Op motor naar Wales

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar misschien naar Wales (of schotland, engeland, Ierland).

Iemand ervaring met deze landen?
Blijft je motor heel bij de overtocht?
Is iedere bocht een bijna doodervaring of valt dat links rijden wel mee?
Ervaring met motorvriendelijke hotels, campings etc?
 
Mijn vriendin en ik willen volgend jaar misschien naar Wales (of schotland, engeland, Ierland).

Iemand ervaring met deze landen?
Blijft je motor heel bij de overtocht?
Is iedere bocht een bijna doodervaring of valt dat links rijden wel mee?
Ervaring met motorvriendelijke hotels, campings etc?

De motor wordt gewoon vastgezet op de boot hoor, das wel nodig ook, want het wil redelijk heen en weer schommelen, een auto/vrachtwagen/bus blijft wel staan, maar denk dat een motor omvalt.

Verder is het even wennen om links te rijden, maar daar wen je zo aan. Het is denk ik moeilijker om weer rechts te rijden als je terug bent. Maar misschien is het wel verstandig om in het begin geen gekke dingen uit te halen. En vergeet niet : Rotondes ook andersom nemen.

Aan motorvriendelijke hotels/campings kan ik je niet helpen, maar ga eens langs een reisbureau, die kunnen je vast wel helpen, en anders hebben ze vast wel een adres van een reisbureau wat echt speciaal is voor motortrips. Hier in de buurt zit in Hoevelaken een soort van reisbureau wat trips naar Amerika doet.
 
Op de motor naar Wales....
Ik heb het meerdere malen gedaan, en nooit één probleem ondervonden. Het ligt er een beetje aan welke overtocht je neemt. Als je Europoort- Hull neemt, kan je lekker s\'avonds een biertje drinken aan de bar, en kom je vroeg in de ochtend aan, waardoor je lekker de hele dag kan rijden. Als je de overtocht R\'dam Harwich neemt, ben je 5 uur onderweg, en heb je dus minder lang om te rijden.

Je moet in beide gevallen je motor zelf vastzetten. Als je je eigen motor wel eens op een aanhanger vast hebt gezet, moet dit geen probleem vormen. Heb je dit nog nooit zelf gedaan, kan ik je wel wat tips geven, laat maar horen dan.

Wat betreft het links rijden. De eerste dag is dit wat onwennend. De meeste Engelsen zien echter je Nederlandse plaat en houden daar rekening mee.
Zorg wel dat je beide spiegels op je motor hebt zitten, je zal ze nodig hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wandelend door een stad oversteken gevaarlijker vind dan het rijden. En een echte oprechte tip...... als je de volgende dag weer gaat rijden, zeg dan even hardop tegen jezelf LINKSRIJDEN!!!! je vergeet dit de eerste dagen namelijk elke ochtend..... dat kan rare situaties opleveren. Denk ook aan je rust. Als je moe wordt zal je meer en meer op je ervaring en je gevoel gaan vertrouwen wat in Engeland dus helelmaal mis zal gaan.....ze rijden links, niet rechts. Onderschat dit echt niet.
Nitromax en ik hebben om deze reden ter hoogte van London een keer een hotel gepakt terwijl het nog maar een kleine 200 kilomter naar Harwich was.
Gewoon te moe, te koud om door te gaan. Slapen dus.

Neem voor Wales een goede Michelinkaart mee, en houd de witte weggetjes aan. Je zult verrrast worden met de meest mooie weggetjes en uitzichten. Ronduit schitterend. De mensen zijn er vreselijk vriendelijk en gastvrij. Laat altijd duidelijk merken dat je uit Nederland komt, en niet uit Duitsland. Dat scheelt vaak geld met afrekenen.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Chears mate, a good and safe trip.

Mustang Sally \ '( 8-)
 
Ik ben nog nooit naar Groot Britannie geweest met de motor, maar ben het wel van plan om het een keertje te doen van de zomer ofzo, helemaal na je reactie Mustang Sally :) Ik ga eind december, vlak voor de kerst nog wel even een paar dagen met m\'n vriendin naar Londen, is altijd gezellig rond die tijd, alleen wel prijzig ;)

Maar denk dat ik misschien volgend jaar of het jaar erop eens met de motor ga, maar dan wel als m\'n 25kw eraf is (dat is al komend jaar), vind 25kw in Nederland al gevaarlijk, laat staan in een land waar je links moet rijden.

Alleen van Harwich naar Londen is wel een klere eind met de bus zeg. Geloof dat dat nog 2 uur rijden is ! Maargoed, een bus gaat 80, een motor kan wel ietsje harder.

Hoe zit het met de flitspalen/controles daar Mustang Sally ?
 
Over je motor heb je je inderdaad geen zorgen te maken, die zetten ze met spanbanden zo vast als een huis.
Ik heb een verschrikkelijke storm meegemaakt op de Ierse zee, 50% van de mensen kotsend zeeziek!,
motoren: nix aan de hand.
Ze zeggen wel eens dat de mensen groen en geel zien van zeeziekte: Dat is dus gewoon waar!!
Engeland is volgens mij gewoon gemaakt voor de motorrijder, heel veel prachtig mooie kronkel-stuurweggetjes.
Het links rijden valt wel mee: iedereen doet het daar!!
Alleen als je smorgens uit bed stapt, gaat rijden als er verder nog niemand op de weg is, moet je wel weer even de \"knop\" terug op links zetten.
Neem een goed regenpak mee, want dat is daar onmisbaar.
Het grote verschil met hier is echter dat je na een grote plensbui weer direct een heldere hemel en een prachtig zonnetje hebt!
De mensen zijn ook ongelofelijk gastvrij.
Kortom, dat reisje ga je geen spijt van krijgen.
Groetjes :z
 
Je moet in beide gevallen je motor zelf vastzetten. Als je je eigen motor wel eens op een aanhanger vast hebt gezet, moet dit geen probleem vormen. Heb je dit nog nooit zelf gedaan, kan ik je wel wat tips geven, laat maar horen dan.

Vertel, vertel!

Ik heb nog nooit een motor op een aanhanger vervoerd. Moet eerst een auto met trekhaak kopen.
 
Vertel, vertel!

Ik heb nog nooit een motor op een aanhanger vervoerd. Moet eerst een auto met trekhaak kopen.

Ik heb nog een mooie Peugeot 405 1600cc voor je staan met trekhaak. Radiateur wordt dit weekend vernieuwd in de garage en dan kan ie er weer tegenaan :)
 
Laat altijd duidelijk merken dat je uit Nederland komt, en niet uit Duitsland. Dat scheelt vaak geld met afrekenen.

Is inderdaad waar. Als Nederlander ben ik al heeeel vaak voor Duitser aangezien. En de mensen kijken altijd vrolijker wanneer je vertelt dat je géén Duitser bent...
 
Ik heb nog een mooie Peugeot 405 1600cc voor je staan met trekhaak. Radiateur wordt dit weekend vernieuwd in de garage en dan kan ie er weer tegenaan :)

Een mooie Peugeot 405 ?? })

Ik had het anders moeten formuleren. Ik ben ook zo\'n overbetaalde it yup 8-) . Ik koop niet ik lease :r ;)
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad waar. Als Nederlander ben ik al heeeel vaak voor Duitser aangezien. En de mensen kijken altijd vrolijker wanneer je vertelt dat je géén Duitser bent...

Mijn (nederlandse) ouders worden in amsterdam op het terras zelfs voor duitser aangezien |( . Ze komen namelijk uit zuid-limburg.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon rijden went redelijk vlot... Wel eens een blik gehuurd daar & no prob... Alleen nog wel eens links inhalen, ipv rechts op een driebaansweg... Daarnaast de rotondes... Vier keer bijna rechtsaf de rotonde op.... :z
 
Een mooie Peugeot 405 ?? })

Ik had het anders moeten formuleren. Ik ben ook zo\'n overbetaalde it yup 8-) . Ik koop niet ik lease :r ;)

405 was anders wel zakenauto van het jaar 1995 :) OK dat is 6 jaar terug, en die van mij is wat jaartjes ouder :) Ik zit nog op school, maar binnenkort ben ik ook een overbetaalde it yup, tenminste, das wel te hopen, en dan heb ik ook een leasebak. Als je maar van A naar B komt vind ik. Ik hoef echt niet de dikste wagen te hebben, al hoewel.... ;)

Maar denk dat weinig mensen van 19 jaar (ben nu 20) al een eigen auto en motor hebben.. right?
En ik geef liever meer geld uit aan een mooie motor dan aan een mooie auto.
 
[me]Revolution gaat morgen op de motor naar Spa, Belgie toe. :)
[/me]


De weersberichten zijn echt minder. :(
 
Ben zelf ook op de motor naar Londen gegaan met 2 anderen.
Geluk dat we uitgenodigd waren door iemand die daar woonde en ons wegwijs maakte.. scheelt wel een hoop.
Zo wen je sneller aan het verkeer, geloof me als je voor het eerst Londen in rijdt dan is dat echt een ramp!
Zo ontzettend druk, verkeer gaat wel netjes aan de kant als je eraan komt.. zijn bang dat je er een spiegel af rijdt of erger :)
Je moet daar dus gewoon links en rechts inhalen, over busbaan, fietspaden om vooruit te komen.
Helm wel dicht doen, komt constant rommel in je ogen, je ziet ook een hoop mensen met mond/neus-kapjes.
Verder een geweldige ervaring, mooi rijden daar.
We zijn ook op Brandshatch geweest.... erg mooi!
Beetje prijzig dat Engeland dus neem maar genoeg poen mee.

Overtocht hebben we vanaf Hoek van Holland gedaan naar Harwich.
Gaat prima, genoeg spanbanden om je motor vast te zetten.
Goed vertoeven daarzo, bios, prachtig uitzicht, lekker eten, relax gedeelte en veel meer.
Overtocht duurde 3 uur heen en 4 uur terug, maar we waren echt helemaal kapot op de terugreis en toen moest ik ook nog om 24:00 naar huis rijden...gaaaaaaap.
Grote verassing... tig omleidingen om in Eindhoven te komen dus een extra lang ritje retour.
Wil volgend jaar wel weer naar Engeland, maar dan zeker geen Londen meer.
 
Op Donderdag 06 september 2001 20:41 schreef Revolution het volgende:
[me=Revolution gaat morgen op de motor naar Spa, Belgie toe. :) [/quote]

Je komt je motor toch wel effe tonen in Turnhout?!
 
Ik heb nog nooit een motor op een aanhanger vervoerd. Moet eerst een auto met trekhaak kopen.

Heheh, ik al wel ondertussen.. laat ons zeggen dat de 2e keer VEEL makkelijker is :)
De eerste keer een half uur aan\'t beslissen geweest hoe ie nu wel moest vastgemaakt worden en uitdokteren hoe die fucking spanbanden werkten :+
 
Je komt je motor toch wel effe tonen in Turnhout?!
Was graag even langsgekomen, maar is een georganiseerde tocht, dus kan moeilijk alleen van de route afwijken. \ '(

Maar ik hoop je nog eens IRL tegen te komen bij één of andere tocht!! :)
 
Was graag even langsgekomen, maar is een georganiseerde tocht, dus kan moeilijk alleen van de route afwijken. \ '(

Maar ik hoop je nog eens IRL tegen te komen bij één of andere tocht!! :)

En nogmaals is er een roep voor een MF Toertocht!!!!
Ditmaal ga ik wél mee!
 
Op Donderdag 06 september 2001 16:55 schreef JK het volgende:

Maar denk dat weinig mensen van 19 jaar (ben nu 20) al een eigen auto en motor hebben.. right?

Ik had een hele mooie fiets!

En ik geef liever meer geld uit aan een mooie motor dan aan een mooie auto.

Ik ook. Daarom hebben mijn vriendin en ik alleen maar 2 motoren. De auto is van de baas. Volgende auto zal ook iets goedkoper worden. Scheelt een bak belasting. Dat geld kan dus weer mooi naar de motor :)
 
Ik las laatst ergens dat het in de buurt van Norwich ook goed toeven is (en mooi rijden). Ik heb binnenkort een weekende over (en een heel goed regenpak... ;-)) Weet er nog iemand goeie spots / routes daar (ervaring met in Engeland motoren heb ik wel na een fantastische vakantie in het Lake District (boven Wales).

8-)
GL-sjon
 
Ik heb een paar jaar geleden een toertje door Cymru (Wales op z\'n wales :) ) (spreek uit Camreh)

Oh, en een dubbele l in een plaatsnaam spreek je uit als \"ch\" :)

het is echt een aanrader! En zoals al eerder gezegd: zoek de kleine weggetjes op :) zelf als er op de kaart geen weg is: toch proberen :) dat zijn de mooiste! (alhoewel ik 1 keer in een militair oefenterrein landde :)

Is echt een aanrader, en ik heb gewoon voor b+b gekozen: overal kon ik mijn motor redelijk veilig parkeren: de mensen doen meestal wel wat moeite voor je.

Groet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan