen de F1 groepen zich aan.Ook de afgesloten parking is een zeldzaamheid bij F1.We logeerden op onze tochten minstens reeds een 50 X in die goedkopere doorgang hotels.Telkens is er een F1 naast of in de onmiddelijke omgeving die we dan eens gaan bekijken ook qua prijzen.
F1 is zeker één van de goedkoopste.
Meestal geen eigen toilet.
Meestal geen afgesloten parking.
Meestal ontbijt in zeer primitieve omstandigheden.
De beste ervaring hebben we met de Etap en B&B groep,vooral met hun afgesloten parkeer terreinen.In het zuiden komt de airco ook goed van pas.Minder dan +/- 50 Euro voor 2 personen + ontbijt hebben we echter nog niet betaald in Frankrijk.
Greets Ruuuuudy.
 
Leuk plan. Dit valt alleen nèt ná mijn vakantie, dus ik weet nu niet of ik al mee zou kunnen.

Via de autoroute naar Parijs is natuurlijk best saai, maar vanaf Lille kun je ook prima binnendoor, ongeveer parallel aan de A1: D950 Arras, D917 Bapaume, D917/D1017 Péronne, D1017 Senlis - Le Bourget. En dan wordt het spannend: Parijs door ;). Via de binnenwegen kun je makkelijker je benen eens strekken (al zijn er weinig stoplichten) en je hebt geen péage. Ik heb die route vaker gereden, zij het dan met de auto, en kan 'm aanbevelen.
 
RHS: dank voor de tip! Binnendoor is wel een stuk plezieriger rijden. Dan zie je nog eens wat. Enig idee hoeveel tijd voor die route nodig is vanuit Hazeldonk?
 
Vanaf Hazeldonk schat ik op een uur of vier, vijf. Moeilijk schatten, want ik heb het nog nooit op de scooter gedaan. Met de auto rij ik Gouda-Parijs in ongeveer vier uur (mede dankzij Télé-Péage), en binnendoor doe je er een uurtje langer over. Maar op de scooter moet je vaker stoppen (als je de rest van de week wilt kunnen zitten ;(), dus het is lastig in te schatten. Er is maar één manier om erachter te komen... ;)
 
Er is maar één manier om erachter te komen...
Gáááán natuurlijk!!!! (Ok, ik ben niet helemaal onpartijdig)...) De inschatting van 6 uur is vrees ik wel een reële. Is een hele zit, daarom na Hazeldonk op zijn minst 2 tussenstops. Ik ga heen het liefst binnendoor. Terug ben ik meer voor de snelle (maar saaie) route over de Péage. We zullen zien hoeveel er meewillen.
 
Het gaat mij niet lukken, vrees ik. Ben net terug van vakantie, en mag op mijn MP3 officiëel niet eens in België op de autosnelwegen. Al zijn er wel Nederlandse MP3'ers die zonder problemen over de Belgische snelwegen gekacheld zijn, dus in de praktijk valt het wel mee.

Vorige week vrijdag ben ik in de avondspits door Parijs gekomen. Óveral scooters, zelden zoveel MP3s in het wild gezien. En wij zaten in de auto, en schoten geen meter op ;(.

Maar degenen die wel gaan: veel plezier, en laat nog even weten hoe het was...
 
en mag op mijn MP3 officiëel niet eens in België op de autosnelwegen

Wat merkwaardig , dat wist ik niet; nog geen typegoedkeuring of zoiets?

Wat betreft naar Parijs: ik kom net terug van een weekendtrip door Duitsland [o.a naar Stuttgart om te shoppen- vorige week vrijdag ook al heen en weer gereden naar Stuttgart in één dag] in m'n BMW met de cruise-control tussen de 185- en 200+ km/u [zalig dat Duitsland] en nu ik gisteren weer op mijn Burgman heb gereden met die harde wind lijkt mij zo'n grote afstand op een motor[scooter] eigenlijk geen pretje... heb nu een spons boven de koplamp in het luchtgat gestopt om het gebulder bij 140km/u te verminderen.
Voor lange afstanden blijf ik een snelle, goede auto toch ideaal vinden [muziekje, sigaretjes, hapjes en drankjes in het koelvak onder handbereik] maar wellicht ligt dat aan mij?

Ondanks dat ik al jaren motor rijd zie ik op tegen zo'n lange afstand op een motor/scooter, zelfs op een [relatief] comfortabele Burgman, bang dat ik compleet gaar aankom.
 
..... en nu ik gisteren weer op mijn Burgman heb gereden met die harde wind lijkt mij zo'n grote afstand op een motor[scooter] eigenlijk geen pretje... heb nu een spons boven de koplamp in het luchtgat gestopt om het gebulder bij 140km/u te verminderen.

Begrijp ik nu uit je verhaal dat je, ondanks het plaatsen van zo'n vario touring scherm, toch nog last houdt van het gebulder of is dat alleen bij relatief hoge snelheden?
 
d8 dat je een normale scooter bedoelde... een oud collega van mij is naar parijs gereden op zijn thomos :+
 
Laatst bewerkt:
Hoe was het ??? Foto's ???

Ben wel een beetje jaloers, want het weer was (hier) prima voor een lange rit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan