Op de supermoto naar de Dolemieten

John_Cool

Rookie
13 apr 2008
6
0
Goededag mede-motorrijders.

Al enkele jaren ga ik met veel plezier op de Aprilia RSV mille naar de Dollemieten om me een weekje uit te leven. Toen ik op een gegeven moment door een supermoto met verbazingwekkende snelheid voorbijgereden werd (ik dacht dat ik al hard reed) was mijn interesse (voor de zupermoto) gewekt.

Inmiddels heb ik een Aprilia RXV 550 en wil die inruilen op een SXV of er supermoto velgen bij kopen (hiervoor open ik nog een ander topic).

Mijn vragen: Wie is er al op zijn supermoto naar Italië geweest. Is de tank van een liter of 8 een probleem? Kun je vaak genoeg tanken onderweg? Hoeveel kilometer rijd je op een dag? Is een supermoto en het zadel van een supermoto wel geschikt om lange stukken te rijden? Waar moet ik aan denken als ik met de supermoto naar Italië ga?

Ik hoop dat er mensen zijn die me hier meer kunnen vertellen. Ben graag goed voorbereid.

p.s. Ik lees het forum al lange tijd maar heb me vandaag geregistreerd.
p.s.2 Ik heb de naam van het onderwerp wat ongelukkig gekozen. Ik wil niet op de supermoto naar Italië maar met de aanhanger. Het gaat me erom hoe het rijden met een supermotor in Italië gaat.

Gr, Aprilia John
 
Laatst bewerkt:
Het nadeel met een supermoto lange afstanden rijden is dat over de snelweg continue 160 geen optie is, en binnendoor duurt gewoon zo gruwelijk lang....

Ik vond Luxemburg binnendoor op de CR al lang zat, laat staan Italie :) Wat ze zeggen, gewoon met een aanhangertje dus
 
ga al jaren met de sm en de aanhanger achter de auto naar de dolemieten
om me daar een weekje uit te leven
met pinksteren ga ik weer
eigenlijk zie je ook mensen die supersports rijden ook met de aanhanger achter de auto aankomen
is gewoon relekster
je weet hoe lang je moet rijden op de motor
en hoe hard om aan een gemiddelde van 100+ te komen
vaak kom je 5x dezelfde tegen

als je een rxv hebt zou ik gaan voor velgen en een grote schijf met adapter
tenminste als je ook nog ofroad wild blijven rijden
zoniet koop dan de sxv, die is beter voor op de straat
er is ook een 12 liter tank te koop voor de s\rxv
haal je in ieder geval 100km

succes :W
 
Ik ben er vergeten bij te zetten dat ik de motor op de aanhanger of in de bus zet. Op de supermotard naar Italië lijkt me geen pretje.
Ik heb het een keer op de RSV gedaan maar dat kost je alleen rubber en benzine. Zit liever in de auto met een relaxed muziekje aan dan op de motor op de ellendige duitse snelweg.
Volgens mij wordt het ook afgeraden om met een RXV / SXV veel snelwegkilometers te rijden.

Hoeveel kilometer is haalbaar op de supermoto in de dolemieten? MEt de RSV was ik na 200 tot 300 Km wel helemaal op. Daarbij weet ik niet of er genoeg tankstadsions zijn voor mij 8 liter tankje? Iemand ervaring mee?

p.s. alvast bedankt voor de reactie's.
 
12 litertank erop dan heb je de minste problemen
of een benzinebom in je rugzak :+

8 litertank gaat na 60 tot 80km benzinelampje branden
daar wordt je zenuwachtig van :X
met 12 liter 100 tot 120km tot benzinelampje gaat branden
dan heb je altijd nog 2 liter over
of je veel benzinepompen tegen zult komen ligt aan jezelf
en aan de route die je meent te gaan rijden
bij 8 liter veel in het dal blijven rijden

Hoeveel kilometer is haalbaar op de supermoto in de dolemieten? MEt de RSV was ik na 200 tot 300 Km wel helemaal op. Daarbij weet ik niet of er genoeg tankstadsions zijn voor mij 8 liter tankje? Iemand ervaring mee?
dat doe ik al jaren op de sm en ben dan sávonds ook aan een biertje toe O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de RSV al gemerkt dat er soms niet al teveel benzinestations op de route liggen. Mijn optie's zijn:
1 12 liter tank, alhoewel ik die erg duur vindt.
2 Benzine uit de tank van mijn vrienden halen die ook mee zullen rijden (waarvan een op mijn RSV)
3 Benzine(bom) in de rugzak of achterop binden.

Denk dat ik mijn vrienden maar eens aan moet kijken. Wil namelijk niet teveel in het dal blijven. De mooiste wegen zijn toch de passen en die wil ik rijden. Hoop dat de benzinestations op de navigatie staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan