op reis/vakantie met klassieker?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.111
8.242
Assen
In mijn laatse post in ' pech onderweg' heb ik dit aangesneden.
Ik vroeg me af of hier, waar de meeste mensen moderne sportfietsen lijken te hebben,
ook mensen zijn die met een klassieke fiets(nee, geen jap of BMW van net 25 jaar. dat telt niet!) op vakantie gaan, of net als ik, ook rijden voor dagelijks vervoer?
 
Ligt eraan wat het doel is van je rit. Is het gewoon afstanden afleggen of toeren in een mooie omgeving. Ik ga namelijk voor het tweede en plaats hem daarom gewoon op een aanhanger. Maargoed ik heb ook geen toermotor maar een XT met een BMW Adventure had ik het wel geweten.
 
Tja, het hangt er van af of je je oude klassieker vertrouwt en kent. Mocht je pech onderweg hebben dan kan je het zelf repareren. Maar als je 2 linker handen hebt en je klassieker is meer bij de garage dan op de weg, dan zou ik het niet doen.
 
Weekendjes weg met m'n Matchless doe ik regelmatig.
Das het echte avontuur.
Van tevoren alles nog ff controleren, kampeerspullen erop gereedschap mee en rijden maar...... Genietend luisterend naar de mechanische muziek en hopen dat ie het blijft doen. :+
De spanning van de werkweek verdwijnt als sneeuw voor de zon. :]
 
Laatst bewerkt:
zo gaan we gewoon voor de zomer weg, het toeren begint zodra we het dorp uitzijn, en toeren we naar de bestemmingen..
maarre, aales goed met de matchless??
 
Terug
Bovenaan Onderaan