Op jacht naar 300 km/u op de teller van een zx9r 2001, haalbare zaak?

k4 750, same here. 299 op de teller. Die teller gaat gewoon niet verder. Maar echt was dat geloof ik 275.
Dat is serieus hard voor een 750-er, vind ik. Mijn testfase voor 300 op de teller sluit ik dus nog maar niet af dan!
Wel even een pauze in de testfase, het is flink koud buiten vanaf vandaag. Mij te koud i.i.g.
 
Klopt ongetwijfeld. Een 600 doet 250-255, 750 ongeveer 275 en een 1000 doet 300.
Mijn gsxr 600 uit 2001 deed op de teller 277 zo uit mijn hoofd... Ding was standaard dus die ging niet bepaald harder dan waar de testen mee gedaan werden.

Destijds mijn k4 ook standaard op een ander dempertje na, maar dat doet niets.

Heb wel ook nog met mijn RSV-R de top gecheckt en die zat op iets van 285 op de teller en 283 echt (of iets in die strekking) akelig nauwkeurig. Denk dat dat het hardste is wat ik ooit gereden heb.

Dat is serieus hard voor een 750-er, vind ik. Mijn testfase voor 300 op de teller sluit ik dus nog maar niet af dan!
Wel even een pauze in de testfase, het is flink koud buiten vanaf vandaag. Mij te koud i.i.g.

Blijkbaar normaal voor een 750. Het is ook maar net wat de aerodynamica van een motor is, die van mijn k4 destijds kan stukken beter zijn als die van een oudere ZX9R (die ik overigens ook heb gehad, maar geen idee wat ik daar voor top snelheid op kon krijgen.


Ik heb een stuk onbegerensde Autobahn in de achtertuin dus elk voertuig word altijd op top getest.
 
De muur van luchtweerstand die steeds dikker wordt naar mate de snelheid toeneemt is je grootste tegenstander. Daar is bij een Busa dus erg veel tijd in gestopt, of het mooi is kun je over twisten. Maar voor het doel dat het moet dienen vind ik het mooi.
Als je alleen al kijkt naar het voorspatbord van een Hayabusa bijv. Dat soort dingen zou je ook kunnen toe passen. Kost niet al te veel geld lijkt me. Spiegels eraf, gaten en naden netjes afplakken of opvullen. En dan weer eens kijken wat het je brengt. Maar ook lucht afvoer naar de achterkant van de motor zou je vrij makkelijk en goedkoop kunnen verbeteren. De lucht moet makkelijk door de motor heen kunnen stromen, als het zijn werk van warmte opname gedaan heeft. De docu over de Britten wel eens gezien? Die was daar begin 1990 ook al mee bezig. Op een gemiddelde wegmotor met volle kuip zijn er best veel plaatsen waar de luchtstroming wordt tegen gehouden. En dit is voor dit doel heel eenvoudig te veranderen.

Maar wat voor motor pak heb je aan? Met extra schouderstukken van plastic die boven je kuip uitsteken? Kalex heeft in de Moto2 daar apart een kuip voor moeten maken. Beste is plat op je motor gaan liggen in je zwembroek.........:+ Zoals iemand ooit op een Vincent deed op de zoutvlakte, is wel de goedkoopste oplossing.:Y Niet meer als het fout gaat trouwens...O-):+

Bij mijn srad pakt de kilometer teller de snelheid op bij het uitgaande tandwiel, bij de meeste motoren volgens mij. Dus als je het echt puur en alleen te doen is om de 300 op je teller te zien verschijnen............:P
 
Hmmm,mooi allemaal,maar de 300 echte km,s ga je never nooit halen zonder turbo.
Ander voordeel van een Hayabusa is de zwaar overdrijvende km teller,ik heb zo,n orgel
gehad en 310 was 286 echt volgens de gps,wat overigens wel klopt want de meeste tellers
overdrijven zo,n 10%.Overigens wel een keer 305 echte km,s gehaald met mijn GSX-R 1000,
maar die had dan ook 30pk meer dan het oude model Busa .
 
De teller van m'n beemer wijkt volgens de GPS van m'n tomtom 550 nog geen 10 km af
20180623_223246.jpg
 
Ja Duitse kwaliteit,maar dat is bij de meeste Jappen wel anders,daarom gaan die zo hard(op de teller):]
 
ZX9R 2001 met de brievenbus onder de koplamp en Termignoni uitlaat
304,5 km op de gps zag ik later pas, durfde tijdens het rijden niet te kijken.
Waar? Zuid Duitsland
Oostenrijk richting München op een zaterdag namiddag
300 op teller moet dus mogelijk zijn
 
Wow.. 0,5 gps km/u... op een zx9r 2001 (en dat model heb ik ook). Tsja, als dat zo is, of beter gezegd, dat tot de mogelijkheden behoort: dan wordt mijn verlangen om 300 op de teller te zien enkel maar aangewakkerd.

@I-accelerate: zit er nog zoveel reserve in het toerenbereik? zit je met die snelheden nog niet in de toerenbegrenzer?
 
Wow.. 0,5 gps km/u... op een zx9r 2001 (en dat model heb ik ook). Tsja, als dat zo is, of beter gezegd, dat tot de mogelijkheden behoort: dan wordt mijn verlangen om 300 op de teller te zien enkel maar aangewakkerd.

@I-accelerate: zit er nog zoveel reserve in het toerenbereik? zit je met die snelheden nog niet in de toerenbegrenzer?

Ik heb werkelijk geen idee meer.
Is 15 jaar terug dat ik er mee gereden heb.
Wat ik nog wel weet is dat ik bij 280km op de teller nog gekeken heb.
Daarna veranderde het beeld op de weg voor mij in een soort van tunnel en de weg voor mij leek op een fietspad. Had destijds een Shubert klaphelm op. Snelheid heb ik later afgelezen op een Garmin quest. Helaas geen foto gemaakt. Denk dat ik wel bijna in eind toerenbereik zat.
 
Topsnelheid word ook bepaald door de windrichting/sterkte. Ook de kledij textiel/leer en lengte/gewicht van de rijder speelt hierbij een rol. Op de testbank vliegt de naald van iedere fiets probleemloos rechts in de hoek. Alles hangt af van weerstand en gewicht.
 
Een doel hebben kan wel eens leuk zijn, of een uitdaging (of soms beide tegelijkertijd :Y).

Het doel: op de teller van mijn recente aankoop (zx9-r e-model bouwjaar 2001) 300 km/u op de teller zien. Meer mag ook, maar of dat nu realistisch is?

Hoe ver ben ik met het behalen van mij doel:

281 km/u op de A31 in Dld. lichte rugwind, ca 6 graden temp. geheel bewolkt. Ik durfde niet harder... de motor had ook niet meer echt veel over.... ik heb niet op de toerenteller gekeken wat er nog qua toeren over is tot aan rood.

Hebben andere eigenaren van zx9-r-en ervaringen met topsnelheden die ze met me willen delen?

De motor is overigens, op een aftermarket BOS uitlaatdemper na, origineel. Recent onderhoud uitgevoerd: olie en oliefilterwissel, controle van de iridium bougies (nog goed), klepspeling afgesteld, carburateurs gesynchroniseerd, kettingspanning afgesteld, ketting van los vuil ontdaan en gesmeerd, revisie beide 6-zuiger voorremklauwen, luchtfilter gereinigd en opnieuw ingeolied.

Lekker vol middelgebied heeft de zx9-r overigens, dat rijdt erg prettig.

Vlotte motorgroeten,

ex-motorloos.
Gaat je niet lukken teller van jou gaat maar tot 280 en geen 300 dus nee gaat niet lukken(bedoel dat volgende streepje zou dan 300 bij moeten staan)
Zelf heb ik hem daar vaak genoeg op gehad zx9r 2000
 
Laatst bewerkt:
Ik heb werkelijk geen idee meer.
Is 15 jaar terug dat ik er mee gereden heb.
Wat ik nog wel weet is dat ik bij 280km op de teller nog gekeken heb.
Daarna veranderde het beeld op de weg voor mij in een soort van tunnel en de weg voor mij leek op een fietspad. Had destijds een Shubert klaphelm op. Snelheid heb ik later afgelezen op een Garmin quest. Helaas geen foto gemaakt. Denk dat ik wel bijna in eind toerenbereik zat.

"Ik denk" dat is jammer want dat is nu juist belangrijke informatie in dit geval...........
 
Ik vind hard rechtuit rijden een van de meest droevige vormen van motor-recreatie, zelfs droeviger dan langzaam rechtuit rijden.

Op 1 wiel vind ik het anders best wel knap. Daar komt nog heel wat vernuft bij kijken, van zowel de stuntpiloot als de conditie van het materiaal.:Y
 
Op 1 wiel vind ik het anders best wel knap. Daar komt nog heel wat vernuft bij kijken, van zowel de stuntpiloot als de conditie van het materiaal.:Y
Op 1 wiel vind ik ook wel knap, maar ook dat heeft niks met motorrijden te maken.
 
dan doen ze dat zeker allemaal op de testbank op de weg zie ik er anders maar weinig die een beetje aan het gas trekken:}
Is hier in Nederland ook niet zo slim:N,word je betrapt B|dan ga je daar heel erg veel spijt van krijgen:Y;(8)7
 
Ik vind hard rechtuit rijden een van de meest droevige vormen van motor-recreatie, zelfs droeviger dan langzaam rechtuit rijden.
Eens :Y Ik vind een keer uitproberen wat er in zit leuk. Of ie haalt wat in het boekje staat vind ik van ondergeschikt belang.
Ik heb pas echt lol als ik uitgedaagd word door een auto of motor waarvan je weet dat het geen partij voor je is. En als het stoplicht dan op groen gaat normaal optrekken terwijl de ander er als een vuurpijl vandoor gaat. Zie je ze stukkie verder in de spiegels of omkijken zo van waar is ie nou _O-
 
Mijn zx6 van 1998 haalde 280 op de teller terwijl fabriek opgave max 255 was geloof ik. Volgens mij overdrijven de tellers flink dus misschien. Wind in de rug zon in de uitlaat zeiden we vroeger altied😁

Mijn 2006 zx6r deed 297 op de teller.
Was op GPS zo'n 265. 🤣
 
"Ik denk" dat is jammer want dat is nu juist belangrijke informatie in dit geval...........
Tjah......op dat moment geen zin om op de toerenteller te kijken.
By the way.....dat top speed rijden boven of tegen de 300km/u houd je niet zo lang vol. Voor mijn gevoel was dat een seconde of 20, daarna hield ik het voor gezien
 
Terug
Bovenaan Onderaan