Op jacht naar Luigi en Jean-Pierre

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
Gisteren dag 1 van 4 dagen sturen door de Ligurische Alpen en de Piemonte.


We zijn 4 maanden aan het werk hier in de regio dus dan is het allemaal lekker dichtbij en ik kreeg zowaar "verlof" van mijn vrouw. Dus bende op de Vespa en rijden maar.
Geen route voorbereid, enkel de gpx van de Ligurische grenskamstrasse Nord in de Navi en "rijd naar begin" aangeklikt.

Weggetjes waar ik van houd, smal, rommelig maar met een mooi uitzicht.


Geprobeerd om op de Ligurische grenskamstrasse terecht te komen echter bleek er een dorp compleet afgesloten te zijn ivm aardverschuivingen, kon er niet langs komen. )
Monesi
Google Maps

Wel geprobeerd en de Vespa compleet vast gereden in knie hoog gras waarin ik de motor sporen aan het volgen was maar ik op bierkrat grote keien stuitte.
Alle bagage er af en ruim een half uur in de volle zon in een compleet verlaten veld naast een spook stad aan de Vespa staan trekken en zeulen.
Compleet nat van het zweet lukte het eindelijk om de Vespa om te draaien en de aftocht te blazen.
Ik heb hem wel ff geknepen . :X :X

Na veel omrijden en met nog maar 3 streepjes benzine vond ik om een uur of 4 een toegang tot de Ligurische grenskamstrasse.


Na een 20 minuten won het grind:

;(
Uitlaat steun afgebroken.. plus ik was uitgeput van dat half uur trekken aan de vespa eerder die dag en de uurtjes sturen die ik er al op had zitten.


Roadside fix en terug waar ik vandaan kwam.
Ligurische grenskamstrasse 1 Vespa 0

Terug de bergen af naar de bewoonde wereld opzoek naar een camping.
Uiteindelijk na nog dik een uur sturen in Ventimiglia vond ik een scooter garage:

Gast is 20 minuten bezig geweest een nieuw beugeltje te slijpen en boren.
Kosten... Niets. Heb hem een fooi in de hand gedrukt die hij eigenlijk niet wilde aannemen.. :o

Weer door, camping aan de kust in de navi...
Maar wie hier de kust kent....
CHAOS.
En na een dag alleen in mijn helm en op de meest verlaten weggetjes kon ik daar echt niet tegen.
Dus hop camping in de binnenlanden in de zelfde navi, wat nog een uur sturen zou zijn.
Ik had net getankt en het was pas half 7 dus dat kon er nog wel bij. Gas op die lolly naar Sospel in Frankrijk. Wat een weggetjes weer, mega vet gestuurd zeker het laatste stuk naar Sospel

Eerste camping was dicht.. :(
En bij de tweede camping slaat de vermoeidheid toe.
Vespa op de jiffy, ik stap af loop 2 stappen weg en mijn geliefde Vespa valt zo om op het grove asfalt. :-( :F

Ja het is metaal dit scherm... Krassen tot op het metaal en een enorme deuk.


En de achterrem... Gelukkig niet afgebroken.

Ik heb echt gehuild echt waar.. :'( ja dat geef ik gerust toe. :-(

Maar ik moest nog een tent opzetten, eten, enz dus weer door.
Camping nummer 3 was gelukkig open


Kamp opgebouwd, en terug naar Sospel voor wat eten.


Die biertjes gleden er zo in, ja ik was op de motor maar ik moest wat troost hebben.. en daarbij: het was Heineken..
Das geen bier zeggen ze bij ons.

Tot zo ver dag 1, het is nu in werkelijkheid einde dag 2 en ik zit dit te schrijven met in de andere hand een (ondertussen koude) pizza.

Morgen meer...
Vandaag (wat dus de morgen in dit verslagje is) was namelijk ook weer echt bere gaaf en het is nu wel gelukt om mijn Vespa rechtop te houden.
 
Laatst bewerkt:

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.397
901
34
Krommenie (Zaanstad)
Respect om in ieder geval al te proberen de LGKS te lijf te gaan op de Vespa :}

Zonde van de valschade! Kijk uit naar het volgende deel van het verhaal. Oh en ik ben totaal niet jaloers dat jullie 4 maanden in die regio kunnen doorbrengen.... Ook al is het dan voor werk. Schitterende omgeving daar.
 

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.149
434
Veluwe
Vandaag in Betuwe gereden. Ook mooi.
Toch jaloers op mooie omgeving waar jij nu kan toeren. Bella Italia, altijd prachtig!
Voor de Vespa is jammer, die heeft nu pijnlijke billen!
 

KwaSuz

MF veteraan
20 aug 2006
5.409
527
47
Almere
Mooie omgeving, de ligurische kust. Probeer als je tijd hebt een bezoekje te plannen aan Bussana Vechia. Bereikbaar vanaf de kust. Ligt tussen san Remo en imperia in.

:t
 

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
Dag 2 met de juiste start


Gisteren avond aangekomen op deze camping net boven Sospel tegen half 8, toen was de receptie dicht. Vanochtend werd ik al om 6 uur gewekt door de 3 eenden die in de ecologische afvalwater zuiveringsinstallatie/vijver wonen |(
Evengoed dan maar aan de gang, douchen zat er niet in want dat moet met muntjes. Of wacht met jetons ik ben tenslotte in Frankrijk, die enkel te krijgen zijn bij Jean-Pierre in zijn geopende receptie.
De openingstijden zijn ook echt Frans, van 9 tot 10 in de ochtend en van 6 tot 7 in de avond.. :N
Bommes is niet zo van het treuzelen, dus eten inpakken en het was half 9.


Doei ik ga niet wachten op Jean-Pierre.

In de Navi de Colle du Tende, 2 jaar terug was aan de zuidkant een afsluiting van de beroemde grind haarspeld zijde dus ik was benieuwd of die nu wel open was.
Maar eerst de omgeving van Sospel, wow wat gaaf zeg.

Hobbelig maar wel heel asfalt, leuke bochten en mooi uitzicht.


Ik kreeg er weer plezier in en ik heb zelfs niet meer aan Vespa haar deuk gedacht.
Wel zag ik dat de uitlaat nog steeds rammelde.
Pakking was gaar want er kwam ook veel meer geluid uit dan normaal en de carbon klemmen waren niet strak genoeg om de demper vast te klemmen.
Het wordt daar wel warm/heet en tijdens het rijden bedacht ik me hoe het op te lossen.
Eerst dacht ik: opzoek naar een oude band of ander rubber maar toen dacht ik canvas, een auto gordel.
Er staan genoeg sloop auto's in FR langs de weg een ja hoor een paar bochten verder en veldje met wat sloop auto's en andere rommel.
Daar tussen stond een Espace met voor aan het sleepoog 1,5 meter gordel.
Losgesneden en mee genomen en een stuk verder op een P-plaats roadside fix nr 2


Complete uitlaat er onderuit geschroefd, damn dat ding is heet.
Pakking vervangen, mensen met een Vespa uit deze serie hebben altijd een nieuwe pakking bij zich.
En de ophangbeugels van de demper voorzien van een "gordelliner". Dat klinkt al goed dus dat moet perfect zijn. Het zat in ieder geval zo vast als een huis.
Overigens stopt er niemand voor je als je je halve inboedel langs de weg uitstalt en je duidelijk iets aan het fixen bent.

Volgende stop het verkeerslicht voor de tunnel bij Colle du Tende.

8 minuten wachten en een beetje schaapachtig naar de andere motoren en rijders kijken, knikken en genegeerd worden want Vespa.

Bij groen was ik als 3de weg, 2 haarspeldbochten verder moest de knakker met zijn GS achter mij al lossen.. })
Evengoed bleek helaas de toegang tot de grind weg over de col compleet geblokkeerd te zijn. Dus door de tunnel dan maar weer, bijzondere ervaring weer.
Voor me die Harley van de foto hier boven, als of hij op de vlucht was, wat een kabaal een snelheid. Dan nog iets Suzuki achtige, ook snel naar vrij stil. Dan ik en ver ver achter ons die GAS en de rest.
Tunnel is te donker om iets te zien, wegdek is Italiaans "goed" diverse scheuren en zo, veel plassen water en ik denk 3 meter breed. Met dik 120 op de klok... Wow net een game.

Aan de andere kant heb ik nog even getwijfeld of ik naar boven zou gaan. Maar de grind weg van gisteren had me geleerd dat de Vespa niet het juiste materiaal is. Het was boven erg bewolkt en ik was 2 jaar terug al naar dat fort geweest.
Cuneo aanhouden, boodschappen doen, lunchen en kijken of ik bij de Col de Angel kon komen via diverse kleine binnendoor weggetjes.


Wederom erg gaaf sturen daar, mooie uitzichten die me steeds doen stoppen om foto's te maken.
2 bochten verder:

Ja een echte Guzzi, wist niet van het bestaan. Ding wordt gewoon nog gebruikt voor van alles.


Sowieso vraag ik me bij het zien van die huisjes zo hoog in de bergen altijd af wat ze daar toch doen. Het is er super mooi maar een groot deel van het jaar is het te koud en ligt er te veel sneeuw om iets te doen. Het is wel erg lang sturen naar een fabriek in te gaan werken, wat te doen behalve oude meuk aan de gang houden en je vrouw nog eens scheef aankijken.


Boven geen bomen, wel wat restjes sneeuw en ijs

Uiteindelijk boven op de col bleek de doorgang helaas onmogelijk.


Daar kunnen geen winterbanden tegenop laat staan mijn Pirelli Diablo bandjes.

Natuurlijk het geijkte plaatje:

Keertje lachen naar mijn telefoon


En weer terug naar beneden, enige manier om de andere kant te bereiken: terug naar Cuneo en door het andere dal omhoog.


Tegen de tijd dat ik in een van de "voorsteden" van Cuneo terug was, waar ik smiddags ook al op een bankje had zitten lunchen was ik eigenlijk wel een beetje gaar.
Espresso en planning tijd.
Googlemaps leerde me dat die Colle de Angel gesloten was, zo ook Colle du Bonette en al die andere hoge Franse col's
Ok dan naar het wat lagere Ligurische land opzoeken.
Het was al weer 4 uur, dus door Cuneo naar een camping waar we 2 jaar terug ook met de camper stonden.
Onderweg nog bij een motor zaak gestopt, missie nieuwe remhandle.
Bleek een Honda dealer die alleen maar oude Afrika twin's had staan.
No, no geen Piaggio. In Cuneo wel, dus kreeg ik een adres.
Dat bleek dus een echte officiële Piaggio parts shop te zijn . Met van die kaarten bakken met fiches en lijsten waar in welk schap welk onderdeel ligt.
Nieuwe handle, uitlaatpakking en achter remblokken een vriendelijke hand en een goede reis gewenst verder kon ik eindelijk naar de camping.

Fix nummer 3, blijft Italiaans spul hè, dat houd je bezig.

Op weg naar de remhandle, dan moet het schermpje er af, de Navi steun, de spiegels en de voorste stuurkap.
Maar resultaat


Tijd voor een douche, en dan wat eten.
Ja weer pizza.. Dit keer met een wijntje, kon terug lopen namelijk.


Wederom een geslaagde dag, 210km gereden, geen route of plan vooraf. Dit bevalt me wel eigenlijk.
Het is nu ochtend van dag 3, denk dat ik net ten oosten van die grens Alpen naar het zuiden terug afzak. Ligurië terug in dus.
De wolken hangen laag vandaag op de Alpen, geen nut om nog eens te proberen die Colle du Tende op de te gaan.
Maar wie weet als ik straks alles heb ingepakt en de uitrit van de camping uit rijd mee dan gebeurd.
 
Laatst bewerkt:

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.397
901
34
Krommenie (Zaanstad)
Heerlijk toch, gewoon zonder plan een beetje rondtoeren!
Bekende plaatjes en prachtige omgeving. 2 jaar terug maar liefst 25 minuten voor de tunnel staan wachten, bij 30 graden... Vraag me af of die pas ooit weer open gaat, aangezien hij verder niet echt nut heeft. In ieder geval zal hij wel dicht blijven zolang ze die 2e tunnelbuis aan het bouwen zijn, en dat zal nog wel even duren.
 

David_ZZR

MF veteraan
4 mrt 2010
3.444
200
41
Kaaiendonk
Bezoek site
Genegeerd worden want Vespa??? Het komt me bekend voor, maar alleen van G(ay)(as)S rijders, verder zwaaitviedereen altijd vrolijk naar me op mijn P. Zal misschien aan de leeftijd van het masjientje liggen.
 

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
Dag 3

Scheve camping plekken. :?
Met de camper rijd ik het ding gewoon enigsinds waterpas op een aantal wiggen, met een tent gaat dat niet of althans zo een grote wig heb ik niet bij me.
Meerdere keren vannacht half naast mijn luchtbed wakker geworden, uiteindelijk sliep ik maar werd bepaald niet zachtzinnig gewekt door 34 hanen die om half 5 los gingen.

Om een uur of half acht uit bed, koffie gezet en het verslagje van dag 2/gisteren zitten maken.
Toch fijn die Europa data bundels, dat maakt in 1 klap die nutteloze camping WiFi punten overbodig.
Tegen de tijd dat ik ingepakt had en kon vertrekken was het 10 uur, late start vandaag.
Eerst naar het dorp, brood, water en een espresso.
Viel me meteen op dat er iets vreemds was met de achter rem van de Vespa.
Aanraken was bijna genoeg om voorover over het stuur te vliegen.
Dus

Dacht ik laat haar maar even zegenen voor een voorspoedige dag.
Helaas, 3 straten verder moest ik steeds meer gas geven en hoefde ik de voorrem ook maar aan te raken om bijna een stoppie te maken. :X


Roadside fix nr 3 ... |:(
De rook kwam uit de achterrem, duidelijk gevalletje van een vast zittende rem.



Ik vond die nieuwe remhandle al zo "anders" aan voelen. Gelukkig had ik de oude bewaard.
Dus heel de bende aan bagage er af, gereedschap zit onderin.
Complete voorzijde weer uit elkaar, nieuwe remhandle er af, langs de oude en ja hoor die zagen er net iets anders uit.
Toen viel het kwartje.
Mijn Vespa heeft ABS en een gecombineerd rem systeem. De achterrem bedient bij hard door remmen ook de voorrem, dit via de ABS pomp.
Als dus die achterrem niet volledig "los" komt of de "druk" niet weg valt omdat de handle het "pompje" ingedrukt houd blijft het geheel bekrachtigd.
Dus oude handle terug er op.


Proef rondje door de straat en het was weer OK.
Alle zooi er weer terug op en door. Ondertussen was het al half 12.
Rare start van de dag zo, ok dan toch maar richting Colle du Tende.
Misschien dat ik toch ergens die Ligurische grenskamstrasse op kon komen.


Deze was wat hoger dan de vorige, dichter bij de lieve Heer dus poging 2 om een goede zegening te krijgen voor een behouden vaart.
Echter het rijden ging als een natte krantenwijk, ik voelde me niet fijn, de enigsinds verbrande achterrem werkte niet echt mee. Afdalen met een automaatje is sowieso al heel veel bij remmen, dan is een slechte achterrem niet welkom.

Goed, gewoon door sturen en we zien wel bij de pas ergens.
Voor ik het wist stond ik weer voor het verkeerslicht.

Onderweg naar boven pikte er een sportieve chauffeur in een of andere gezinsbak aan die er duidelijk zin in had.
We gingen bergop dus die wat mindere rem had ik geen last van. Met een beladen Vespa met 23pk moet je je speelmaatjes zorgvuldig uitkiezen om niet volledig afgedroogd te worden, die gezinsbak kon ik wel hebben :)

De wachttijd stond op 17 minuten, gelukkig geen 30 graden maar even goed erg lang wachten zeker omdat ik behoorlijk moest plassen.
Bij groen stoof er een klein groepje Zwitserse motorrijders goed hard weg richting tunnel ingang om in de tunnel vervolgens als schapen te rijden.
Ik was van de dag daarvoor de ruim 100 door de tunnel gewend dus hop er voorbij, tegenliggers komen er toch niet >:)

Met de afdaling kwam er 1tje van het groepje meteen voorbij, de andere 3 bleven achter hangen. Ik was mijn achterrem vergeten, het gewicht hielp mee en het zonnetje scheen. Leuk stukje gestuurd tot ik op bruut vermogen een lesje kreeg van de Zwitsers, met volgas op een recht stukje kwamen ze voorbij geblaft.
Ik kan het beter bij gezinsbakken houden.. :P

Ik kreeg honger, de peut was op en mijn schouder begon weer pijn te doen, plus die Zwitserse afdroog actie en mijn goede zin was vertrokken.


Net over de grens in Italië, plastic tafels en stoelen, geknutselde overkapping van zeil en 4 Italiaanse motorrijders die tegelijk met mij aan kwamen om te lunchen.
Dat moet goed zijn: lokaal volk, pasta, fles water, 1 wijntje, bakje ijs, koffietje en een nieuw plan.



Mijn vrouw voelde zich niet tof, ik vond het ook wel weer goed geweest. Dus naar "huis", vermijd snelwegen, paar tussen punten er bij en de rest van de dag zou gevuld zijn.
De lunch hielp, ik voelde me een stuk beter, buikje en de tank vol, helm op muziekje aan een gas er op.


TomTom zegt 90km/u, nou ben ik niet echt bang aangelegd maar dat lukt echt met geen mogelijkheid.
Het weggetje is maar 1,5 Vespa breed, vol met kuilen, gaten en scheuren.

De andere kant van deze heuvel was duidelijk iets rijker.

Na de oprit van de eerste sjieke agriturusmo was het asfalt ook ineens heel en redelijk netjes.
Vriendjes met de burgemeester denk ik.


Gaar hoofd.

Volgende "pas" stond op "gesloten" maar daar was ik ook op de heen weg overheen gekomen, dus gewoon door gereden.

Nog hoger nog dichterbij nog een betere zegening zou ik zeggen.


Mijn gezicht klaarde er in iedergeval van op :)

Zicht op zee (en Ventimiglia)

Leuk weggetje, beetje rommelig niet echt voor de racers onder ons maar met een tour/All-road of Vespa goed te doen ;) De SP17 in Ligurië.
Tijdens de afdaling werd ik door een klein groepje Italiaanse motorrijders tot stoppen gevraagd.
Of de pas open was, ja dus, her en der wat grind maar goed te doen.
Toch leuk die 5 woordjes Italiaans die ik spreek.
Waar ik vandaan kwam een waar ik heen ging, enz. Gewoon een sociaal babbeltje dat lukt wel.


Genoeg bochtjes in ieder geval, daar hoef je niet voor naar de mega hoge bergen te gaan.
Maar nog genoeg kilometers te gaan dus niet te veel treuzelen.


Als je alleen op reis bent en het graag wilt delen moet je veel stoppen om foto's te maken.


Een deken van bomen, hier kun je beter niet stil vallen met pech of zo. Geen gsm ontvangst en tig kilometers van de bewoonde wereld.

Nog 1 keer gestopt om te tanken, nog een erg leuk stukje gegumd met een BMW r1100 in mijn kielzog.
Als de bochtjes krap genoeg zijn, en het geen Rosso wannabe is kan ik het goed bij houden en zelfs voor blijven.

Uit eindelijk draaide ik om half 7 in de avond de oprit van ons tijdelijk woon adres op ( www.brusagio.com )

Achterbandje heeft betere tijden gehad:


Het was echt een toffe korte trip.
Niets echt gepland, de wegen, de tijd en mijn ideeën hebben de dagen bepaald en de route gevormd.
Het zo alleen reizen maakt dat je erg snel aanspraak hebt. Niet dat ik overal tegen aan lul maar je hebt zo snel een vraag waar je vandaan komt of iets dergelijks.
Mijn vrouw en ik hebben 2 jaar Italiaanse les gehad, ik heb echt geen talen knobbel, een de lessen plus het huiswerk waren regelmatig reden tot echtelijke discussies... >:)
Maar toch is er genoeg blijven hangen om me gewoon met dagelijkse dingen te redden. En zelfs te vertellen waar we werken, hoe lang we in Italië blijven, wat we dan doen, enz.

Deze streek is wel echt een aanrader, veel kleine dorpjes, leuke passen die niet te hoog zijn dus vroeg in het seizoen al toegankelijk zijn.
De Vespa heeft me voor het eerst dat ik haar heb waar probleempjes gegeven. Niks wat niet op te lossen was maar ik was blij dat ik toch een klein doppensetje en toevallig nog een sleutel 17 bij me had.

Ik heb me kostelijk vermaakt, Jean-Pierre heb ik niet gesproken omdat hij te lui was zijn receptie te openen.
Luigi sprak ik in een klein dorpje, hij bleek slager te zijn en met zijn lange nagels en handen onder de vlees meuk gaf hij me het wisselgeld uit de kassa terug. Ik kon met hem met mijn gebrekkige Italiaans en leuk gesprekje voeren.
Dat was voor mij wel een van de leuke momenten van deze trip.
 

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
Bedankt voor de leuke reacties :}

@DavidZZR:
Achter 140/70-12 Pirelli Diablo scooter
Voor 120/70-12 zelfde type.
Grip is echt fantastisch maar de slijtage is echt niet tof. 4 of 5 duizend met een bandje en het is achter wel op.
Ok ze kosten maar iets van 6 tientjes naar dan nog.
 

shades

MF veteraan
10 aug 2003
1.061
79
Utrecht e/o
boxer.gs
Ze zijn er nog....

....de echte helden!

:]


@David_ZZR : Pirelli Diablo's zijn er ook in andere maten hoor - ik had ze ook op mijn zx12-r. Enorm goede plakkers maar inderdaad veel langer dan 5000km gaan ze niet mee..
 
Laatst bewerkt:

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
Thanks Shades en Ferry voor de complimenten :t altijd leuk om te zien dat het gelezen wordt. *D

Niet meer op trip maar nog wel in Italië en de Vespa komt er in voor dus wat mij betreft spam ik gewoon nog even door in dit topic.
We zijn immers nog tot eind Augustus in dit land *O*


Italiaanse rommel... >:)

Ok beetje eigen schuld, had ook in NL wat onderhoud kunnen doen.
Maar ik doe het liever onder de luifel van de camper in een warm land.
Maar het was wel nodig :o


Vandaag maar weer een stukje samen met mijn vrouw op pad geweest.
We zijn nu aan het Lago D'Orta in Noord Italië, paar dagjes vakantie. Voor Pinksteren zijn we even een weekendje terug naar NL gekomen om met een groep vrienden te kamperen.
Op de terug weg dus even hier geland.


Steeds smaller en slechter wordend weggetje een of ander dal in, op pad naar een lunch tentje.
Dat bleek helaas gesloten en aangezien het dal doodlopend was moesten we met lege magen terug afdalen.
Gelukkig in een of ander mini dorpje vonden we nog wat te eten.


Zaterdag weer door naar ons werk adres in Spigno Monferrato.
 
Laatst bewerkt:

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
En weer door...

Van de week even via Google gezocht naar een Vespa club hier in de buurt, dorp 30km verderop bleek er 1 te hebben.
Via Facebook en berichtje gestuurd of ze binnenkort een ritje hadden, dat bleek vandaag te zijn.
Moest er om kwart over 8 vanochtend zijn, altijd fijn na een zaterdag avond met een maaltijd voor 20 gasten en 5 man personeel hier op de Agriturusmo.

Op Facebook had ik gezien dat ze 112 leden hebben maar ik wist echt niet wat ik kon verwachten, dus kwart voor 8 hier weg, kom ik in Spigno Monferrato aan zijn er maar 2 gasten met Vespa's op de afgesproken plek.
Espressotje weg getikt blijkt dat de opkomst te zijn.. :D en ondanks dat ik dacht best me zelf te kunnen redden in het Italiaans snapte ik geen hout van wat we nou gingen doen. Ik ving wel iets van Turijn op.. :o
Maar ik snapte er verder niet veel van, dus maar gewoon aanhaken een volgen.


Voor het stoplicht wachten


Min of meer verdwaalt schijnbaar


En ik had nog steeds geen idee, maar we waren wel ondertussen dik 2 uur rijden verder en nog iets van 23km van Turijn.

3 bochten verder werd het duidelijk:




Een Vespa treffen met zeker 200 Vespa's.
Met ontbijt, een rond rit, een lunch en een goodybag voor 13 euro.










Toen de lunch:


En nog een of andere loterij en een prijsuitreiking voor de club die de meeste leden bij had.
Wij waren op voorhand daarvoor al uitgeschakeld met 2,5 lid.. :P
Wel vind ik eigenlijk dat ik de poedel prijs had moeten krijgen voor de enige NL kentekenplaat.. :+


De heenweg had ik netjes gevolgd, maar terug kon ik me bij wat leuke bochtjes echt niet meer inhouden, de voorrijder had slechts 150cc bij zich die ook nog eens 37 jaar oud waren.




Echt een vette dag, 240km heen en terug naar die meeting en daar nog een rit van 3 kwartier. Mijn lijf doet een beetje pijn nu. En mijn schouders zijn verbrand... >:)

Heb nog 2 filmpjes kijken of ik die vanuit hier op YouTube krijg dus misschien volgen die nog.
Vooral leuk voor de 2-takt beleving tussen een paar honderd Vespa's *O*


Hhmm geen YouTube insluit mogelijkheid??
 
Laatst bewerkt:

bommes

MF veteraan
16 okt 2012
1.157
137
43
Bezoek site
De volgende "jacht" staat weer in de planning. })
Routes voor 5 dagen gemaakt, vanuit Spigno Monferrato via de Franse Alpen met heel veel stukken Route des Grande Alpes er bij terug weer naar Spigno.
Uitstapje Zwitserland in om even over de Grand Bernard pas te komen.
Alle hoge en gave passen heb ik er in op genomen, ook Col de Parpaillon. Kijken of de Vespa dit keer wel bestand is tegen een stukje Off-road.
De dag ritten zijn ongeveer 7 rijd uren lang (op of over de 350 km).
Ik heb ze meteen even in mijn routeyou account gezet voor de geintersesseerde, het zijn GPX bestanden voor mijn tomtom Rider.
Bommes - Overview routes
Gaat over de routes in Frankrijk en Italië dus, de routes in en vanuit NL en in DE heb ik al ooit eerder gereden.

Ik vertrek zondag over een week en ga 5 dagen onder weg zijn... *O* :]
Screen dumpje voor de voorpret:
 
Laatst bewerkt:

AdventureGirl

MF veteraan
7 jan 2005
21.198
76
49
Landelijk!
Bezoek site
Leuke route...
Je zou eventueel in het Aostadal naar het Oosten kunnen rijden en dan naar het Zuiden.
Dan pak je de doodlopende maar wel bijzonder mooie Nivolet mee. Misschien is dat ook wel leuk voor je.
Het ligt onlogisch, maar wel de moeite waard (kijk maar in maps).

Dan rij je weer een stukje terug en naar het Zuiden en kom je vervolgens weer uit bij de Grand Bernard. Dan zou je daarna een rondje om Lac Mont Cenis kunnen doen (onverhard, gravel, maar ziet er prachtig uit). Dat routedeel heb ik eventueel wel voor je in gdb formaat. PB maar even als je daar belang bij hebt.

Ik ga er weer voor zitten... enjoy your Vespa time!!

Trouwens, bijzonder leuke happening met die 200 Vespa's. Zeker als je van tevoren maar een opkomst van 2,5 man en een paardenkop hebt. Je stond zeker wel te kijken. Mazzel hoor. *D
 
Laatst bewerkt: