op iemand inrijden

3 jul 2006
15
0
Hellevoetsluis
Vanochtend weer zo'n onnodige actie van een automobilist. Rustig een file voorbij rijdend komt er een auto mij tegemoed. Dit is een vrij brede provinciale weg richting mijn werk. Terwijl de auto alle ruimte heeft is het blijkbaar volgens deze bestuurder zinvol om op mij in te rijden met groot licht op...
Ik begrijp dit soort acties gewoon echt niet.
Ik begrijp best wel dat inhalen niet geheel onveilig is maar als iemand dit mij duidelijk wil maken door op mij in te rijden begrijp ik het woord veilig even niet meer...kan iemand het mij misschien uitleggen? :?
 
Dit is een voorstel-topic ;)

Antwoorden doe ik pas als je je eerst hebt voorgesteld ;)
 
Ik zal me even voorstellen:
100% pura vida= Arnaud
motor= kawasaki zx-9r uit '99 kleur bord.rood met.
woonplaats Hellevoetsluis
age:30

8-)

type rijder:sportief,veilig,defensief
helaas 3 motorvrienden verloren in de afgelopen 5 jaar van mijn leven.
waaronder onlangs Jeroen vd Bos uit Oud Beijerland
 
Ik zal me even voorstellen:
100% pura vida= Arnaud
motor= kawasaki zx-9r uit '99 kleur bord.rood met.
woonplaats Hellevoetsluis
age:30

8-)

type rijder:sportief,veilig,defensief
helaas 3 motorvrienden verloren in de afgelopen 5 jaar van mijn leven.
waaronder onlangs Jeroen vd Bos uit Oud Beijerland
Welkom :W , en kl#te dat je een paar motorvrienden hebt verloren '(
Als ik vragen mag: kwam dat allemaal door een motorongeluk :?
 
Probeer het eens anders in te zien, jij rijdt ergens en je ziet aan de andere kant iemand inhalen. Zou jij dan ook niet met je lichten knipperen? Voor jou was het duidelijk dat jij die koekblikker head gezien, hij kan dat niet weten.

Bovendien ... is er eindelijk eens een koekblikker die een motorrijder niet over het hoofd ziet, is het nog niet goed :+
 
Nog al een gok... Op een tweebaansweg een file inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Als je dat doet lijkt het me wel zo veilig om er alleen langs te gaan als er niks tegenin komt.

Niet heel gezond om er maar op te gokken dat tegenliggers je zien en/of ruimte voor je maken.

Niettemin, welkom op MF. :)
 
Nog al een gok... Op een tweebaansweg een file inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Als je dat doet lijkt het me wel zo veilig om er alleen langs te gaan als er niks tegenin komt.

Niet heel gezond om er maar op te gokken dat tegenliggers je zien en/of ruimte voor je maken.
Tegenwoordig doe ik het niet meer omdat mijn bmw nogal breed is.
Vroeger op mijn KTM en FZ6 deed ik het ook en eerlijk gezegt valt het niet onder defensief en veilig rijden :X

En er zijn altijd auto's die express naar links gaan rijden met hun auto dus houdt daar uberhaupt altijd rekening mee...
 
Vanochtend weer zo'n onnodige actie van een automobilist. Rustig een file voorbij rijdend komt er een auto mij tegemoed. Dit is een vrij brede provinciale weg richting mijn werk. Terwijl de auto alle ruimte heeft is het blijkbaar volgens deze bestuurder zinvol om op mij in te rijden met groot licht op...
Ik begrijp dit soort acties gewoon echt niet.
Ik begrijp best wel dat inhalen niet geheel onveilig is maar als iemand dit mij duidelijk wil maken door op mij in te rijden begrijp ik het woord veilig even niet meer...kan iemand het mij misschien uitleggen? :?

die actie van die auto is onnodig. :Y
maar die actie van jou is ook niet je van het. :N
val bij mij niet onder de noemer veilig en defensief rijgedrag.
maar dat is alleen mijn mening :Y
heb zelf al medere mensen gekent die het leven lieten omdat
n ander op de verkeerde weghelft reed :X
ik doe het zelf ook hoor maar wacht altijd dat er voor mij
gaatjes vallen tussen de auto,s waar ik me weer tussen kan voegen. :Y

enne ook welkom op MF :W
 
automobilisten (en wie niet) reageren vanuit hun eigen referentiekader. Met een auto was zo'n inhaalmaneuvre gekkenwerk, dus ga je grootlicht geven.
 
oh ja, nog eentje: Wij motorrijders willen wel overal tussendoor, maar als een automobilist ons weinig ruimte geeft is t een h#fter.

Misschien is ie dat wel, maar probeer het eens vanuit het perspectief van de ander te zien. Is ook goed voor de bloeddruk.
 
Ik kan me erg goed verplaatsen in de automobilist aangezien ik dat ook regelmatig ben. Echter gaat het hier om het feit dat iemand bewust op een motorrijder gaat inrijden dat is het enige dat ik dus niet begrijp.
Maar dat is hetzelfde als mensen op het laatste moment invoegen dat begrijp ik dus wel aangezien dat asfalt er niet voor jan *** ligt. Maar de gemiddelde nl heeft dan niet het fatsoen je ertussen te laten en zo zijn er nog tal van discussiepunten.
 
Hoezo rijd de automobilist op jou in ??

JIJ zit toch op de verkeerde weghelft?? Moet hij dan aan de kant gaan / ruimte maken omdat jij aan het inhalen bent :N

owh: enne welkom :W
 
klopt maar aangezien de weg ongeveer 2 mtr.breed is en gezien het seinen van de tegenligger had hij mij al vroegtijdig gezien en was er voor hem ook genoeg ruimte om iets meer rechts te gaan rijden ipv naar de linker streep te sturen..
Maar gezien de verschillende reacties zit niet iedereen op één lijn.
Come on zeg, het was gewoon een levensgevaarlijke actie van die man. Het punt van eigen rechter spelen is gewoonweg onacceptabel!Ook al ben je het niet met zo'n actie eens.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/385986/903db13d8ef9a6bcdadffefec6934da5 (kawasaki zx-9r.jpg)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan