op foto gezet

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Op de terugweg van een wintersport met slechte/geen sneeuw, ben ik gekiekt in Duitsland. Ws. tussen de 20 en 30 km te hard. Weet niet of ik 150 of 160 reed.
In ieder geval 150.
Ik wil eigenlijk wel weten wat dat geintje me kan gaan kosten en of ik er überhaupt iets van hoor. Ik neem aan van wel, maar heb weleens gehoord dat Nederlanders niks horen van een geflitstheidje in
Duitsland.
 
Op de terugweg van een wintersport met slechte/geen sneeuw, ben ik gekiekt in Duitsland. Ws. tussen de 20 en 30 km te hard. Weet niet of ik 150 of 160 reed.
In ieder geval 150.
Ik wil eigenlijk wel weten wat dat geintje me kan gaan kosten en of ik er überhaupt iets van hoor. Ik neem aan van wel, maar heb weleens gehoord dat Nederlanders niks horen van een geflitstheidje in
Duitsland.

Das mooi kut. Maar is het niet zo dat je in duitsland geen snelheidslimiet hebt, maar je tot 140km/u verzekerd bent?
 
ik ben ook op de wintersport geflitst...

alleen met 70 te hard...
mocht er 100 ging 170....en toen zei het matrix bord \"flits\"....

alsie uberhaupt binnenkomt....is het voor mij €275,- en 4 flensburger punkten...

oftewel ik mag 2 maanden niet in duitsland rijden....(kan het wel gokken...wordt ik gepakt...dan ben ik serieus de LUL)....
 
In Duitsland geldt er geen snelheidsbeperking op bepaalde gedeelten van de snelweg.
Bij wegwerkzaamheden of duidelijk aangegeven snelheidslimieten wordt er wel degelijk gefiltst.
Of je ze ook daadwerkelijk binnenkrijgt? I really don\'t know. Heb wel al 2 keer post uit Zwitserland ontvangen...
 
Das mooi kut. Maar is het niet zo dat je in duitsland geen snelheidslimiet hebt, maar je tot 140km/u verzekerd bent?

Je hebt stukken Duitsland waar een snelheidslimit geld, met name afdalingen. Soms 100, 120 of 130. Staat er niets, dan geld er geen snelheidslimit. Wel adviseren ze 130 te rijden.

Dat je tot 140 verzekerd zou zijn en er boven niet is niet zo. Tenminste niet voor de Nederlandse verzekeringen. Zo lang jij je aan de regels houdt is het goed. En 160 is in Duitsland op stukken toegestaan, dus ben je verzekerd. Je moet wel op passen met de term roekeloos rijgedrag denk ik...
 
Das mooi kut. Maar is het niet zo dat je in duitsland geen snelheidslimiet hebt, maar je tot 140km/u verzekerd bent?

Ook in Duitsland hebben ze die witte, ronde borden met een rode rand. Daar kan je je dus maar beter aan de snelheid houden. Als je zo\'n zone uit ben, mag je kachelen wat je wil en hoe hard je auto/motor gaat. Ik reed in dit geval in een 130 km. zone.

Tot 140 km verzekerd neem ik aan dat je bedoeld: Wanneer er wat gebeurt of je het kan verhalen op je verzekering. Maar dat weet ik dus niet. Hoop het ook niet bij de hand te krijgen. Tot nu steeds van die \"bijna... gevalletjes\" geweest gelukkig.

(lekker dan, zit ik te tikken zijn er altijd weer van die gasten die je voor zijn haha)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De boete krijg je gewoon netjes thuis. Mijn schoonvader heeft er tijdje terug ook een gehad. Je krijgt wel meteen de foto erbij :P
 
op die foto zul je dan inderdaad nog een brede glimlach hebben *-)

Ik heb wel gelijk ff in de binnenspiegel gekeken hoe mijn haar zat :?

Maar ik denk niet dat het de schoonheidsprijs verdiend. Beetje een verveeld hoofd.
 
Het is tegenwoordig zo dat de justitie van het land waar je je overtreding begaat deze verhaalt op de Nederlandse justitie, die op zijn beurt echt wel zorgt dat ze het geld van jou terugkrijgen. Weinig hoop voor je dus!!!
 
Dus je krijgt gewoon een acceptgiro van het CJIB?

Moet je denk ik wel oppassen met die wisselkoers.

Maar van een collega van mij (is Duitser) is in Nederland geflitst... DFL60,-- boete, hij kreeg gewoon van het CJIB een acceptgiro thuis die hij dus in Nederland moest betalen.
Kwamen alleen nog wel 25 guldentjes wisselprovisie over heen. Uiteindelijk heb ik die boete maar betaald en heeft hij mij gewoon geld gegeven.
 
Hmm nou weet ik in elk geval hoe het zit met de duitse snelwegen en verzekering ;) duidelijker dan 3x kan niet :}
 
Dus je krijgt gewoon een acceptgiro van het CJIB?

Moet je denk ik wel oppassen met die wisselkoers.

Maar van een collega van mij (is Duitser) is in Nederland geflitst... DFL60,-- boete, hij kreeg gewoon van het CJIB een acceptgiro thuis die hij dus in Nederland moest betalen.
Kwamen alleen nog wel 25 guldentjes wisselprovisie over heen. Uiteindelijk heb ik die boete maar betaald en heeft hij mij gewoon geld gegeven.

euro ? :+
 
Ik rijd veel in Duitsland, en word (dus) af en toe geflitst. Ik hoor er nooit iets van. Kan te maken hebben met het feit dat de auto niet op mijn naam staat (lease), en de Duitse justitie geen zin heeft in het achterhalen van de bestuurder. Collega van mij heeft trouwens wel laatst een Duitse bekeuring thuis gekregen.

Ik heb overigens ook een keer een bekeuring uit Australie thuis gekregen. 120 AUD voor 15 km te hard. Was al de eerste waarschuwing (en verhoging van het bedrag). De eerste bekeuring heb ik nooit gezien. Als ik niet zou betalen, zou het voor de rechter komen. De bekeuring stond weliswaar op mijn naam, maar als adres de Australische vestiging van mijn werkgever. Ik heb niet betaald, dus waarschijnlijk ben ik nu in Australie WANTED. Nooit een dagvaarding gezien overigens.
 
Op dinsdag 05 februari 2002 11:40 schreef Lage CB het volgende:Ik heb wel gelijk ff in de binnenspiegel gekeken hoe mijn haar zat :?

:?

Ik heb alleen een linker -en een rechterspiegel..

Watvoor motor heb jij joh?? ;)
 
in duitsland moet je altijd opletten.

op plaatsen waar je onbeperkte snelheid mag kan je rijden wat je wil, maar eens er een beperking is hou je er je best wel aan of \"flits\"

de duitsers rijden trouwens ook enkel hard op plaatsen waar het is toegestaan dus het zal wel een reden hebben zeker?
 
in duitsland moet je altijd opletten.

op plaatsen waar je onbeperkte snelheid mag kan je rijden wat je wil, maar eens er een beperking is hou je er je best wel aan of \"flits\"

de duitsers rijden trouwens ook enkel hard op plaatsen waar het is toegestaan dus het zal wel een reden hebben zeker?

Alleen in Duitsland opletten? Ligt eraan of het je wat scheelt een bekeuring meer of minder. Ik kan niet zeggen dat ik er op kick, dus kijk ik overal uit. En anders is het slikken of stikken. Moet je maar niet te hard rijden. (zei zij wijs :? )

En over die Duitsers die alleen hard gaan waar geen beperking is... Daarom flitste die koplamp natuurlijk ook op auto\'s met witte kentekenplaten.
Ik dacht al.....?
 
De boetes in Duitsland zijn in verhouding met Nederland een stuk lager.Ik weet het uit ervaring :( Ik woon 2 km van Duitsland.
 
De Duitse regeling is nogal ingewikkeld.

Je mag waar geen snelheidsbeperking dus zo hard als je wilt, echter er geldt een adviessnelheid van 130 km/u.

Maak je nu een aanrijding, en kunnen zij aantonen dat je harder dan 130km/u heb gereden (slipsporen ed) dan moet JIJ aantonen dat je het ongeluk ook niet had kunnen voorkomen als je 130 had gereden en anders draai jij voor de kosten op, of ze dan echt jouw bedoelen op jouw verzekering is me niet duidelijk. Als ze het echt op jouw verhalen ipv je verzekering zal dit vast alleen voor Duitsers gelden.
 
ik dacht trouwens dat ze in duitsland alleen van voren flitsten, in verband met het herkennen van de bestuurder (piloot)?

dan boeit \'t toch niet of je met de motor 200 rijdt waar 120 is toegestaan? :j

overigens: het schijnt dat je kunt maar beter niet in de eifel gepakt moet worden. Daar houden ze je gewoon aan en ze staan er vaaaaak..... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan