Op slot

Ja, maar weet je wat ik zo onhandig vind? Dat je met die zware zooi moet gaan rijden. Kijk, zo'n schijfremslotje kun je nog wel ergens wegfrommelen, maar als je met zo'n beugelslot aan de gang gaat.... :X
Gaat toch sneller dan aangifte doen, lopen enz.


Verder kan je vaak zo'n makkelijk te verstouwen krulslotkabel rond een boom / lantaarnpaal etc. slingeren en middels je schijfremslot afsluiten.

Bij alleen schijfremslot draaien ze, de boefjes, je die schijf los en kan je alsnog zo wegrijden.
 
komop, je woont in julianadorp. :P
daar staat ie wel veilig in de garage.
 
Bij mij is het zo dat ie thuis binnen moet staan en op slot met een ART goedkeur. Daarnaast is het zo dat als ik hem elders dan thuis stal (omdat ik mezelf ermee vervoer) dan moet de motor "aard en nagel" vast gezet worden. Met een muuranker, boom, lantaarnpaal enz. Ook weer met het ART slot.

Het gebeurd nog wel eens dat de boeven met een voorwiel aankomen. Even de motor optillen, ander voorwiel eronder en wegwezen. Het beste is dus een ketting zo te leggen dat deze aan de grond zit en dat het wiel weer ergens aan de motor zit zodat deze niet te verwijderen is (denk aan de vele voorwielen zonder fiets op het station..).

Als je wilt voorkomen dat je ze motor jatten zal je het ze moeilijk moeten maken. Als ze hem willen hebben dan lukt het ze toch wel. Maar je kan ze er lang over laten doen. Door meerdere sloten. De motor zo te zetten dat ze slecht bij het slot kunnen. De motor op 2 plaatsen nagelvast zetten. Een motorhoes gebruiken.

Vergeet ook je stuurslot niet te gebruiken. Volgens mij is een motor met een slot door het achterwiel en op stuurslot het moeilijkst van zijn plek te krijgen.

Of een BMW kopen. Die wil niemand hebben..

*D

(Toen werd er ingebroken en vonden ze de sleutel van mijn Honda.... Hee, in de schuur staat een Honda ! Weg honda, weg sloten.... En volgens justitie waren de (gepakte) boefjes niet ouder dan 15... Weg is weg...)
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ook je stuurslot niet te gebruiken. Volgens mij is een motor met een slot door het achterwiel en op stuurslot het moeilijkst van zijn plek te krijgen.

Of een BMW kopen. Die wil niemand hebben..

*D

Stuurslot heb je zo gebroken.
En achterwiel ? Achterwiel van de grond (middenbok of achterbok), plank met wieletjes (of een stevig skate-board) eronder en ze kunnen hem zo een busje in duwen. Als het geen gelegenheidsdiefstal is kan dat dus.

Je zal hem dan toch nog echt ergens aan vast moeten maken. Dat is de beste manier denk ik. Ketting of beugel door de achtervelg en ergens aan vastmaken. Dan kunnen ze niet anders dan de ketting/beugel zelf gaan slopen. Dat gaat ook, maar daar zijn ze iets langer mee bezig (met de beugel sloten toch).

Edit: en dan ook wat hierboven staat bij-geëdit. Als je de sleutels gewoon binnen hebt liggen op de koelkast (zoals hier) en ze geraken je huis binnen hebben ze helemaal al geen moeite meer. Het enige wat je dan hoort is je motor die start voor je deur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan