op naam

Lucky7

MF'er
26 jun 2006
247
3
Coevorden
we hebben een discussie hier
is het mogelijk een motor op naam te zetten ivm belasting en verzekering als diegene die hem op naam wil zetten geen A rijbewijs heeft


:Y of :N
 
ja, maar je moet wel 18 zijn geloof ik?

[edit]

Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen.

Benodigde documenten voor overschrijving

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:

Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs

 
Laatst bewerkt:
we hebben een discussie hier
is het mogelijk een motor op naam te zetten ivm belasting en verzekering als diegene die hem op naam wil zetten geen A rijbewijs heeft
Je gelooft toch niet dat er iemand achter het loket van een postkantoor het verschil weet tussen een A en een B rijbewijs hè. Geen probleem hoor. Je kan je motor gewoon op naam zetten van je ouwe schoonmoeder, als ze maar 18 is, en zelfs daar vergalloperen ze zich nog wel eens bij op het postkantoor. Maar je moet wel even op een wat groter postkantoor zijn, die kijken niet zo nouw. :Y
Maar het verhaal van Rambabbel klopt.
 
ja, maar je moet wel 18 zijn geloof ik?

[edit]

Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen.

Benodigde documenten voor overschrijving

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten hebt u nodig:

Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs
Het Overschrijvingsbewijs
sterker nog,kan ook met paspoort en uittreksel van het bevolkings register(dus geen eens rijbewijs nodig)
 
ik heb geen rijbewijs a en b maar wel een motor op mn naam
je hebt dan alleen paspoort en uittreksel nodig bij postkantoor *O*
alleen neemt niet elke verzekering je aan -O-
 
zeker zeker, Motor al > 1 jaar op naam + verzekerd, Woensdag eerste rijles ;)
Schorsen niet goedkoper........... :?

Had mijn motor ook al een jaar voor ik mn rbw had, maar gewoon geschorst. Kost dacht ik eenmalig 30 eurie (voor een heel jaar) en uit de schorsing halen is gratis. Hoef je dus geen wegenbelasting en verzekering te betalen. En waarom zou je geld weggooien als je er toch niet mee mag rijden....
 
Schorsen niet goedkoper........... :?

Had mijn motor ook al een jaar voor ik mn rbw had, maar gewoon geschorst. Kost dacht ik eenmalig 30 eurie (voor een heel jaar) en uit de schorsing halen is gratis. Hoef je dus geen wegenbelasting en verzekering te betalen. En waarom zou je geld weggooien als je er toch niet mee mag rijden....

:^

Schorsen is maar 22 euro per jaar.. echt een schijntje. Trouwens niet elke verzekeringsmaatschappij wil een motor op je naam verzekeren als je nog geen rijbewijs hebt. Er zijn enkelen die het wel doen
 
Probleem is, zelfs als je verzekerd bent, dat de verzekering alle schade op je verhaalt mocht je zonder rijbewijs gaan rijden.
 
Schorsen niet goedkoper........... :?

Had mijn motor ook al een jaar voor ik mn rbw had, maar gewoon geschorst. Kost dacht ik eenmalig 30 eurie (voor een heel jaar) en uit de schorsing halen is gratis. Hoef je dus geen wegenbelasting en verzekering te betalen. En waarom zou je geld weggooien als je er toch niet mee mag rijden....
Heb er samen met Pa wel op gereden, oefenen op parkeertereintjes enzo. En ik had eerder willen beginnen -_- :P
 
thanx voor de reactie's
ik heb bij deze een geheel verzorgde BBQ gewonnen :P :9~

klein weddenschapje met m'n vader(die dus geen A rbw heeft,
en ik dus wel al 10 jaar)
 
Terug
Bovenaan Onderaan