op mn plaat met mn nieuwe motortje

Bfast

Die hard MF'er
21 apr 2004
451
0
zo ongeveer anderhalfe maand geleden mn zx6r '99 gekocht
ging van de week naar huis van mn werk
ik kom bij een stoplicht lange rij autos voor me dus ik besluit links dr langs te gaan op de rijbaan die bestemd is voor links af maar ik moest rechts af
toen ik bij de voorste auto kwam ging het licht op groen dus ik geef een dot gas om ervoor te komen en stuur me bocht naar rechts in en toen gebeurde het mn voorwiel swoosh onder me vandaan voordat ik het wist lag ik op de grond
je raad het al dr lag een beetje zand en grind :( :( :(
Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet
maar goed nu mot ik 'm weer opknappen

ik had nog ff een vraagje mn remblokjes hoor ik tikken als ik heel rustig rij
heeft een van jullie dit ook gehad misschien kan jij me vertellen hoe het komt moet er wel bij zeggen dat ik een keer mn schijfslot vergeten was waardoor die een beetje krom was maar ik heb mn schijf nog redelijk goed recht gekregen dus daar licht het niet aan denk ik (hoop ik)
 
Allereerst: zelf hopelijk nog ok? :)

Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet
Een beetje zand/grind kan er altijd liggen, daar kan je de staat niet voor aanklagen. Je had gewoon zelf effe moeten uitkijken voordat je een stoot gas gaf. Maar goed, da's natuurlijk altijd makkelijk praten achteraf en waarschijnlijk niet wat je wilt horen ;)

Hopelijk vallen de kosten mee :)
 
Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet
Je hebt gelijk, je kunt het beter aan een bril uitgeven. |(

Sorry. :X

Lullig dat je onderuit gegaan bent. Maar je kunt niet verwachten dat ze ieder kwartier de weg komen vegen. Als je een beetje uit je doppen kijkt kun je zand en grint wel zien liggen. Iig beter dan olie. En ja, ik ben ook een keer onderuit gegaan op grint. Eigen schuld, had ik maar beter op moeten letten.

Anyways, blijft balen. Succes met oplappen. :)
 
toen ik bij de voorste auto kwam ging het licht op groen dus ik geef een dot gas om ervoor te komen en stuur me bocht naar rechts in en toen gebeurde het mn voorwiel swoosh onder me vandaan voordat ik het wist lag ik op de grond
je raad het al dr lag een beetje zand en grind :( :( :(
Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet


Zoek de schuld altijd bij een ander ;)
Ze zouden op z'n minst uurlijks moeten komen vegen! :+
 
:^

Je hebt je schijf zelf "redelijk" recht gekregen ?
Ik zou die even door een gespecialiceerd bedrijf echt laten richten, kennis van mij was het zelfde overkomen en de kosten vielen goed mee (ik d8 +/- 75,-Euri)

[edit]heb t ff gesjecked kosten 50 euri[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je schijf zelf "redelijk" recht gekregen ?
"Redelijk" is idd niet voldoende.

Overigens niet slimme actie om links langs een rij autos te rijden als je rechtsaf wilt slaan... of je moet zeker weten dat je er goed voor kan komen.

Maar goed... vallen blijft kl :( te.
 
Op je bek gaan is nooit leuk.

Maar gezien je rijstijl ben je zeker net van de scootah af?
 
balen joh, opknappen die hap en weer lekker doorrijden :)

ik had nog ff een vraagje mn remblokjes hoor ik tikken als ik heel rustig rij
heeft een van jullie dit ook gehad misschien kan jij me vertellen hoe het komt moet er wel bij zeggen dat ik een keer mn schijfslot vergeten was waardoor die een beetje krom was maar ik heb mn schijf nog redelijk goed recht gekregen dus daar licht het niet aan denk ik (hoop ik)

daar ligt het denk ik wel aan ;) Je remschijf moet echt goed recht zijn, een beetje recht is niet voldoende. Zoals hier boven al staat kun je hem misschien wel ergens laten richten, anders zou ik toch even een nieuwe kopen. Waarschijnlijk remt ie dan ook meteen een stuk beter ;)
 
zo ongeveer anderhalfe maand geleden mn zx6r '99 gekocht
ging van de week naar huis van mn werk
ik kom bij een stoplicht lange rij autos voor me dus ik besluit links dr langs te gaan op de rijbaan die bestemd is voor links af maar ik moest rechts af
toen ik bij de voorste auto kwam ging het licht op groen dus ik geef een dot gas om ervoor te komen en stuur me bocht naar rechts in en toen gebeurde het mn voorwiel swoosh onder me vandaan voordat ik het wist lag ik op de grond
je raad het al dr lag een beetje zand en grind :( :( :(
Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet
maar goed nu mot ik 'm weer opknappen


link voor sorteren om naar rechts te gaan en dan op je plaat gaan ? die eerste automobilist zal zich wel helemaal een deuk hebben gelachen in zijn auto, vage actie , maar die maken we allemaal wel een x ( of meerdere malen ) succes verder

ik had nog ff een vraagje mn remblokjes hoor ik tikken als ik heel rustig rij
heeft een van jullie dit ook gehad misschien kan jij me vertellen hoe het komt moet er wel bij zeggen dat ik een keer mn schijfslot vergeten was waardoor die een beetje krom was maar ik heb mn schijf nog redelijk goed recht gekregen dus daar licht het niet aan denk ik (hoop ik)
 
ik kom bij een stoplicht lange rij autos voor me dus ik besluit links dr langs te gaan op de rijbaan die bestemd is voor links af maar ik moest rechts af
toen ik bij de voorste auto kwam ging het licht op groen dus ik geef een dot gas om ervoor te komen en stuur me bocht naar rechts in en toen gebeurde het mn voorwiel swoosh onder me vandaan voordat ik het wist lag ik op de grond
je raad het al dr lag een beetje zand en grind :( :( :(
Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet
maar goed nu mot ik 'm weer opknappen

Jaja en zo leer je dat ook hè, links voorsorteren om rechtsaf te gaan... |(
Verder staat er steeds ik, waarmee je neem ik aan jezelf bedoeld :+
Dus waarom een ander de schuld geven :?

Ga terug naar school om het verschil tussen links en rechts te leren en neem weer rijlessen, kan in jouw geval verhelderend werken... :P

BTW, ik denk dat de koekblikkers vooraan zich het schompes gelachen hebben... :X :X :X
 
Vallen is k*t

Maar dit is nou typisch een actie die zijn neerslag geeft op het negatieve imago van motorrijders in het algemeen. Dom en jammer.
 
Jaja en zo leer je dat ook hè, links voorsorteren om rechtsaf te gaan... |(
Verder staat er steeds ik, waarmee je neem ik aan jezelf bedoeld :+
Dus waarom een ander de schuld geven :?

Ga terug naar school om het verschil tussen links en rechts te leren en neem weer rijlessen, kan in jouw geval verhelderend werken... :P

BTW, ik denk dat de koekblikkers vooraan zich het schompes gelachen hebben... :X :X :X



toen ik lessen kreeg heb ik nooit geleerd dat ik bij het stoplicht rechts langs de autos moet rijden dat mog uberhaubt niet
en ja ik weet het is mn eogen schuld kben ook al lang genoeg kwaad op mezelf geweest maar zand en grind hoort gewoon niet op de weg te liggen



EI
 
Welkom in het land der motorrijders. Zand en grind zul je regelmatiger tegen gaan komen. Olievlekken op de weg zijn verradelijker, die zie je bijna niet of pas op het laatste moment.
Zonde van je bike, succes met het herstel van bike en ego.
 
Pas je nickname eens aan: i.p.v. Bfast Bsure. Hoe je veel langer vol. Zeker als je je rijgedrag ook aanpast
 
Ik vind dat velen nogal snel met hun oordeel zijn of dit dom was of niet. Maar goed, ik geef daarmee nu zelf ook een oordeel :o

Soms zie je gewoon te laat dat er ergens grint ligt (b.v. als het donker is). Ik ben in 19 jaar tijd gelukkig pas 1x onderuit gegaan in Belgie op bieten-pulp onder een viaduct (sloeg links af met lage snelheid vanaf de snelwegafrit). In bochten en rotondes gebeurt het vaak dat rommel van open vrachtwagens (kippers) valt doordat ze te hoog zijn beladen. Ook te volle tanks willen wel eens een scheut diesel er uit gooien in een bocht hoewel ik begrijp dat dit op moderne vrachtwagens niet meer kan (?). Goed vooruit kijken helpt maar niet altijd. Diesel kun je vaak zelfs ruiken, maar ook dan kan het al te laat zijn.

Ik hoop dat je snel weer "op de wielen" bent.
 
....ik kom bij een stoplicht lange rij autos voor me dus ik besluit links dr langs te gaan ....

Waar betaal ik dan verdomme wegenbelasting voor zodat ik op goeie wegen kan rijden toch of niet
........

Je zegt 't zelf al, lange rij auto's staan er al.
Verkeerslichten staan meen ik (enkele uitzondering daargelaten..) nooit veel langer dan een minuut of 2 op rood. (jaja, die waar jij voorstaat ALTIJD WEL natuurlijk)
Zou je kunnen denken dat het licht alwel snel op groen zou kunnen gaan, kwestie van inschatten.
Volgende keer achter aansluiten OF halverwege ertussen denk ik...??

Wat de wegenbelasting aangaat; denk dat met die €5.- p/mnd die je als motorrijder betaald blij mag zijn dat ze nog iemand hebben gevonden om daar te vegen... O-)
Daarbij hebben ze van o.a. dat geld ook nog van die mooie voorsorteervakken aangelegd...helaas wens je daar geen (normaal) gebruik van maken...

Anyway.. sucses met het herstel! ;)
 
toen ik lessen kreeg heb ik nooit geleerd dat ik bij het stoplicht rechts langs de autos moet rijden dat mog uberhaubt niet
en ja ik weet het is mn eogen schuld kben ook al lang genoeg kwaad op mezelf geweest maar zand en grind hoort gewoon niet op de weg te liggen



EI
dat grind en zand er niet horen te liggen oke kan ik me voorstellen maar ja het feit is gewoon dat het er overal wel ergens kan en zal liggen

en euh een schijf moet altijd goed recht zijn
en verder succes met het opknappen
en je moet het positief bekijken als je hem zelf opknapt raak je gehechter met je moto ;)

greetz het menneke
 
toen ik lessen kreeg heb ik nooit geleerd dat ik bij het stoplicht rechts langs de autos moet rijden dat mog uberhaubt niet
en ja ik weet het is mn eogen schuld kben ook al lang genoeg kwaad op mezelf geweest maar zand en grind hoort gewoon niet op de weg te liggen



EI

*GRIN*

Ik geloof dat jij het grootste
full
bent... :P

Als motorrijder hoor je rekening te houden met zand en grind, net zoals als met vele andere factoren. Simpelweg omdat je kwetsbaar bent... ;)

Jouw hele actie was bestemt om op je muil te gaan, simpelweg omdat je de tijd niet nam te anticiperen. Niet dat ik je zoiets gun hoor, maar je hebt het over jezelf afgeroepen... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan