Op tijd zetten CB400f

Max E. Mumm

Die hard MF'er
17 feb 2003
272
0
Bussum
Nu ik eindelijk alles weer in elkaar heb zitten, steekt het volgende probleem op. Ik twijfel aan mijn markeertekens op de nokkenas, want nu alles in elkaar zit 'ploft' ie uit de in en uitlaat.

Niet hard, gewoon beetje druk, af en toe een knalletje.
Dus deksel er weer af, tandwiel een slagje veranderd maar ik kom er niet meer uit dus.
Mijn vraag is nu hoe zet je em op tijd er vanuitgaande dat je helemaal geen afsteltekens hebt, dus gewoon puur wat er op de ontstekingsplaat voorbij komt en hoe de nokkenas komt te staan.
Weet iemand dit misschien? Zou top zijn dan kan ik iig zondag nog ff rijden :)

Thanx
 
Bedankt voor je scans.

Eigenlijk bedoelde ik dat mijn krukas en nokkenas niet op tijd staan.
Ik denk dus dat mijn nokkenas 1 tandje de verkeerde kant op staat.
De kleppen raken de zuigers niet, maar starten ho maar.
En dus zoals ik al zei ploffen in de in- en uitlaat.

Deze scans ga ik ook zeker gebruiken trouwens, moet toch nog helemaal netjes afgesteld worden...

Iemand nog tips?
 
Iemand nog tips?
't is toch een kwestie van de krukas in standje *** en dan de nokkenas draaien tot streepjes op tandwiel horizontaal staan?


Draai 'ns met de hand aan de krukas (vooruit), met 'n lampje op 1 van de kontaktpuntjes. En dan kijken of de kontaktpuntjes ongeveer op tijd open gaan.


En er kan nog wel meer aan de hand zijn waardoor ie niet wil starten. ;)


*** zou'k effe moeten opzoeken, maar staat vast in die scans van Jochem.
 
Vinden jullie wel grappig hé :(

Geloof maar dat ik zaterdag niet te genieten was na 5 keer klepdeksel eraf gehaald te hebben en weer een ruk aan het tandwiel gaf... ;(

Frustrerende was ook dat ik gewoon zeker wist dat het goed stond, en toch eigenwijs en proberen heh...

Maargoed, hij doet het nu weer toppie. Geen druppel olie meer en om alles ff flink uit te testen heb ik gisteren zo'n 130 km snelweg gereden met iemand achterop. Alles kurkdroog. O-)

OBT here I come ;)
 
Over ruim 3000km gaat ie heus wel weer zweten. Dat hoort erbij. ;)


Maar mooi hoor, dat de zieke cb-tjes weer allemaal zo snel op de been zijn. *D
 
Op dinsdag 04 maart 2003 14:55 schreef roestendoenze het volgende:
Over ruim 3000km gaat ie heus wel weer zweten. Dat hoort erbij. ;)

Over 300 km ook al, merk ik...

Maar gelukkig nu op andere plaatsen :?

Begon al bijna aan mezelf te twijfelen :}

Maarre :] weer toppie verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan