OP reis met de motor en welke rugzak?

BelgianTriple

MF veteraan
9 jan 2003
1.564
30
België
Ik ben zoekende naar een degelijk rugzak voor een 6-daagse trip naar/door/langs/over/in de Alpen. :]

Vereisten:
- ongeveer 30 liter
- geintegreerde regenhoes
- goede schouder- en heupriemen
- budget rond de 70 euro (mag wat meer, mag wat minder)

Tot nu toe gevonden en interessant volgens mij:
Held Adventure
10025409_710_FR_06.JPG

Givi T441N
13761_13760_T441N.jpg

Givi XT412 Voyager Bag
520498.jpg

Know Aero Pack
205109.jpg



Met welke rugzak heb jij ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Oxford Sports Lifetime Expander Tankbag

Te gebruiken als Tanktas, DuoSeat-tas én rugzak :Y Alleen die €50,- ..... mjah, daar voldoet 'ie niet aan

Ik heb reeds een tanktas op m'n Speed Triple (kunststof tank) dus de meerprijs voor de combinatiemogelijkheid: tank/duo/rugzak zou eigenlijk dubbel zijn voor mij.

Heb jij goede ervaring met de kwaliteit en waterdichtheid van het Oxford materiaal?

ps: heb de prijs wat aangepast, als een rugzak mij echt aanstaat mag die gerust wat meer kosten
 
Ik heb betreffende tas een paar maanden geleden overgenomen van een mede motorrijder omdat 'ie een andere motor aangeschaft heeft in een andere kleur. Hij gaat exact de zelfde tas wéér aanschaffen in verband met de algehele kwaliteit van het ding, alleen dan in de kleur van z'n nieuwe fiets ;)

Al het materiaal van de tas (incl. de ritsen) voelen zéér degelijk aan en lijken tot nog toe perfect toegesneden te zijn op het gebruik op een motorfiets, zeker ook doordat het zó gemaakt is dat je je fiets er niet mee bekrast.
Ik heb er pas twee keer mee gereden in de (zware) regen, waarbij ik beide keren de regenhoes thuis had laten liggen omdat het bij vertrek nog droog was. M'n laptop heeft er géén rare gevolgen aan over gehouden.
 
Laatst bewerkt:
heb nu 1 jaar de nomad (die met het dakar teken) in gebruik koste 85 urie.
moet zeggen niet mooi maar echt waterdicht en stevig.
gebruik hem elke dag, en wil geen andere meer.
ook heel praxtis op onze kano tochten. is duur maar erg goed.
 
:^ Geweldige tas (ik gebruik de ortlieb variant). Het enige nadeel is als je iets groots wil pakken wat onderin de tas zit, maar dat is dan ook wel het enige in mijn ogen...
ortlieb%20velocity%20backpack.jpg
 
Laatst bewerkt:
inderdaad zoek eens bij outdoor merken.
ikheb er 1 van ortlieb zoals op de foto..werk perfect...
en eentje van vaude splash 20 geloof ik. die zitten gewoon veel beter op de rug door een net wat erin gemaakt is.
www.globetrotter.de , veel keuze
groet
 
Vorig jaar bij de ANWB stond er eentje voor 30 euro... perfect ding, sterk en waterdicht zelfs.

Normaal heb je voor die centen helemaal niks, maar dit is toch echt een perfecte koop geweest.
 
Ik heb laatst in België een waterdichte Givi gekocht. Je hoeft dan niet met lossen regenhoezen te klooien. Ik heb de rugzakbij www.rad.eu gekocht en de bestelling had ik vrij snel in huis (postorder). De rugzak zelf is oerdegelijk. Kijk op de website onder softluggage, dan rugzakken en dan onder Givi XT412 voyager bag.
 
Vorig jaar bij de ANWB stond er eentje voor 30 euro... perfect ding, sterk en waterdicht zelfs.

Normaal heb je voor die centen helemaal niks, maar dit is toch echt een perfecte koop geweest.


39,95 om precies te zijn. Als je lid bent van de ANWB of iemand in je vriendenkring.

rugtas-35L-groot.jpg_2645661.jpg


Ik heb hem zelf ook.
Heerlijk ding.
35 liter. Is meer dan genoeg.
Ik loop stage in een zwembad en sporthal dus moet me meerdere malen op 1 dag omkleden en heb nog genoeg ruimte
 
Ik heb laatst in België een waterdichte Givi gekocht. Je hoeft dan niet met lossen regenhoezen te klooien. Ik heb de rugzakbij www.rad.eu gekocht en de bestelling had ik vrij snel in huis (postorder). De rugzak zelf is oerdegelijk. Kijk op de website onder softluggage, dan rugzakken en dan onder Givi XT412 voyager bag.
Bij RAD ga ik zeker ook eens langsgaan. Ze hebben twee Givi's en een Held die mij wel interesseren en dit aan erg scherpe prijs :Y


Nu ik die tailbags heb gezien en heb ontdekt dat sommige modellen eveneens als rugzak gebruikt kunnen worden, ga ik zeker ook eens die exemplaren onder de loep nemen. Toch zo gemakkelijk, rijdend maak je dit vast op je duozadel en als je de stad intrekt draag je hem als rugzak :Y
Enige bedenkingdie ik heb is over de systemen waarmee die tailbags op hun plaats gehouden worden. Sjorhaken die tegen "de carosserie" wrijven wil ik vermijden
 
Ik weet dat het op een Speed Triple moeilijk is, maar voor een dergelijke vakantietrip met lange dagafstanden is het echt aan te raden om de bagage op de motor te bevestigen.
Een rugzak is meer geschikt om een half uurtje naar je werk te rijden.
 
Ik weet dat het op een Speed Triple moeilijk is, maar voor een dergelijke vakantietrip met lange dagafstanden is het echt aan te raden om de bagage op de motor te bevestigen.
Een rugzak is meer geschikt om een half uurtje naar je werk te rijden.
:^
Doe de zware zaken in een tanktas, voor de gewichtsverdeling en eventueel nog wat op de duoplek in een roltas.
Roltassen kun je prima waterdicht houden en zijn goed via spanbanden te bevestigen op bijna alle motoren. Kosten ongeveer eur. 20,-- bij Hein Gericke (.DE) Louis.DE of POLO-motorrad.de

En een tanktas is meestal zo'n 20 liter volume, meer kan wel, maar heeft negatieve effecten op tellerzicht, besturing, zithouding enz.

EDIT Je kan dan alsnog een goedkoop rugzakje meepakken voor kleine boodschapjes en wat dan ook, of een heuptas, die minder aan je schouders hangt.

Goede reis! 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het op een Speed Triple moeilijk is, maar voor een dergelijke vakantietrip met lange dagafstanden is het echt aan te raden om de bagage op de motor te bevestigen.
Een rugzak is meer geschikt om een half uurtje naar je werk te rijden.
:^ Er zijn mensen die het heerlijk vinden om met een rugzak te rijden maar de meeste vinden het lekkerder rijden zonder ;)
 
:^ Er zijn mensen die het heerlijk vinden om met een rugzak te rijden maar de meeste vinden het lekkerder rijden zonder ;)

Ik ben een keer met een volgeladen rugzak weggereden voor een weekje en had vervolgens 2 maanden nekklachten :/

Tegenwoordig span ik hem maar gewoon op mijn bagagerol.
 
kijk eens bij www.kriega.com
echt mooi spul, :Y

ik heb het nog niet aangeschaft,
maar met de pinksteren een weekendje Ardennen om te testen, en later in de zomer 2 weekjes scandinavie. :]

ziet er heel comfortabel en compleet uit!
 
:^
Doe de zware zaken in een tanktas, voor de gewichtsverdeling en eventueel nog wat op de duoplek in een roltas.
Roltassen kun je prima waterdicht houden en zijn goed via spanbanden te bevestigen op bijna alle motoren. Kosten ongeveer eur. 20,-- bij Hein Gericke (.DE) Louis.DE of POLO-motorrad.de

En een tanktas is meestal zo'n 20 liter volume, meer kan wel, maar heeft negatieve effecten op tellerzicht, besturing, zithouding enz.

EDIT Je kan dan alsnog een goedkoop rugzakje meepakken voor kleine boodschapjes en wat dan ook, of een heuptas, die minder aan je schouders hangt.

Goede reis! 8-) :]
:^
 
:^
Doe de zware zaken in een tanktas, voor de gewichtsverdeling en eventueel nog wat op de duoplek in een roltas.
Roltassen kun je prima waterdicht houden en zijn goed via spanbanden te bevestigen op bijna alle motoren. Kosten ongeveer eur. 20,-- bij Hein Gericke (.DE) Louis.DE of POLO-motorrad.de

En een tanktas is meestal zo'n 20 liter volume, meer kan wel, maar heeft negatieve effecten op tellerzicht, besturing, zithouding enz.

EDIT Je kan dan alsnog een goedkoop rugzakje meepakken voor kleine boodschapjes en wat dan ook, of een heuptas, die minder aan je schouders hangt.

Goede reis! 8-) :]

Ik ben niet zo gek van die roltassen. Je moet die dan met haken en spanriempjes vasthechten met mogelijke beschadiging van je "carrosserie" ten gevolge en ik ben nogal ijdel als het op het uiterlijk van m'n bike aankomt :X

Er is ook altijd mijn deeltje "my luck" d.w.z. dat ik er vanuit mag gaan dat met "my luck" er ergens wel een haakje afknapt en de hele rimram op de baan terecht komt |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan