Op reis met een Honda Hornet

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Hallo reizigers,

Ik wil volgend jaar graag met motor op vakantie.
Omdit beetje leuk te gaan doen wil ik graag kamperen ;) dus met een tent.

Maar nu komt de vraag wat is het meest geschikt voor een Honda Hornet uit 1998.

Dacht zelf aan tassen omdat dit goedkoper is en voor mezelf ook makkelijk genoeg.

1109188859_6_p5FZ.jpeg

1109182255_6__2Bf.jpeg

1109178561_6_bF95.jpeg

974660150_6_-MHn.jpeg

2449y78.jpg


Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

551-1051.jpg

Dat zelf hier dus aan te denken maar zit met mijn hoge uitlaat demper
 
Laatst bewerkt:
tassen is leuk maar je hangt hem wel tegen je seatpipe aan. dus je moet even kijken hoe je eromheen kan. heb er weleens beugels voor zien langskomen en anders zelf een avondje hobbyen.
 
tassen is leuk maar je hangt hem wel tegen je seatpipe aan. dus je moet even kijken hoe je eromheen kan. heb er weleens beugels voor zien langskomen en anders zelf een avondje hobbyen.

Dat is nou ook net mijn probleem
Die hoge uitlaat ;)
 
Goedkope bagagerol. Eventueel met een plankje in de breedte eronder zodat de tas niet naar beneden (op je demper) kan gaan afhangen. Of een wat kleiner plankje in het midden op je zadel zodat de tas in z'n geheel wat omhoog komt. Beetje improviseren. ;)

Overigens zit de demper op de Hornet nou ook weer niet zo hoog. Je zou het allicht eens kunnen gaan passen. Denk dat als je een beetje op de riempjes let dat het misschien zo ook wel zou gaan. :)
 
Goedkope bagagerol. Eventueel met een plankje in de breedte eronder zodat de tas niet naar beneden (op je demper) kan gaan afhangen. Of een wat kleiner plankje in het midden op je zadel zodat de tas in z'n geheel wat omhoog komt. Beetje improviseren. ;)

Overigens zit de demper op de Hornet nou ook weer niet zo hoog. Je zou het allicht eens kunnen gaan passen. Denk dat als je een beetje op de riempjes let dat het misschien zo ook wel zou gaan. :)

Ja klopt de uitlaat zit niet heel hoog ;) maar hij zit wel een cm van het kontje af.
Dat is meestal het probleem he dat hij dan op de demper gaat liggen en dan verbrand en dat zou natuurlijk zonde zijn.

Hoop dat iemand beetje ervaring er mee heeft met zulke tassen ;)

En passen tja dat zou kunnen maar dan moet ik eerst een winkel vinden in de buurt die dat soort tassen verkoopt ;)

@all
thnx voor alle reacties tot nu toe *O*
 
een vriend van mij rijd ook hornet en rijd gewoon met een bagagerol achterop.
gewoon goed vol proppen dan blijft hij strak staan.

je kan altijd nog een plankje onder op de rol leggen tegen doorhangen,de plank kan je weer gebruiken om je motor op tezetten op de camping
 
zelfde 2 wielerpark als ik :) alleen ik heb een 900.
ben ooit een week weg geweest met mijn vrouw achterop en een grotesporttas op de tank. ging opzich prima maar stuurde niet heel lekker
 
in duitland bij louis kan je roltassen kopen van verschillende grote.
kijk welke het dichtsbij is op het linkje.

http://www.louis.de/_40e0ec2702cce1542b7fc76e18b8303953/index.php?topic=filialen&kategorie=suche&map_prepared=niedersachsen (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit)

ze verkopen ook tenten, matjes, kooktoestellen, pannen geschikt voor op de motor.

misschien is dit wat voor je bagagerek

http://www.louis.de/_40e0ec2702cce1542b7fc76e18b8303953/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=510&wgr=230&list_total=18&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10023072 (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit)
 
Laatst bewerkt:
die sticker komt vast wel...
is er geen klik koffer set van hepco en becker die er op past...
de junior? na de rit haal je het frame er zo weer af :Y
en die kampeer? ga met ons mee naar kroatie in 2011 :+
 
ik zie geen MF stickert?

De reden dat jij geen sticker ziet is omdat de foto (waar kentekenplaat zichtbaar is) nog een foto van Vorig jaar is ;) toen ik de motor net gekocht had ;)

Zit dus zodra ik hem thuis had al een sticker op ;)

Maar das offtopic ;)

Thnx voor de reacties
Denk dat het passen en meten wordt

Tenzij anderen nog tips voor mij hebben ;)
*O* Tips zijn welkom *O*
 
full

full

full


nu heb ik dit, en heel erg tevreden mee, want ook de tent kan nog mee :Y
292.jpg

Reken alleen wel rond de 160 euro voor de rekken, en nog eens 100 voor de tas

Heb van alles geprobeerd op zijtassen na.

Alles kan, mogelijkheden genoeg. Vergis je alleen niet hoeveel spullen je alsnog mee moet nemen als je gaat kamperen. Helemaal als je er zelf nog bij gaat koken ook.

Wat je zou kunnen doen is een checklist maken wat je allemaal mee moet nemen, en dit voor de gein eens pakken, dan heb je een inschatting hoeveel ruimte je nodig hebt.

Het is overigens verdomde handig om je duoplek vrij te houden voor bijv. tent en slaapzak, wat je zou kunnen overwegen zijn de givi beugels die over je uitlaten komen te hangen, zodat je alsnog zijtassen kan gebruiken, dan kan je er nog steeds een roltas of tent op je buddy gooien.

Hier mijn ervaringen van div. bagagemogelijkheden op de Hornet KLIK
 
Laatst bewerkt:
ben nu bezig met een motortrailer te bouwen. dan kan volgende keer mee richting het gardameer :) of leuker nog allebei m,n motoren mee :):)
 
@ Losbol,

Thnx voor de informatie ;)
Ik ben er wel uit dat ik voor tassen wil gaan.

Denk dat het passen en meten wordt voordat ik er 1 aanschaf

Nog meer tips en informatie is altijd welkom *O*
 
Hallo Snijboon,

Het is dat je zelf vraagt om meer informatie :) ;)

Uiteraard is de keuze aan jou en ben ik niet bekend met je budget, maar ik maak zelf gebruik van het modulair systeem (US-40) van deze fabrikant:

http://www.kriega.com/products/US%252d40-DryBag-.html

In Nederland is de importeur:

Xtravus

Na wat prijsvergelijk te hebben toegepast, heb ik de tassen via een dealer in Engeland laten aanleveren.

Succes met je uiteindelijke beslissing!

SKL
 
maat van me heeft exact dezelfde motor,
hij gebruikt een grote bagage rol met daarop zijn tentje en de rest vd zut. (met sjorbanden alles aan elkaar. vervolgens alles vast aan de haken onder de buddy.

*foto's clickable voor enorm grote versies







Ik hoorde hem er nooit over klagen, maar ik vermoed wel dat je stuurgedrag sterk wordt beinvloed door zoveel gewicht zo hoog op de motor.

Ik heb zelf de bagage in zijtassen, (staat ook op de foto)
 
Laatst bewerkt:
zou persoonlijk deze knakker eens mailen/bellen/langsgaan
http://link.marktplaats.nl/372098888

mijn ex haar Hornet heeft ook zo'n kofferrek, niets mis mee!
met koffers
230120101597.jpg

zonder koffers
060620102011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan