Op dijken moeten auto’s en motoren zoveel mogelijk geweerd worden

Kijk...iemand die zich erin heeft verdiept ...😒

Je hebt helemaal gelijk; weg met die dijken, dan is ook NEFOM blij, en hebben we Deventer-aan-zee...
Scheelt mij dik anderhalf uur jagen voordat ik mijn kuiltje graven kan..

🤪😜
 
Laatst bewerkt:
Ff jouw geheugen opfrissen: 2 jaar geleden was er nog iets met n regenbui en wat wateroverschot in oa Valkenburg, 20 jaar geleden was t hele rivierengebied overstroomt, -tig mensen geëvacueerd. Kan zo maar weer komen, die dijken hebben echt wel n functie. Dus effe vlakschuiven en n mooie, brede strook asfalt neerleggen is niet aan de orde. OT: gewoon proberen rekening te houden met alle tegenstrijdige belangen in ons fysiek overvolle en bureaucratisch doorgeslagen landje.
 
Dijken zijn er om het water tegen te houden zodat de boeren hun land konden bewerken en onderhouden. Die stelling geld nu al lang niet meer. Boeren zijn zowat verdwenen. Wat overblijft zijn nutteloze belangen van de dijken.
Zonder die dijken, zal een redelijk deel van Nederland af en toe onder water lopen, inclusief jouw eigen woonplaats, waar ook de nodige huizen achter dijken staan. Mijn advies, regel wat stap budget voor bijscholing over het nut van dijken.
 
Zonder die dijken, zal een redelijk deel van Nederland af en toe onder water lopen, inclusief jouw eigen woonplaats, waar ook de nodige huizen achter dijken staan. Mijn advies, regel wat stap budget voor bijscholing over het nut van dijken.
Ik pleit in dit specifieke geval voor de aanschaf van een opblaasboot.
Goedkoper en geen verspilling van overheidsgeld :+
 
Ff jouw geheugen opfrissen: 2 jaar geleden was er nog iets met n regenbui en wat wateroverschot in oa Valkenburg,
die herrinner ik me ook nog.
rond wijk bij duurstede stond de gehele haven onderwater.
was toen nog met mn GSX erheen gereden en vanaf de dijk staan toekijken.

Ik pleit in dit specifieke geval voor de aanschaf van een opblaasboot.
Goedkoper en geen verspilling van overheidsgeld :+
koop er twee (kajak vorm) en gebruik ze als drijvers voor een catamaran waar je motor op kan staan.
schroef en roer erbij + een tweede ketting om de schroef aan te drijven en voila: een water-motor.
als die Tony Hardenberg dan op het dak van zn ondergelopen huisje zit, kan je langsgaan en m ´groeten´ _O-
 
Ff jouw geheugen opfrissen: 2 jaar geleden was er nog iets met n regenbui en wat wateroverschot in oa Valkenburg, 20 jaar geleden was t hele rivierengebied overstroomt, -tig mensen geëvacueerd. Kan zo maar weer komen, die dijken hebben echt wel n functie. Dus effe vlakschuiven en n mooie, brede strook asfalt neerleggen is niet aan de orde. OT: gewoon proberen rekening te houden met alle tegenstrijdige belangen in ons fysiek overvolle en bureaucratisch doorgeslagen landje.
Bij sommige dijkverzwaringen is op de extra hoge dijk wel degelijk een mooi stuk breder asfalt neergelegd. Bijvoorbeeld bij Nieuw Lekkerland, dus daar hebben ze wel degelijk met de wensen van ons motorrijders rekening gehouden. 8-)
 
die herrinner ik me ook nog.
rond wijk bij duurstede stond de gehele haven onderwater.
was toen nog met mn GSX erheen gereden en vanaf de dijk staan toekijken.


koop er twee (kajak vorm) en gebruik ze als drijvers voor een catamaran waar je motor op kan staan.
schroef en roer erbij + een tweede ketting om de schroef aan te drijven en voila: een water-motor.
als die Tony Hardenberg dan op het dak van zn ondergelopen huisje zit, kan je langsgaan en m ´groeten´ _O-
Ik bewonder je fantasie :}
 
Ik heb ruim 10 jaar aan een dijk gewoon en nooit (over)last gehad van motoren. Wij woonde aan een toeristisch stukje waar het in de zomer flink druk kon zijn. Motoren, oldtimers, fietsers, wielrenners, alles kwam er voorbij. Vond het wel gezellig. Af en toe kwam er een idioot voorbij die veel te hard reed. Dat konden motoren zijn maar ook auto's. De meeste herrie maakte de grote groepen wielrenners. Vooral op zondag ochtend. Als er 50 fietsers voorbij komen die schreeuwen, dan maakt dat meer geluid dan een groepje motoren die normaal rijden. In het stukje waar ik woonde had niemand last van motoren. Maar als je er last van wilt hebben dan is het makkelijk om ban al het geluid last te hebben. Vaak zie je dat mensen van buitenaf in een dorp komen wonen en dan verkeerde verwachtingen hebben. b.v. voor je rust moet je niet op het platte land gaan wonen. De trekkers die rijden hier af en aan. En gaan tot in de nacht door. Koeien, schapen, kraaiende hanen. Het maakt allemaal geluid. Waar we nu wonen komen ook weer allerlij toertochten voorbij. Zaterdag meer dan 100 vrachtwagens voorbij ivm een jubileum. Er komen heel de dag motoren voorbij. En ook weer de toertochten met oldtimers, solexen, oude trekkers, verzin het maar. Aan een dijk komen toeristen. In een bos kom je paarden, mountainbikers, enz. tegen. En op Schiphol zijn nu eenmaal veel vliegtuigen. En aan het spoor rijden treinen. Als je rust wilt dan moet je in IJsland gaan wonen. In ons land is het nergens meer stil :)
 
Zonder die dijken, zal een redelijk deel van Nederland af en toe onder water lopen, inclusief jouw eigen woonplaats, waar ook de nodige huizen achter dijken staan. Mijn advies, regel wat stap budget voor bijscholing over het nut van dijken.
Mijn advies. Verdiep je wat meer in de geschiedenis.
 
. Vaak zie je dat mensen van buitenaf in een dorp komen wonen en dan verkeerde verwachtingen hebben. b.v. voor je rust moet je niet op het platte land gaan wonen.
Dit dus .
Vooral van die 'gegoede' D66ers.
Vreselijke types.
Hebben groot deel progressief zitten wezen in hippe steden en gaan in een latere fase royaal en luxueus op het platte land wonen en willen dan daar de dienst uitmaken.
 
Gegoed: 'rijkelijk voorzien van financiële en andere middelen'
Nou daar mag de groene van D. wel is n andere invulling aan geven. (Want) dat beteken dat als je steelt of rooft je gegoede achter je naam mag zetten? 🤔😊
Maar goed. Ik dwaal wat van de dijk af. 😊
 
Klopt, 'gegoed' heeft te maken met het zelfstandig naamwoord 'goed' als in 'met (land)goederen', niet met het bijvoeglijk naamwoord 'goed', als in 'van de bovenste plank'.
Is gewoon letterlijk wat het betekent en hoeft niet anders ingevuld te worden.
 
Aan een dijk komen toeristen. In een bos kom je paarden, mountainbikers, enz. tegen. En op Schiphol zijn nu eenmaal veel vliegtuigen. En aan het spoor rijden treinen. Als je rust wilt dan moet je in IJsland gaan wonen. In ons land is het nergens meer stil :)
Iemand die het leven snapt 🙌
 
Ik rijd op mijn motor omdat ik geen auto heb. Door weer en wind, het is een vervoersmiddel en niet zoals vele dijkbewoners dat zien als een hobby ding om over de dijken te rijden en te scheuren met een hoop lawaai.
ik betaal ook gewoon wegenbelasting om de weg/straat op te mogen. Ojah, een dijk is ook gewoon een straat. Als mensen ergens anders wonen bv bij een pretpark wat druk bezocht wordt, gaan ze daar ook klagen dat er geen auto’s en motoren mogen rijden? Nee dus. Niemand die voor mij gaat bepalen waar ik mag rijden of niet als het gaat om herrie, lijken wel azijnpissers. Dat ze maar langs het spoor, vliegveld, school, industrieterrein gaan wonen, hebben ze geen last van mensen die op hun motor van de mooie slingerwegen willen genieten. Ik geniet al van de kleine dingen in het leven, neem het allemaal niet te zwaar op en ga anders zelf ontspannen op de motor als je die nog niet hebt.
 
Laatst bewerkt:
een dijk is ook gewoon een straat. Als mensen ergens anders wonen bv bij een pretpark wat druk bezocht wordt, gaan ze daar ook klagen dat er geen auto’s en motoren mogen rijden? Nee dus.
deze huilertjes wel, maar (vanuit de gemeente bezien) zullen ze geen gehoor vinden, want bovenstaande brengt veel geld in het laadje.
heb bij de lekdijk al een manege zien verdwijnen (huis plat en rijbak verdwenen, alleen de lantaarnpalen die de bak verlichten staan er nog en verlichten snachts slechts een stuk gras...) en boerderijhuizen die stapsgewijs tot riante vakantiewoningen veranderen.
de weilanden eromheen worden gazon of overgedragen aan andere boeren (´maar je mag er niet met een tractor komen, want dat = lawaai!!)
kortom: veel overlast komt niet uit de uitlaat van de recreatieve motorrijder, maar veel meer uit de kelen van stadse mensen die pal naast een openbare weg gaan wonen, en vervolgens de rest van de wereld hun wil willen opleggen...
 
maar veel meer uit de kelen van stadse mensen die pal naast een openbare weg gaan wonen, en vervolgens de rest van de wereld hun wil willen opleggen...
Is dit geen tendens die al ettelijke jaren aan de gang is???

En hebben de lokale bewoners (lees: jeugdigen) daar zelf geen debiet aan?
De lokalen willen juist weg omdat:
a) slechte/weinige (openbare) voorzieningen;
b) slechte verbindingen openbaar vervoer;
c) verdwijnen van (buurt)winkels;
d) je woon top het platteland te ver weg van allerlei voorzieningen/verenigingen (sport/cultuur);
e) wonen op plateland is oubollig en ouderwets;
f) te ver weg van werk/werkgelegenheid af;

g) de stad is toch stukken beter omdat:
h) ruim voldoende (openbare) voorzieningen in de directe omgeving te vinden;
i) overvloed aan winkels/buurtwinkels/avondwinkels/nachtwinkels;
j) wonen in een grote stad is hip!;
k) dichterbij bij werk/kantoor;
l) veel betere openbare vervoersvoorzieningen (bus/tram/metro/trein);
m) veel meer sport/cultuur instellingen/verenigingen;
n) 's avonds lekker stappen, heel veel kroegjes en eettentjes in de omgeving;
o) alles is stukken dichterbij dan op platteland;
p) veel meer werkgelegenheid;
 
Is dit geen tendens die al ettelijke jaren aan de gang is???
yep, zeker waar.
maar juist de laatste jaren, met die polarisatie op zowat letterlijk elk onderwerp, komt dat wel steeds meer op een hoogtepunt.
En hebben de lokale bewoners (lees: jeugdigen) daar zelf geen debiet aan?
De lokalen willen juist weg omdat:
a) slechte/weinige (openbare) voorzieningen;
b) slechte verbindingen openbaar vervoer;
c) verdwijnen van (buurt)winkels;
d) je woon top het platteland te ver weg van allerlei voorzieningen/verenigingen (sport/cultuur);
e) wonen op plateland is oubollig en ouderwets;
f) te ver weg van werk/werkgelegenheid af;
klopt, en dat vind ik jammer.
maar imo verdwijnt dat juist vooral a.g.v. bezuinigingen, die de lokals harder raken dan de stadsmensen....
´Nederland is meer dan amsterdam of den haag´ heb ik er een eens horen zeggen, en vind dat dat klopt.
er word naar mijn idee bij het uitzoeken naar uitvoerbaarheid van beleid/ov of vul zelf maar in, teveel gekeken naar de grote steden, en te weinig naar de rest van het land, met de grotere afstanden...
g) de stad is toch stukken beter omdat:
h) ruim voldoende (openbare) voorzieningen in de directe omgeving te vinden;
i) overvloed aan winkels/buurtwinkels/avondwinkels/nachtwinkels;
j) wonen in een grote stad is hip!;
k) dichterbij bij werk/kantoor;
l) veel betere openbare vervoersvoorzieningen (bus/tram/metro/trein);
m) veel meer sport/cultuur instellingen/verenigingen;
n) 's avonds lekker stappen, heel veel kroegjes en eettentjes in de omgeving;
o) alles is stukken dichterbij dan op platteland;
p) veel meer werkgelegenheid;
de stad is alleen goed voor mensen die zich het best thuis voelen in een drukke stad.
wat voor de één prima werkt, werkt niet automatisch ook voor de ander.
ik ken er genoeg (ikzelf erbij gerekend) die juist niet gelukkig zouden worden in een stad.
ja, alles zoals OV, winkels etc. is dichter bij je voordeur, maar dus ook de drukte die het dicht op elkaar gepakte leven kenmerkt.
ben zelf juist blij met mn verhuizing van stad naar dorp.
winkels en openbare voorzieningen goed genoeg geregeld, en mocht ik dan idd voor iets naar een andere stad/dorp moeten omdat het niet in mn buurt is, dan is dat (zeker met mooi weer) met de motor geen straf ;)
 
Ik pleit in dit specifieke geval voor de aanschaf van een opblaasboot.
Goedkoper en geen verspilling van overheidsgeld :+
Wel eentje met een motor erop.
Anders kan niemand klagen over het geluid, wanneer ze op het dak zitten te wachten op redding (maar niet door een helikopter, want die maken pas een bak herrie...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan