op een verrassend goede of slechte motor gereden?

waisted

Die hard MF'er
24 nov 2004
418
0
Na een half jaar op een honda cb750 F2 (uit 80 of zo)te hebben rondgepruttelt gelijk 10 jaar geen motor meer aangeraakt.
Daarna weer begonnen op een yamaha fzr 1000 type1 en gelijk verkocht:
oooooh zooo verslavende acceleratie, met 2 vingers in je neus en telefonerend blik op de weg waardige snelheden bereiken en eindelijk rem!!!!men.

nu schijnt dit ook al een ding voor de categorie brikken en klassiekers te zijn, dus op naar de volgende aha erlebnis!

Nog meer mensen met vergelijkbare positieve/negatieve ervaringen?
 
In de Eifel eens overgestapt van mijn Mille op een oud fzrretje 400. Wow wat een fun met zo'n licht stuurfietsje in de bergen, steeds lekker dat blokje uitmelken tot 1veeel toeren, en sturen als een beest! De snelweg is trouwens wel wat minder met zo'n opgevoerde brommer :X
 
Ik rij altijd 1000 + cc's (meestal 1100's) en ik had een keer een honda cb250tje ..meen ik, voor de handel.

Dus ik met mijn grote lijf op dat dingetje...

Man wat een fun!!! Rausch plat de bocht door en wat een heerlijk sturen zo'n licht dingetje ;) Net een trapfiest met een motorblokkie..alleen je voelde het blokkie niet ;)

De demper was zot rot dat toen die de 2e keer startte gelijk de demper eraf lag (ietsje te veel onverbrande benzine en boem)..

Kreeg er bijna spijt van..toen ik hem de aanhangwagen van een stel gasten in zag gaan (verkocht)
 
Pfff, durf het bijna niet zeggen maar afgelopen zondag even bij mijn ouders langs gegaan. Pa zijn kameraad was der samen met zijn vrouw.
Nu komt het,... hij op de Goldwing, zij op een burg of brugman scooter.

Hij wilt ge dat eens proberen wijzend op de GW. Alé ik het blokje om met zijn crémecar. Afhwel, maar dat reed absoluut niet slecht :o . Dat ding heeft bergen koppel :} . Om daar mijn suzy onmiddellijk voor weg te doen, ook wel niet, maar ik was toch onder de indruk.
Daarna nog een kort ritje op de scooter. Niet slecht maar niet echt mijn ding.
 
zondag ff op de GPX600R uit rond '90 gereden. rij zelf een ZX6R uit 2000, en het was echt een wereld van verschil, wat een vooruitgang in techniek zeg. remmen deed dat ding uberhaupt niet, en door de vierkante banden begon ie erg te zwabberen als je een beetje schuin ging, het stuur trok gewoon in je handen. je kon er geen fatsoenlijke lijn mee houden.
hopelijk is het waardelose stuurkarakter opgelost met wat rondere banden en ligt het niet aan een niet zo stijf frame..

[me]baka weet dat dash hier nu komt kijken en gaat zeiken[/me]
 
Na heel wat motoren te hebben gereden,rij ik nu op een Ducati S4.
Verleden jaar kreeg ik van een vriend z'n XT600.
Ik had hem geholpen met het een en ander,en hij was daar zeeer blij mee.
"Jij mag de XT wel hebben" zei hij,en de volgende dag stond hij voor mijn deur...met de XT.
Nou ja,....XT :? :? :?
Hij zag er niet erg herkenbaar uit,of dat die 2 jaar in een sloot had gelegen. ;)
Maar hij liep wel....en een gegeven paard......!
Dus...aan het werk. :)
helemaal uit elkaar halen,...laten spuiten (zwart) hij was rood/wit geloof ik.
Zooitje plastiek besteld,blokje loopt..dus alleen ff nakijken.
17 inch wielen gekocht...en 5 maanden later was ik klaar (met hulp van mijn beste vrienden). :}
Ik rij er nu alweer 5 (winter) maanden op,...en ik vind het grandioos/geweldig.
Zoiets had ik dus niet verwacht....een 100% pret-machine. :] 8-)
 
Ooit eens op een dikke VMax gestapt. Onder het motto: "als'ie net zo lekker rijd als'ie er uit ziet...."

Tsja het rijd best lollig, accelererend op een recht stuk weg. Verder zit het kut en stuurt het klote. Oh ja en een schermpje is geen porum dus de elementen vol in je bakkes. En da's allemaal leuk in de stad, posend lang je stamkroeg ofzo. Niet in het alledaagse verkeer. Of 1000 kilometer aan een stuk op vakantie.

Enfin, wat mij betreft dus een motor om naar te kijken
 
Als vervangende motor een ER5 meekrijgen en dan in willen halen op de snelweg... He joh, ik kom die auto maar niet voorbij?? Oh ja, ff terugschakelen wil misschien wel schelen :+
 
zondag ff op de GPX600R uit rond '90 gereden. rij zelf een ZX6R uit 2000, en het was echt een wereld van verschil, wat een vooruitgang in techniek zeg. remmen deed dat ding uberhaupt niet, en door de vierkante banden begon ie erg te zwabberen als je een beetje schuin ging, het stuur trok gewoon in je handen. je kon er geen fatsoenlijke lijn mee houden.
hopelijk is het waardelose stuurkarakter opgelost met wat rondere banden en ligt het niet aan een niet zo stijf frame..

;( ;( ;(
 
Een keerte gereden op een gechipte BMW R1100S, nog nooit zo'n tegenstrijdige motor bereden. Rijdt heerlijk, zithouding is goed te pruimen, model is mooi, de handling in de bochten is fenomenaal, maar de manier waarop de kracht zich ontplooit is gewoon :Z

Het loopt loeihard naar de 200 km p/h maar zonder eigenlijk ook maar een centje spanning of schop onder de kont. Dat valt gewoon erg tegen...

Was dus wel een lichtelijke teleurstelling...
Maar qua handling is het wel een fenomenale fiets :}
 
de eerste keer op een R6, terwijl ik daarvoor alleen op een bandit 600 en VFR750 had gereden...

wat stuurt zo'n echte supersport verschrikkelijk strak. superstabiel door bochten.. geweldig.
 
Na toch wel soms wat gecrosst te hebben mocht ik een tijdje terug plaatsnemen op een CR500. Geweldig, dacht ik... Klinkt lullig maar gewoonweg niet te houden, geen maat te geven dat ding, te fel, te veel power, te bruut en te groot. Echt wat een tegenvaller toen. Later wel meer op gereden en tsja je moet er aan wennen maar de komende tijd zijn lichte crossers toch beter voor mij :)
 
Slecht: m'n XR: dacht er wel ff lekker mee een bochtje te pakken. Hmm, driften, leuk, hij breekt uit....... K.t, te plat.... ooohhh shit...... glij... toch maar bij het wat rustiger rijden houden op dat ding

Tegenvallen: 2000 R6, vond het nogal een saaie fiets. Begrijp me niet verkeerd, reed wel lekker, maar vond de acc. tegenvallen, hij zit erg rechtop (had sportiever verwacht)en het sturen van dat ding bond ik ook niet fantastisch. Waarschijnlijk ben ik verwend :P

Bruut: een CR250 uit 86 geloof ik. Da ndenk je dat je SS hard optrekt.... Ik denk dat zo een CR het snot voor de ogen rijdt t.o.v. de meeste ss'ers
 
....
gestart met cb400f...lesmotor van een vriend, was toen nog met proefrijbewijs...
later zelf de cm400t....hierop afgereden....deze iets verbouwd tot semi-cafe-bike...deze ook tot pulp gereden in de wielkast van een overstekend koekblik....
na de revalidatie een 2ehands gl1000....nice...maar zwaar voor een pikkie van toen 19 en een vette 59 kilo.... :+ .....reed echt als een tractor,
na de gl kwam weer ff een cm400t-met sportief m-stuur en laser-pijp...
daarna een soes gs1000e....mooi een zalig rijdend...
daarna een aanbieding...een bmwR100RS....6 fantastische jaren...perfect...half europa mee gezien...dikke ton verder op de teller gezet... 8-) .. :)
daarna gsx1100f veel pk, mooi, beetje zenuwachtig en minder scherp sturend...nee..weg..
ingeruild voor een bulk-carrier...de gl1200 interstate....'t ja........was ff leuk......3 jaar...
nu op een zzr1100 al vet 7 jaar....totale herziening gehad...toppie beast...
( extra later...T500..liep er tegen aan...voor opknap...10+jarenplan)
( extra later pekelbrikkie kz 750 e.....lekkere ragbak... :) )
( extra later voor minder dan weinig een cb400f........voor de heb..)
ZZr1100 weg na aanrijding,....
Nu TDM 850, als "nette" motor....


Beste motor ooit gereden....maar nooit in bezit gehad...bmw r 1100 gs...
moby...wat een wegligging...overmoedig...'t gaat te makkelijk....YES...

dus dat is wel toekomst....maar dan de 1150 ........ :)

dus over een jaar of 10...15....moet het wel lukken...... :+ :+

:+
 
Laatst bewerkt:
Met een vriend, zzr 1100 rijder, met m'n vriendin d'r Guzzi sport 1100 naar de Rdw...goedgekeurd...
We zijn weer thuis en m'n maat zegt: ik durf het bijna niet te vragen?

Ik aan z'n voorhoofd gevoelt of ie koorts had en 'm de sleutels overhandigd..
Hij weg...3 kwartier later komt ie terug: verrek...dat rijdt nog lekker ook!
Kijk zo'n uitspraak doet mijn ouwe hart wer goed!
 
Slecht: m'n XR: dacht er wel ff lekker mee een bochtje te pakken. Hmm, driften, leuk, hij breekt uit....... K.t, te plat.... ooohhh shit...... glij... toch maar bij het wat rustiger rijden houden op dat ding

Tegenvallen: 2000 R6, vond het nogal een saaie fiets. Begrijp me niet verkeerd, reed wel lekker, maar vond de acc. tegenvallen, hij zit erg rechtop (had sportiever verwacht)en het sturen van dat ding bond ik ook niet fantastisch. Waarschijnlijk ben ik verwend

Bruut: een CR250 uit 86 geloof ik. Da ndenk je dat je SS hard optrekt.... Ik denk dat zo een CR het snot voor de ogen rijdt t.o.v. de meeste ss'ers

Ja zo'n licht 2takt crossertje voelt beresnel aan. Heb zelf nog goede herinneringen aan een KTM gs 250. In de eerst 2 versnellingen alleen op het gas op het achterwiel. In de 2e moest je het gasgeven wel timen: neer laten komen en dan meteen weer vol gas en dan ging die weer. :P Reed ook nog strak tot de 140.
 
heb afgelopen zomer op elke honda sport en supersport gereden van een sp1 tot een standaard firestorm en een bruute opgefokte en tot een cbr600 uit 91 98 fireblade,s nieuwe en oude maar ............... nee het zijn niet mijn fietsen op eentje na een vriend van me die heb een 2004 cbr600rr :} dat rijdt cool en super strak en ik rij zelf op een gsxr 750 uit 2001 dus
de slechtste: ja sorry alle honda,s op een na
de beste: cbr600rr strak sturend er zat echt lekker leven in
 
na veel omzwervingen en bmw gekocht.r1100s.
superfiets.doet alles supergoed.veel koppel bij extreem lage toeren en geeft max bij 5000 toeren.stuurt heel strak standaard zelfs beter dan mijn hyperpro vtr.remt bizar hard.en nu met het ander uitlaat systeem een heel vet geluid.
echt de aller fijnste fiets sinds jaren.ik dacht altijd dat het ouwe lulle fietsen waren maar deze breekt daar toch echt mee.voor diegene die nogsteeds twijfelen aan een r1100s......ga eens tegen iemand sturen die zo'n ding heeft.
grote kans dat er een deuk in je ego getrapt wordt.
 
Verrassend goed: mijn eerste ritje op de CBR 600RR. Had daarvoor alleen op mijn NTV en een VX 800 gereden... Wauw, wat was dit gaaf, en wat stuurde dat makkelijk, en dan die acceleratie :} Het ging zoveel makkelijker dan ik verwacht had..

Sindsdien ben ik hard aan het sparen voor zoiets en staat mijn NTVtje te koop ;)
 
kan aan mij liggen maar mijn ervaringen met yamaha zijn nogal slecht
kan komen omdat het huur machines waren
een yamaha diversion 900 net een zeilboot die voorvering ik bleef op en neer gaan
en een yamaha tdm kromme voor rem schijf en die injektie wat worden ze daar zenuwachtig van zeg

zijn er meer met slechte yamaha ervaringen ??
 
Ik blijf toch mooie herinneringen houden aan mijn Honda XL600R uit '83. Die reed echt héérlijk.
 
Vorig jaar eens op een blackbird gereden. Leek me spannend want ongeveer 2x zoveel vermogen als mijn eigen fietsje. Nou vond ik dat vermogen idd verpletterend, maar waar ik me nog veel meer over verbaasd heb zijn de remmen van dat ding.
Sinds dat ritje met die blackbird vinnik dat me eigen brommertje nogal k*t remt :X
 
kan aan mij liggen maar mijn ervaringen met yamaha zijn nogal slecht
kan komen omdat het huur machines waren
een yamaha diversion 900 net een zeilboot die voorvering ik bleef op en neer gaan
en een yamaha tdm kromme voor rem schijf en die injektie wat worden ze daar zenuwachtig van zeg

zijn er meer met slechte yamaha ervaringen ??

Zijn in mijn ogen niet echt slechte ervaringen ?
Voorvorkolie ververst ?
Kromme remschijf is ook niet echt bijzonder.
 
Ik ben begonnen op een 500cc kawa 3cil 2 takt ???????????????
had nylon bussen in de achterbrug die het ongeveer tot de eerst hobbel uithielden, als je daarna nog een bocht om wilde moest je stoppen , de motor even de bocht om duwen, en weer verder sprinten, want sprinten dat konden ze die krengen..
heb er nog wel eens nachtmerries van als ik een keer zwaar getafeld heb.
maar denk er toch nog wel met weemoed aan terug, elke rit was een onderneming op zich, en heb onderweg wel eens bij een boer op een vooroorlogse draaibank onderdelen moeten maken om weer verder te kunnen, snif snif
 
Terug
Bovenaan Onderaan