op iemand inrijden

Oké, het gaat dus niet om de knipperende tegenligger maar om de automobilist die je inhaalde? En weet je wel zeker dat hij je ook heeft waargenomen? (dat is heel wat anders dan gezien ;) )
 
Topicstarter is waarschijnlijk (net als ik) een tobber op de N57. Er staat daar vrijwel elke dag een (nauwelijks rijdende) file. De rijbanen zijn dermate breed dat inhalen op de eigen rijbaan heel goed mogelijk is, mijn ervaring is dat heel veel koekblikkers die s' ochtends richting Botlek gaan daar ook rekening mee houden.

En inderdaad zijn er ook wel eens trieste figuren op de tegemoet komende rijbaan dit soort acties uithalen. Been there done that. Ik zwaai dan altijd maar even....

@ ts: Ik hou het ermaar op dat velen hier maar wat roepen zonder de situatie ter plekke te kennen.
 
klopt maar aangezien de weg ongeveer 2 mtr.breed is en gezien het seinen van de tegenligger had hij mij al vroegtijdig gezien en was er voor hem ook genoeg ruimte om iets meer rechts te gaan rijden ipv naar de linker streep te sturen..
Maar gezien de verschillende reacties zit niet iedereen op één lijn.
Come on zeg, het was gewoon een levensgevaarlijke actie van die man. Het punt van eigen rechter spelen is gewoonweg onacceptabel!Ook al ben je het niet met zo'n actie eens.

Actie van de automobilist klopt niet, da's duidelijk. Maar wanneer jij geen auto's gaat inhalen wanneer er een tegenligger aan komt, kan die tegenligger niet eens op je inrijden (en geef je hem ook geen reden). Da's voor mij nu een onderdeel van defensief rijden.

Toch inhalen is gokken dat de tegenligger maar aan de kant gaat; ik denk dat je bij een ongeluk nog de schuld krijgt ook.
 
klopt maar aangezien de weg ongeveer 2 mtr.breed is en gezien het seinen van de tegenligger had hij mij al vroegtijdig gezien en was er voor hem ook genoeg ruimte om iets meer rechts te gaan rijden ipv naar de linker streep te sturen..
Maar gezien de verschillende reacties zit niet iedereen op één lijn.
Come on zeg, het was gewoon een levensgevaarlijke actie van die man. Het punt van eigen rechter spelen is gewoonweg onacceptabel!Ook al ben je het niet met zo'n actie eens.


ja er zij nu eenmaal weggebruikers die denken dat het wegennet
alleen voor hun gebouwd is :?
neem nou alleen de boer op n trekker. die draaien dood leuk net voor je
neus de weg op. :X
of wat de denken van moeders die der kind met de auto van school
halen :X
excetra excetra excetra. B|
 
Vanaf nu is dit dus je icoon })

Even lezen hoe je het zelf kan wijzigen, maar goed, dan heb je alvast wat... ;)
Denk dat je er dan beter deze van kunt maken:

full


Dat is dus:
Code:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/386053
 
klopt maar aangezien de weg ongeveer 2 mtr.breed is en gezien het seinen van de tegenligger had hij mij al vroegtijdig gezien en was er voor hem ook genoeg ruimte om iets meer rechts te gaan rijden ipv naar de linker streep te sturen..
Maar gezien de verschillende reacties zit niet iedereen op één lijn.
Come on zeg, het was gewoon een levensgevaarlijke actie van die man. Het punt van eigen rechter spelen is gewoonweg onacceptabel!Ook al ben je het niet met zo'n actie eens.

Heb zelf een keer een ongeluk gehad omdat een automobilist vondt dat ik ergens niet mocht rijden, en me vervolgens begint te snijden...

Ben het ook helemaal met je eens dat het hier niet gaat over jouw actie (ook al was het veiliger geweest om daar gewoon niet te rijden, en ook al mag het niet) Maar het gaat erom dat ie automobilist blijkbaar op dat moment besluit om dan maar OPZETTELIJK een poging doet om jou er af te rijden/snijden... Het is gewoon een dikke mongool...
 
Laatst bewerkt:
Had het laatst ook op de dijk richting Hoek van Holland. Mooi weer dus met zijn allen in het koekblik en naar het strand. Lange file dus en ik wanneer er even geen tegen verkeer was rustig er langs heen.

Maar op een gegeven moment toch een tegenligger die het nodig vond om helemaal op me in te rijden en pas op het laatste moment uit te wijken.

Kan voor zulke acties geen begrip opbrengen :N
 
idd. ff keren haha.

je moet ook niet vergeten dat een hoop koekblikkers denken dat hun auto aan de rechtse kant breder is dan hij werkelijk is.
Mensen durven op smalle stukken snelweg vrachtauto's vaak ook niet in te halen om dezelfde reden en blijven er dan naast rijden totdat de weg breder wordt |(

Maar in dit geval zal t wel gewoon een hufter zijn die expres op je inreed...
 
't Gebeurd me ook wel eens tijdens een inhaalactie dat de tegenligger al een kilometer van tevoren heftig met met z'n grootlicht aan het knipperen is.. Rustig weer naar je eigen weghelft gaan, tot 10 tellen en naar de automoblist zwaaien :W

Heb wel een paar keer gehad dat men mij moedwillig van de weg probeerde te drukken als ik zo'n straat met bord C6 inrij. Ik woon aan zo'n straat, dus zal vast niet de laatste keer geweest zijn -O-
 
als ik het zo lees reed jij in op een tegenligger en niet andersom.


ik misbruik ook regelmatig het voordeel van de motor om lagns een rij wachtende auto's te rijden als er even geen tegenliggers zijn. Ik ben me er dan wel van bewust dat ik heel oneigenlijk (en vaak ook illegaal) gebruik maak van de weg. zodra ik iets van beweging waarneem dat de komst van tegenliggers verraadt zoek ik een plek in de rij.
Bedenk ook dat als je met de auto rijdt en er komt zo'n spookrijdende motor op je af dat je graag wil weten wat er gaat gebeuren. jij mag cq wil daar je normale snelheid rijden maar je weet niet of en wanneer die motorrijder weg is. Ik heb dan in de auto ook wel de neiging om iets in te sturen en groot licht aan te zetten (waardoor het voor die motorrijder haast onmogelijk wordt afstand en snelheid in te schatten).

kortom, gebruik je de mogelijkheden, maar hinder daarbij niemand. en ga zeker geen grote bek opzetten als je zelf stout bent geweest.
 
Nog al een gok... Op een tweebaansweg een file inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Als je dat doet lijkt het me wel zo veilig om er alleen langs te gaan als er niks tegenin komt.

Niet heel gezond om er maar op te gokken dat tegenliggers je zien en/of ruimte voor je maken.

Niettemin, welkom op MF. :)

:^
 
Ik denk dat hij helemaal niet wilde seinen. Hij was gewoon zijn ruitenwissers vast aan het aanzetten :+
Doe ik ook altijd als ik in koekblik een zwerm vliegen tegen kom 8-)

maaruh, vind niet dat hij opzij hoeft te gaan omdat jij wil inhalen, als was het wel vriendelijk geweest. Op je afsturen is gewoon ronduit aso... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan