Op een lullige manier onderuit gegaan... wie nog meer?!

Waar zit hem het verschil tussen al dan niet lullig onderuit gaan?

:) Eens kijken, als je achterstevoren op je motor gaat zitten om vervolgens met 100 km/uur de bocht uit te vliegen is het niet meer lullig maar dan valt het in de categorie oliedom.
 
Laatst bewerkt:
:) Eens kijken, als je achterstevoren op je motor gaat zitten om vervolgens met 100 km/uur de bocht uit te vliegen is het niet meer lullig maar dan valt het in de categorie oliedom.

De extreme gevallen zijn duidelijk, maar waar ligt de grens?

Edit: dit doet me denken aan: "I would like to see meaningful violence".
 
Laatst bewerkt:
De extreme gevallen zijn duidelijk, maar waar ligt de grens?

Edit: dit doet me denken aan: "I would like to see meaningful violence".

Je zou eens kunnen inventariseren op dit forum welke "total downs" niet lullig gingen
met een polletje ofzo, ik weet het anders ook niet. :')
 
V-BAT%25252010-2011%252520%252528113%252529.JPG


ook lullig
 
Ze zeggen er zijn 2 soorten motorrijders.

De genen die al zijn gevallen, en de genen die nog gaan vallen.

Liever vallen we niet natuurlijk.
Maar je wordt wel weer even getikt op je vingertjes van de risico's.
Was bij mij iedergeval het geval.
En je weet meteen hoe het voelt en dan denk je liever vallen we niet meer.
 
Heb een week lang in een hoekje gezeten en nagedacht over het feit of ik dit wel zou moeten doen...

Noot vooraf: Had net een nieuwe Racetec K3 Interact voorop gelegd, reed weg bij mn werk, 4e bocht zag ik mn maat flink een bocht induiken en in die ene seconde besloot ik er uit routine achteraan te duiken. Ging niet werken dus. :+ Ik ben de rode ridder trouwens.

Actie @ 2:00
 
Heb een week lang in een hoekje gezeten en nagedacht over het feit of ik dit wel zou moeten doen...

Noot vooraf: Had net een nieuwe Racetec K3 Interact voorop gelegd, reed weg bij mn werk, 4e bocht zag ik mn maat flink een bocht induiken en in die ene seconde besloot ik er uit routine achteraan te duiken. Ging niet werken dus. :+ Ik ben de rode ridder trouwens.

Actie @ 2:00

hoe heeft de cameraman zijn camera zitten? Ziet er een beetje raar uit met het vizier en neus half in beeld.
 
Wel, de eerste en tot nog toe laatste keer, ik ging op mijn vorige jawa naar een kennis van me die in een bos woont. De toegangsweg is een zandpad en er lag wat bevroren en al ontdooide modder op. Maar goed ik denk; dit is een lichte motorfiets en ik heb veel onverharde-weg ervaring op een zwaar beladen enfield (vakanties) dus als ik kalm aan doe hou ik het spul wel overeind..
Dus na 2 meter schuift het voorwiel plotseling naar rechts (zwiep) en in een reflex zet ik mijn linkervoet neer, maar die glijdt in dezelfde richting! dus zo ging ik met ca 3km/h onderuit.
Gelukkig is de jawa een lichte motorfiets die je zo van je af kan duwen, wel zat mijn voet klem onder de motorfiets wat je aan het denken zet over een valbeugel en wat er op het asfalt kan gebeuren met je voet/enkel als je harder rijdt..
 
Heb een week lang in een hoekje gezeten en nagedacht over het feit of ik dit wel zou moeten doen...

Noot vooraf: Had net een nieuwe Racetec K3 Interact voorop gelegd, reed weg bij mn werk, 4e bocht zag ik mn maat flink een bocht induiken en in die ene seconde besloot ik er uit routine achteraan te duiken. Ging niet werken dus. :+ Ik ben de rode ridder trouwens.

Actie @ 2:00
'


wat is dat lullig zeg :P

zonde van je bmw, maar dat kan gebeuren

trouwens ook aardig van de automobilisten die gewoon wachten :)
 
Sommige onderwerpen blijven actueel. En het beste vermaak is leedvermaak....

Ik ben twee keer lullig gevallen

1e keer had ik de scooter op een oprit van een instelling gezet om m'n dochter op te halen. Er lagen een paar grote zwerfkeien, om koekblikken het parkeren onmogelijk te maken, maar de scooter ging prima. Ik had hem neergezet met net rechts ernaast zo'n kei, om makkelijk weg te komen. Toen ik m'n helm op had gezet en weg wilde rijden zag ik door het wat beperkte blikveld die hele kei niet meer. En wat je niet ziet, is er niet... Met het wegrijden schuurt de voetsteun langs de kei en wordt de scooter omgeduwd. M'n dochter sprong er gelijk af, maar mijn rechterbeen zat tussen de kei en de scooter en ik ging, wat gaat dat trouwens langzaam als het onvermijdelijk is geworden.

2e keer wilde ik bij het werk het terrein af rijden. Daar staat een slagboom, waar je met de scooter wel omheen kan, maar dan moet je links gaan rijden. Als je er gewoon op aan komt, ga je over een sensor, zodat de boom vanzelf open gaat. Net als de boom open gaat komt er een koekblik het terrein op. Om zich met een plaatje aan te melden bij het meldpaaltje voor mij rechts komt hij dus precies voor m'n neus. Beleeft blijven, rustig gewacht tot hij binnen was. Met dat ik ga rijden zie ik uit mijn rechter ooghoek de slagboom naar beneden komen. Ik dacht dat de enige redding was links schuin naar beneden wegrijden, dat bleek alleen te kunnen met de scooter op z'n kant.

Daarna ben ik zo voorzichtig geworden!
 
Laatste stukje sneeuw ongeveer 2 weken geleden. Moest mijn motor naar de garage brengen voor een winter-onderhoudsbeurt. De wijk uit ging makkelijk voetjes aan de grond en gaan. De doorgaande wegen waren prima te doen maar ook rustig gereden. Tot op het moment dat ik 3 meter van de garage was verwijderd............

Ik reed denk ik 10 km/u, op een stukje ijs/sneeuw gleed mijn voorwiel (op een rechte weg) onderuit en kon ik mijn motor als het ware neerleggen. Resultaat: krasschade op stuurgewicht, koppelingshendel en dynamodeksel, carterpakking gebarsten en knipperlicht kapoet. Schade ongeveer 400 euro. Nieuw knipperlicht, dynamodeksel en carterpakking. Gelukkig (afkloppen) geen schade aan kuipdelen verder gehad of zo, dan was het een veel duurder grapje geweest...

Moest bijna een traantje wegpinken op het moment dat ik mijn Blade daar zag liggen op de weg al bloedend.........(olie druppelde eruit:( ).

Maargoed, de Blade maar weer verwend op een lekker ritje zonder sneeuw toen hij klaar was hij rijdt weer als vanouds!
 
Terug
Bovenaan Onderaan